Beste,BETREFT: Reactie op onterechte klacht door dhr.Laurens Ivan, Hollevoordstraat 10, 8210 ZedelgemIk heb kennis genomen van deze klacht. Enkele weken geleden had ik hierover ook al jurist aan de lijn die belde in opdracht van dhr Ivan Laurens. Ik heb tijdens dit telefonisch gesprek ook de nodige informatie verschaft.De volgende punten zijn hierbij van belang: 1. Ik ben een zelfstandig pelletkachel technieker en hou mij vooral bezig met onderhoud en herstelling van pelletkachel van alle merken en ben werkzaam in de provincies Limburg en Luik. 2. Het gaat hier om een kachel die dhr Laurens aangekocht heeft bij Mondena Pelletkachels in Weert uit Nederland ( via internet ? BOL.com?). Kachel werd dus niet door mij verkocht, geleverd of geplaatst. 3. dhr Laurens heeft eind oktober 2019 voor het eerst contact met mij opgenomen omdat de kachel die hij gekocht had niet of niet correct werkte. Hij vroeg mij of het mogelijk was langs te komen om naar het probleem te kijken omdat ik vrij veel ervaring heb met het repareren en afstellen van de pelletkachels van het merk Mondena. Op 5 november 2019 zijn we bij hem geweest Door de kachel op de juiste manier af te stellen ( parametreren) werd het probleem opgelost. Voor deze technische afstelling heeft dhr Laurens een bedrag van 150Eur betaald. We hebben dhr Laurens toen ook aangeraden zijn onderhoud jaarlijks te laten uitvoeren door een officieel pelletkachel technieker. In die periode was ik werkzaam in heel Belgie. Sinds 2020 doe ik, zoals eerder aangegeven, enkel nog interventies in Limburg en Luik 4. Dhr Laurens heeft mij in januari van dit jaar gecontacteerd om een de kachel blijkbaar wederom in storing ging. Uit het gesprek kan ik afleiden dat het om de ventilator ging. Ik heb dhr Laurens aangeraden dit door te geven aan de verkoper. Verder heb ik hem ook uitgelegd dat ikzelf geen interventies meer in de provincie West -Vlaanderen uitvoer. 5. Dhr Laurens heeft het over een onderhoudscontract waar hij 150 euro voor zou betaald hebben. Dit is volledig onjuist. De 150Eur die dhr Laurens betaald heeft had te maken met de uitgevoerde interventie op 5/11/2019 waarvoor dhr Laurens een factuur ontving. 6. Dhr Laurens geeft aan mij een aangetekend schrijven gestuurd te hebben. Dit schrijven heb ik niet ontvangen. Ik heb tijdens ons telefoongesprek van 25/2/2021 dan ook gevraagd mij een bewijs van ontvangst hiervan te sturen. Tot heden heb ik dit bewijs niet mogen ontvangen.Ik vind het zeer jammer dat het probleem met de kachel van dhr Laurens nog niet is opgelost. Maar ik zou u wel graag duidelijk willen aangeven dat ik in dit verhaal geen verantwoordelijkheid of verplichtingen heb. Ik oefen mijn zelfstandige activiteit enkel nog in bijberoep en dit enkel in de provincies Limburg en Luik. In een kort telefonisch contact met de verkoper op van de kachel 25/2/2021 kon ik opmaken dat deze op zoek is naar een passende oplossing voor dhr Laurens.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd,W van der VeurOp 9-2-2021 om 21:07 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: Klacht - Service na verkoop defecte kachel, bedrijf reageert niet meer - (CPTBE01192895-86)