Terug

Service na verkoop defecte kachel, bedrijf reageert niet meer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: Narado pellet service

09/02/2021

Beste,Wij kochten op 20 juni 2019 volgens hun factuur een kachel van het merk Mondena model Italia D12.In eerste instantie werd de levering tot 4x uitgesteld. Uiteindelijk werd deze geleverd op 21 juni 2019 bij ons thuis voor de prijs van €999,- BTWi.Hierbij kregen wij de mogelijkheid een garantie-onderhoudscontract af te sluiten bij Mondena Narado om onze kachel jaarlijks te onderhouden.De pelletkachel vertoonde problemen begin oktober 2019. We contacteerden zowel Narado als Mondena om de kachel te herstellen. Tot 4x toe werd er een afspraak gemaakt om uiteindelijk pas de 4 de maal iemand te zien. Dit was op 5 november 2019.Tijdens de herstelling van de kachel werd door de dame een onderhoudscontract voorgesteld die ons €150,- zou kosten die we onmiddellijk dienden te betalen.Op de factuur stond vermeld dat het bedrijf de eerste onderhoud hierbij zou uitvoeren in augustus 2020.In augustus namen wij contact op met beide bedrijven waar wij geen antwoord van verkregen.Het duurde tot in november 2020 vooraleer we iemand van het bedrijf te pakken kregen. Hier meldde de eigenaar Ab Hoekstra van Mondena dat hij niet meer werkte voor het bedrijf en wij dus contact moesten opnemen met Narado.Na meerdere pogingen tot contact kregen we meneer Van der Veur eindelijk van Narado aan de lijn. Wij vroegen om de herstelling, ons onderhoudscontract en de eerste onderhoud te laten uitvoeren.Hiervoor zou hij langskomen op 26 januari 2021.Hij zei onmiddellijk na beschrijving van het probleem wat het precies zou zijn.Eerder kregen we soms meneer aan de lijn waar hij zo snel als mogelijk, wanneer hij wist wie het was van onze kant de lijn verbrak.Uiteindelijk maakte hij alsnog een afspraak die hij beloofde na te komen op 26 januari 2021.Wij namen hiervoor onbetaald verlof.Het is 26 januari en de persoon komt niet opdagen en is sindsdien niet meer bereikbaar.Wij schreven op 27 januari een aangetekend schrijven gericht aan Narado om hen in gebreke te stellen en de herstelling onder de wettelijke garantie uit te laten voeren. Ook hierin werd vermeld dat wij reeds het eerste onderhoud betaalden.De aangetekende zending werd ontvangen door de eigenaar op 29 januari 2021.Tot op heden ontvingen wij nog steeds geen communicatie van hem.Wij eisen het volgende van het bedrijf:- Een herstelling van de kachel onder de wettelijke garantie.- Het eerste onderhoud van de kachel waarvoor we reeds betaalden- Een bewijs van het onderhoudscontract.- Alsook een schade vergoeding voor de geleden schade gezien de pelletkachel onze hoofd en enige verwarming is.Dit ook voor het nemen van onbetaalde verlof.Mondena: Ab Hoekstra - 0497 603 048Narado: Van der Veur - 0499 313 432De brief werd verstuurd aangetekend met bewijs van ontvangst op het adres: Oudeweg 37, 3770 Riemst.HoogachtendIvan en Karin

Berichten (1)

Narado pellet service

Naar: I. L.

10/03/2021

Beste,BETREFT: Reactie op   onterechte klacht door dhr.Laurens Ivan, Hollevoordstraat 10, 8210 ZedelgemIk heb kennis genomen van deze klacht. Enkele weken geleden had ik hierover ook al jurist aan de lijn die belde in opdracht van dhr Ivan Laurens. Ik heb tijdens dit telefonisch gesprek ook de nodige informatie verschaft.De volgende punten zijn hierbij van belang: 1.  Ik ben een zelfstandig pelletkachel technieker en hou mij vooral bezig met onderhoud en herstelling van pelletkachel van alle merken en ben werkzaam in de provincies Limburg en Luik. 2. Het gaat hier om een kachel die dhr Laurens aangekocht heeft bij Mondena Pelletkachels in Weert uit Nederland ( via internet ? BOL.com?). Kachel werd dus niet door mij verkocht, geleverd of geplaatst. 3. dhr Laurens heeft eind oktober 2019 voor het eerst contact met mij opgenomen omdat de kachel die hij gekocht had niet of niet correct werkte. Hij vroeg mij of het mogelijk was langs te komen om naar het probleem te kijken omdat ik vrij veel ervaring heb met het repareren en afstellen van de pelletkachels van het merk Mondena. Op 5 november 2019 zijn we bij hem geweest   Door de kachel op de juiste manier af te stellen ( parametreren) werd het probleem opgelost. Voor deze technische afstelling heeft dhr Laurens een bedrag van 150Eur betaald. We hebben dhr Laurens toen ook aangeraden zijn onderhoud jaarlijks te laten uitvoeren door een officieel pelletkachel technieker. In die periode was ik werkzaam in heel Belgie. Sinds 2020 doe ik, zoals eerder aangegeven, enkel nog interventies   in Limburg en Luik 4. Dhr Laurens heeft mij in januari van dit jaar gecontacteerd om een de kachel blijkbaar wederom in storing ging. Uit het gesprek kan ik afleiden dat het om de ventilator ging. Ik heb dhr Laurens aangeraden dit door te geven aan de verkoper. Verder heb ik hem ook uitgelegd dat ikzelf geen interventies meer in de provincie West -Vlaanderen uitvoer. 5. Dhr Laurens heeft het over een onderhoudscontract waar hij 150 euro voor zou betaald hebben. Dit is volledig onjuist. De 150Eur die dhr Laurens betaald heeft had te maken met de uitgevoerde interventie op 5/11/2019 waarvoor dhr Laurens een factuur ontving. 6. Dhr Laurens geeft aan mij een aangetekend schrijven gestuurd te hebben. Dit schrijven heb ik niet ontvangen. Ik heb tijdens ons telefoongesprek van 25/2/2021 dan ook gevraagd mij een bewijs van ontvangst hiervan te sturen. Tot heden heb ik dit bewijs niet mogen ontvangen.Ik vind het zeer jammer dat het probleem met de kachel van dhr Laurens nog niet is opgelost. Maar ik zou u wel graag duidelijk willen aangeven dat ik in dit verhaal geen verantwoordelijkheid of verplichtingen heb. Ik oefen mijn zelfstandige activiteit enkel nog   in bijberoep en dit enkel in de provincies Limburg en Luik. In een kort telefonisch contact met de verkoper op   van de kachel 25/2/2021 kon ik opmaken dat deze op zoek is naar een   passende oplossing voor dhr Laurens.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd,W van der VeurOp 9-2-2021 om 21:07 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: Klacht - Service na verkoop defecte kachel, bedrijf reageert niet meer - (CPTBE01192895-86)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform