Beste, in het voorjaar 2021 verwijderde jullie mijn oud dak en plaatsten een nieuw dak + plaatsten jullie tevens 6 zonnepanelen mét een batterij. Totale kost: 43.160,38 €.Plaatsing van batterij en digitale meter, controle door ACEG en aanmelding van batterij bij Fluvius kregen hun verloop.Op 16 november 2021 krijg ik een mail met alarmcode: 186B2, van Solis Cloud. Solis de leverancier van de batterij. Ook de omvormer lag uit. Geen enkel lichtje brandde op de omvormer.Ik speel op 18 november 2021 via mail de boodschap door naar Solis. Solis raadt mij diezelfde dag aan contact op te nemen met de firma die mij de batterij verkocht en verantwoordelijk is voor de plaatsing ervan.Op 19 november 2021 neem ik telefonisch contact op met jou, als mijn contactpersoon bij Uw Zon + ik speel de foutmelding die ik ontving van Solis via mail aan jou door. Op 22 november 2021 ontvang ik mail van jou met de melding dat ik jullie technieker kan verwachten op 16 december 2021. Jullie technieker kwam langs en deelde mee dat van oktober tot en met maart zonnepanelen niet renderen. In maart 2022 spreek ik een collega die bij hoog en bij laag beweert dat haar zonnepanelen wél renderen. In maart 2022 neem ik contact met jou op en de afspraak is dat één van jullie techniekers komt op 9 april 2022. Een andere dan de eerste technieker komt effectief. Hij stelt vast dat de batterij uitligt en al veel te lang uitligt, want hij krijgt die niet meer aan de praat. Hij zegt dat hij verslag voor jou opmaakt en dat ik telefoon zal krijgen van Solis om via telefoon na te gaan wat er fout is met de batterij + voor oplossing te zorgen. Ik verneem niets en ik stuur jou op 19 april 2022 een mail waarin ik herhaal wat jullie technieker op 9 april 2022 vaststelde + wat hij mij had beloofd: verslag aan jou + dat ik telefoon van Solis zou krijgen om het probleem te verhelpen. Ik vraag jou te zorgen dat batterij wordt hersteld of wordt vervangen. Ik ontvang van jou een ontvangstmail op 22 april 2022 waarin jij zegt mij op de hoogte te houden. Op 6 mei 2022 mail ik jou een herinnering en vraag om uitleg. Op 9 mei 2022 mail jij mij dat je Solis een herinnering mailde en dat jij mij op de hoogte houdt. Op donderdag 9 juni 2022 komt jullie technieker en plaatst een reservebatterij en neemt mijn batterij mee voor herstel of voor vervanging. Hij zegt dat de batterij onder garantie is en dat ik mij geen zorgen moet maken.Tot op dit moment (28.12.2022) bleef alles onveranderd. De reservebatterij bleef en functioneert. Ik belde je herhaaldelijk met de vraag om de plaatsing van onze herstelde batterij of van een nieuwe batterij. Zonder gevolg, ook al werden er diverse afspraken gemaakt voor de plaatsing van een goed functionerende batterij. Ik noteerde op zijn minst vijf afspraken: 17 september, 8 oktober, 29 oktober, 28 november en 10 december jl. Nooit kwam een technieker opdagen.Daarenboven stellen zich intussen 2 extra problemen, waarvan ik ook al minstens 2 keer melding maakte tijdens onze telefonische gesprekken. Vooreest lekt de dakgoot op een hoek en niet een beetje. Jij beloofde ook al minstens 2 keer aan de telefoon de dakwerkers contact te laten opnemen om een moment af te spreken om die hoek waterdicht te maken. Tot op moment geen telefoon vanuit die hoek. Niets totaal niets. Probleem is hier ook dat jij alle werken coördineert en dat ik geen gegevens heb van de dakwerkers. Ik kan ze dus niet zelf contacteren. Ik heb ook geen gegevens van de techniekers, want ook hiervoor coördineer jij alles.En dan is er nog het derde probleem. Bij de ondertekening van de overeenkomst van de dakwerken met jullie verkoper + met de dakwerkers zelf heb ik gesteld dat ik mij in orde wou stellen met de wetgeving inzake de verplichte isolatie van het dak. Ik betrouwde volledig op de kennis, de fierheid en het vertrouwen van jullie werknemers - kenners in het vak en op de hoogte van de vereisten in de stiel - om een voornaam en heel belangrijk werk (waar een serieuze kostprijs voor mij althans tegenover staat) te laten uitvoeren. Bij de aanvraag van de renovatiepremie stel ik nu vast dat er een vereiste R-waarde van 10 is, daar waar jij mij een attest bezorgde met een R-waarde van 4,5. Gevolg is dat mijn dak niet geïsoleerd is zoals vereist en dat ik niet in aanmerking kom voor de premie verbonden aan de isolatiewerken van ons dak. Ook op mijn vraag om na te gaan of de mij door jou bezorgde R-waarde klopt kreeg ik totaal geen antwoord.Wanneer ik nu het totaalplaatje bekijk moet ik vaststellen dat ik serieus bij de neus genomen ben en dat ik grote financiële schade lijdt. 1. Ik heb maanden zonder batterij gedraaid (november 2021 tot juni 2022). 2. De reservebatterij is - geoordeeld naar het uitzicht - de helft van de batterij die ik kocht. Ik stel mij vragen over het feit of de reservebatterij de kracht heeft van 'mijn' batterij. 3. De dakisolatie is minder dan de helft van de vereiste R-waarde. Ook hier vrees ik voor een mindere energiebesparende werking. Om nog maar te zwijgen over de herstellingen die maar niet gebeuren. Ik mag er niet aan denken dat ikzelf een nieuwe batterij moet kopen (reservebatterij is immers niet nieuw) en dat ik de herstellingen zelf moet bekostigen. Mag ik daarom om een extra en efficiënte inspanning van jou vragen zodat batterijprobleem definitief wordt verholpen, het lek in de dakgoot wordt gedicht en checkt hoe groot de R-waarde van de dakisolatie is en of die waarde op één of andere manier kan worden verhoogd aub?Als het even kan wou ik nog vragen om een vergoeding voor het gebrek aan rendement waarmee ik moet afrekenen ten gevolge van de gebreken aan batterij en misschien ook de dakisolatie.Zodat ik naar de toekomst met een gerust gemoed kan uitkijken naar de komst van jullie ploegen voor het onderhoud en de reiniging van de zonnepanelen zoals opgenomen in het contract.Met dank.