Terug

service

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: D’Ieteren

25/01/2024

Beste, ik schrijf uit naam van de heer G.Hierbij mail verstuurd naar d'Ieteren PV en insurance lease. Afgelopen dinsdag 8 augustus heb ik telefonisch schade gemeld via Client Support van VDFIN.BE . Men vroeg mail te sturen.Zie bevestiging van mijn schrijven met dossiernummer in de 1e bijlage.Vanochtend nam ik met contact op met VDFIN en zij bevestigden me dat het dossier opgestart was en dat ik binnen de 2u reactie mocht ontvangen.Na geen mail ontvangen gehad te hebben om 15u30 nam ik weer contact op met jullie diensten.Mrs El Boussamaki gaf me aan dat er duidelijk iets misgelopen is…en dat er nog geen schadeclaim aangemaakt werd. Bij deze mail ik u dus mijn schadegeval aanvraag door.Op 19 juli brandde het lichtje van de olie. De heer G, de bestuurder van de wagen, wilde via website van Audi afspraak maken maar dit kon ten vroegste ergens begin september.Dd 20 juli vulde hij dan maar zelf de olietank met 1l olie. Op donderdag 1 augustus, ging het lichtje weer brandden en vulde hij de olietank met 2l olie.Op vrijdag 2 augustus– nadat die amper 7 km gereden had – ging er een alarm met geel licht brandden hetwelk al snel oversloeg naar rood.Tevens melding direct de garage te contacteren, wat hij deed op zaterdag maar helaas was er niemand van de technische dienst aanwezig en online afspraak maken kon pas op 20september.Hij heeft sinds het voorval van 1 augustus amper 22km durven rijden.Maandag heeft hij de wagen bij de garage binnen gebracht. Dinsdag ll werd hij op de hoogte gebracht dat er een probleem met de motor zou kunnen zijn.De garage vraagt hierbij een expert aan te stellen om de schade vast te stellen. Deze heeft ook foto’s doorgestuurd. Mag ik u vriendelijk verzoeken dringend (daar we nu al tijd verloren zijn door foutieve info doorgekregen te hebben) een expert aan te stellen zodat de garage met herstel van de wagen kan starten.Alvast bedankt voor uw direct actie.Pas op 18aug kreeg ik antwoord van de garage :Beste M,Jullie lease voertuig WAUZZZF30N1030181 is bij ons binnengebracht omdat de bestuurder 3 liter olie te veel heeft bijgevuld in de motor. Dit kan serieuze schade veroorzaken aan de motor, om een precieze diagnose te stellen moeten we de cilinderkop uitbouwen waaraan grote kosten zijn gelinkt, het is ook mogelijk dat er olie richting de katalysator is gegaan en dar er een motorlampje aan gaat of veel rook uit de uitlaat komt. De goedkoopste manier om een deel van de diagnose te maken is het oliepeil op niveau te zetten en gaan rijden en zien wat er gebeurt. Als er ernstige schade zijn is het toch al te laat, indien het werkt is het positief. We kunnen natuurlijk niet weten of op langere termijn problemen gaan ontstaan. Wat is u voorkeur? Een complete diagnose of gaan we voor het oliepeil op niveau zetten en zien wat er gebeurt?wij gaan in op voorstel om olipeil op niveau te zetten.op 23aug krijgen we volgende mail :Hallo, We hebben de roetfilter van uw voertuig gedemonteerd en gecontroleerd. Het moet worden vervangen omdat de schade te groot is. We moeten ook alle overtollige olie verwijderen die door zwaartekracht in de uitlaat blijft zitten. Dit zal nog een tijdje rook veroorzaken, maar dit zou moeten afnemen totdat het verdwijnt.Ik kan je niet vertellen of al deze geen invloed zal hebben op de prestaties van het voertuig in de nabije of verre toekomst.Ik heb ons bestek bijgevoegd.Ik wacht op uw toestemming om met de reparatie te beginnen.Wij geven per kerende opdracht dit uit te voeren. Vragen of dit onder garantie valt, helaas niet. Nochtans had ik hierover bevestiging per mail ontvangen. Zie hier :Beste M, Hartelijk dank voor uw mail. het valt degelijk onder 'Eigen Schade'. Graag verzoek ik u om een aangifte over te maken naar het email: Dieteren@pv.be met als referentie 31956651 voor een herstelopdracht. ....dit werd echter teruggedraaidik werd doorgestuurd van D'Ieteren Lease naar D'Ieteren PV naar Automotive naar dienst na verkoop...we bleven in cirkels draaien. Ter info : wagen al in garage sedert 8aug, wij betalen voor huurwagen €50.00/dag, eerste 5 dagen gratis.Eerste in dienstname was 6dec22 / kmstand 5.424. / genomen verzekeringen zijn burgerlijke aansprakelijkheid-rechsbijstand-bestuurdersverzekering-materiële schade- provisie eigen schade €1.1136,36). Aanvullende fabrieksgarantie tot 09.01.27 of 100.000km wat eerst voorkomt.Ik zou u al mijn mailverkeer moeten doorsturen want verhaal is beetje ingewikkeld. Moraal is dat wagen hersteld is, ik deze diende te betalen of kreeg hem niet mee...wat zou resulteren in extra €50.00huur/dag. Dus procederen had geen zin op dat moment. Ik probeer al sedert september contact te krijgen met Mrs Hellebuyck (blijjkbaar ons aanspreekpunt) om ergens commerciële geste te vragen want 1/ bij 1e bezoek aan garage had de sales persoon al kunnen aangeven zelf geen olie bij te vullen en wagen achter te laten 2/ zou niet mogen dat een auto 6 maand in dienst al binnen moet voor olieverversing (wat dat bleek het te zijn) 3/eerst valt het onder garantie dan weer niet 4/dan zou ik me kunnen verhalen op eigen materiële schade dan weer niet.... , Ik krijg echter geen reactie van haar. 1 keer heeft ze geantwoord, Dan niet meer niettegenstaande herhaaldelijke reminders...ik vroeg persoonlijk gesprek met haar om alles in detail te bespreken. Onze totale kost was huurauto ex btw €850.00 en herstel ex btw €3223.77Ik blijf beetje in de kou staan...want telefonisch krijg ik haar ook niet aan de lijn. Kunnen jullie helpen in deze zaak ?Alvast bedankt voor jullie reactie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform