Subject: RetourBeste, Ik trachtte 2 januari een retour te doen id winkel van een kleedje dat ik op 20 november bestelde en 2 januari terug wilde retourneren. Bedoeling was dit kleedje te dragen voor NYE, ik paste dit al een keer id winkel en besloot dan toch om over te gaan tot de online aankoop ervan. Iets wat ik wel vaker doe bij jullie. Het kleedje paste ik voor matching vde accessoires een dikke week voor nieuwjaar, ramp want de mouwen bleken niet overeen te komen en het kleedje zat niet goed, het bleek om een productiefout te gaan. De tijd drong, dus ik besloot het kleedje alsnog een keer online te bestellen en het defecte terug te bezorgen id winkel, id winkel ben ik echter voor Nieuwjaar niet meer geraakt wegens de grote drukte. Op 2 januari weigerde men id winkel de retour van het eerste kleedje omwille vd retourdatum die verstreken was, men erkende wel de productiefout. Daar sta ik dan met 2 dezelfde kleedjes. Aangezien ik een goede klant ben bij Zara en veel bij hen koop verwees men me id winkel naar de online service om eenmalig een verlenging van retour te verkrijgen. Ik contacteerde 5 min na mijn winkelbezoek die bewuste 2e januari de online chat, ik kreeg antwoord ( na de ordernummer te hebben doorgegeven ) dat men het zou nakijken.. ‘ een ogenblikje geduld aub zei een medewerkster ‘ ik wachtte meer dan een uur id chat op antwoord, de chat werd plots zonder meer afgesloten. Er is bewijs vd orderbevestiging van het eerste kleedje en een bewijs dat ik het tweede kleedje heb behouden. Ordernummer: 51887556024 Gegevens van het kleedje dat opnieuw werd besteld vlak voor nieuwjaar en werd behouden: Ordernummer: 51896382104Verder verloop: ik kreeg op 7 januari een mail terug van coma@inditex.com dat ik een andere dienst van hen dien te contacteren.Ik forward de mail naar het gevraagde email adres ( geen idee waarom zij dit zelf niet kunnen, ik gebruikte enkel de contactgegevens zoals aangegeven op de site ) ik stuur dus nu naar: contact.nl@zara.comIk krijg volgende mail terug:Bedankt voor het contact opnemen met Zara betreffende uw vraag.In antwoord op uw e-mail, verzoeken wij u vriendelijk om telefonisch contact met ons op te nemen via 010 300 96 44 zodat wij u verder kunnen helpen.Onze excuses voor het ongemak. Bedankt voor uw medewerking.Voor alle overige vragen gaat u naar Help op onze website.Met vriendelijke groeten,Ik bel 5 maal maar krijg geen gehoor op dit nummer.. geen wacht, niets, alsof het nummer niet bestaat.Ik stuur vervolgens een mail met de vraag of ze me zelf kunnen contacteren aangezien het nummer niet bereikbaar is, of niet bestaat? Volgende email mag ik terug ontvangen Bedankt voor het contact opnemen met de Zara-klantenservice.Wij hebben meerdere keren geprobeerd u te bellen maar helaas zonder succes.Om u beter van dienst te kunnen zijn zouden we u willen verzoeken telefonisch contact met ons op te nemen. U kunt ons bereiken via nummer (vanuit Nederland) 010 300 96 44 of (vanuit België) 0800 811 48. Onze lijnen zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 19:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur. De belkosten zijn afhankelijk van de voorwaarden van de netwerkprovider waarmee u belt.Ook kunt u contact met ons opnemen via whats-app of onze chat.Met vriendelijke groeten,=> Niemand heeft getracht mij op te bellen, ik kan dit bewijzen adhv mijn gemiste oproepen, die ik van heb dus niet heb. De andere aangehaalde kanalen werken zoals reeds eerder besproken in mijn betoog ook niet. Ik ben ten einde raad en stuur dan ook een reply met de melding dat ik niet ben gecontacteerd geweest en niet meer weet welke stappen ik nog kan ondernemen. Dat ik nu echt wel een respons wil krijgen na de moeite die ik al van 2!! januari ah doen ben op aanraden van de winkelbediende. Ik bel naar het 0800 nummer dat voor België geldig is, en merk op dat dit nummer dus verschillend is van het eerste door heb opgegeven nummer. Ik krijg een vriendelijke man ad lijn die alles nakijkt en me uiteindelijk meldt dat een product buiten de retour van 30 dagen niet meer geaccepteerd kan worden.1/ Na alle moeite van de wereld en de verschrikkelijke communicatie van verschillende kanalen krijg ik dit te horen.2/ Vreemd dat een winkelbediende wel spreekt over een mogelijke verlenging van retour en me doorverwijst naar de klantendienst, en dat wanneer ik dit aanhaal bij de Mnr. ad lijn, dat een retourverlenging plots helemaal niet bestaat. Ik ben verbaasd over het feit dat ik met een defect product achter blijf, al deze moeite heb gedaan op aanraden van eigen winkelpersoneel, om dan uiteindelijk helemaal niet geholpen te worden en een weigering van verlenging retour krijg. Vele winkels geven tijdens de eindejaarsperiode tevens verlenging van retour tot midden januari. Ik wens mijn product alsnog te retourneren, nog liever vandaag dan morgen. Met beleefde groeten,J