Terug

service probleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

03/05/2024

Beste, Een 1e klacht dateert van begin dit jaar waarin ING zeer laat agreert op een vraag ivm erfopvolging. ING heeft toen zijn fout erkend. Case closed. Helaas, de geschiedenis herhaalt zich, ditmaal met een ING kantoor Tienen. Opnieuw stellen wij vast dat er 0 reactie komt op ettelijke mails waarin wij een heel eenvoudige vraag (saldo overledene vrijgeven obv attest van erfoplvging + gegevens ID kaart van erfgenaam) stellen. Het hoofdkantoor van ING (telefoon 02 464 46001) wordt gecontacteerd en men bevestigt ons dat alle vereiste gegevens beschikbaar zijn. De medewerker aan de lijn informeert ons zelfs dat het ING kantoor in Tienen zal worden aangeschreven.Een reactie van ING Tienen blijft evenwel achterwege.Wanneer neemt ING actie?

Berichten (5)

D. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

15/05/2024

REMINDER!!!

D. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

17/05/2024

BestePas vandaag (17 mei) ontvingen wij een schrijven (gedateerd 7 mei) van ING client services dat wij met ING kantoor tienen contact dienen op te nemen om ‘instructies’ te ontvangen ivm verdeling van de nalatenschapUw referentie SUC_0578872739.We zijn inmiddels 4 weken verder en wachten nog steeds op 1 gegeven, nl. het saldo op op de rekening van de overledene. Zonder over deze info te beschikken is elk bijkomende ‘instructie’ niet aan de ordeWe houden ING aansprakelijk voor laattijdige feedback wanneer de overheid boetes aanrekent omdat wij niet tijdig de nalatenschap hebben aangeven.Alle verdere communicatie kan worden gedeeld met derden

ING - Bank and kantoren

Naar: D. D.

24/05/2024

Geachte heer De Deyn,Wij hebben uw klacht aangaande de dienstverlening goed ontvangen.Vooreerst bieden wij u onze oprechte verontschuldigingen aan indien u niet tevreden bent over de dienstverlening van ING.De klanttevredenheid is immers één van de hoofdbekommernissen bij ING en het is dankzij uw ervaringen dat wij onze dienstverlening kunnen evalueren en bijsturen waar nodig.Wij betreuren het uiteraard dat u moeilijkheden heeft ondervonden in het contact met onze kantoren en onze dienst Nalatenschappen.Wij begrijpen uw reactie en willen ons hiervoor dan ook excuseren.In het betrokken nalatenschapsdossier bent u geen erfgenaam en om deze reden kunnen wij u dan ook geen verdere informatie verschaffen over de inhoud van dit dossier.Indien de erfgenamen vragen hebben of een klacht willen formuleren dienen zij dit zelf te doen.Wij hopen dat u alsnog overtuigd blijft van onze intentie u, in alle omstandigheden, een optimale service aan te bieden.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgiëSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

D. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

24/05/2024

Beste,uw antwoord is onbegrijpelijk!1) vooreest heb ik alle informatie, inclusief ID kaart van mijn echtgenote = wettelijke erfgename u doorgestuurd. Meer zelfs, mijn echtgenote staat in kopie op tal van emails.2) Zelfs indien er nog maar de minste twijfel bestaat, dan nog is het totaal onaanvaardbaar dat ING teinen gedurende 1 maand niet reageert. Een simpele mail met de vraag opdat mijn echtgenote en niet ik hen rechtstreeks contacteert volstond.3) U stuurt wel een formeel schrijven (!) - weliswaar veel te laat - naar aanleiding van dus een onwettelijke aanvraag naar mijn echtgenote??? Eventjes ernstig blijven aub!Opnieuw: ik stel ING formeel aansprakelijk indien de overheid boetes uitschrijft nav van laattijdige opvolging van dit dossier. Getekend mijn echtgenote en ikzelf

ING - Bank and kantoren

Naar: D. D.

28/05/2024

Geachte heer De Deyn,Zoals al eerder gezegd in ons vorig antwoord betreuren wij uiteraard de gebrekkige communicatie met het kantoor Tienen.Wij bieden onze verontschuldigingen hiervoor aan alsook voor alle hinder die u ondervonden heeft.Wij kunnen u bevestigen dat het betrokken dossier volledig werd afgehandeld en vrijgegeven werd door onze dienst Nalatenschappen op datum van 7 mei 2024.Alle erfgenamen werden per brief op de hoogte gesteld wat de procedure is met betrekking tot de vrijgave van de gelden.Zij moeten op hun beurt een afspraak maken met het betrokken kantoor (in dit geval kantoor Tienen) om de documenten te ondertekenen die leiden tot de uiteindelijke transfert van de gelden.Wij hopen u met deze bijkomende informatie van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgiëSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform