Geachte,Eerder had ik bij Opel Valckenier Aalst al een email gestuurd betreffend een oranje waarschuwingslampje dat afging op mijn dashboard voor vermoedelijk het uitlaatgassreiningssysteem. Het e-mailadres is info@valckenier.beHet betreft mijn voertuig met nummerplaat1-DUN-470. Toen ik hen had gebeld bleek dat ik een afspraak moet maken en dat dit pas zou zijn begin augustus. We waren toen 04 juli! Ik heb een voertuig gekocht 2 jaren geleden bij Valckenier Opel Aalst in de garage. De wagen had bij aankoop 0 km. Ik heb nu circa 18.000 km. Ik heb vorig maand nog een klein onderhoud uitgevoerd bij jullie.Tijdens het gesprek bleek al snel duidelijk dat ik niet zal kunnen geholpen worden. Ik verwachtte ook niet dat ik eerstdaags een oplossing zal hebben voor mijn probleem. Maar om dan laconiek te zeggen dat ik een afspraak moet maken begin augustus gaat voor mij gaat niet door de beugel.Je kan geen voertuigen verkopen aan particulieren en ze dan niet helpen. Het voertuig heb ik twee jaren geleden gekocht. Weliswaar nu niet meer in garantie maar toch in mijn ogen een nieuwe wagen.Tijdens de verkoop moet men aan de klanten zeggen dat bij een probleem ze niet direct kunnen geholpen worden en een wachttijd zal voorzien worden van 1 maand tijd. Waar is de service na verkoop hier naartoe? Ik had eerder al mijn beklag gedaan bij de garage omwille van een enquête dat werd afgenomen door hem. Of ik tevreden was van hun diensten. Ik werd zelf eerder al opgebeld door hen met als melding dat ik een positieve enquête moest afgeven. Ik vraag mij af waarom en of dit niet eerder was om de tevredenheidsenquête niet waarheidsgetrouw te kunnen beïnvloeden door externen.Ik kan alleen van mijn laatste gesprek zeggen dat het niet van een leien dakje ging. Ik schets een voorbeeld: ik zei dat ik op 2 km woon van de garage en de wagen gerust kan binnenbrengen. Er werd geopperd dat ik de wagen moest laten takelen want anders zou het zogezegd niet dringend zijn en dat ik anders gerust kon wachten om een afspraak te maken voor augustus. Ik heb die informatie nagetrokken bij andere Opel dealers en dit bleek niet te kloppen. Meer nog ze hebben wel geluisterd naar mijn probleem en mij zelf raad gegeven wat ik kan doen. Ze kenden zelf al de reputatie van jullie garage. Kunnen jullie mij helpen aub?Met de meeste hoogachting,Bert Hamers.