Terug

Servicekosten drastig verhoogd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

K. D.

Naar: Easy Life

02/12/2024

Het dienstenchequesbureau vraagt met een forfait van 98 euro per jaar reeds een hoge servicekost van zijn klanten. Nu word ik als klant op de hoogte gebracht van een nieuwe regeling, zijnde een flexibele regeling. Er zal PER GEPRESTEERD UUR een servicekost van 1,5 euro worden doorgerekend naar de klant. Voor tweewekelijks vijf uur poetsen is dit pakweg 180 euro op jaarbasis. In 2025 zullen de dienstencheques 10 euro ipv 9 euro kosten. Ik begrijp niet waar dit geld heen gaat, als ze samenloopt met een (door individuele kantoren) verhoging van servicekosten. Onderstaande communicatie ontvingen wij: "Nieuwe betalingswijze – Flexibele servicebijdrage per gepresteerd uur Vanaf 01/01/2025 schakelen we over naar een flexibeler betalingssysteem. Per 1 januari zal u een servicebijdrage betalen gebaseerd op uw domicilie van 1,5 €/u (Vlaams Gewest), 0,3 €/u (Brussels Hoofdstedelijk Gewest) of 0 €/u voor het Waals Gewest op basis van de effectief gepresteerde uren door uw huishoudhulp. Dit betekent dat de werking met de jaarlijkse administratiekost van € 98 per 01/01/2025 wordt beëindigd."


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform