Terug

service+ garantie zonder tussenkomst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: VANDEN BORRE

24/11/2023

Op 03/12/2018 heb ik een Philips Oled tv aangekocht twv €1999. Hierbij heb ik een extra service plus garantie genomen op aanraden van de verkoper twv €399.Op 20/10/2023 heb ik een probleem met mijn tv dus ik bel naar Vandenborre om hiervoor een technieker laten langs te komen. (volgens service plus garantie komt de technieker de volgende werkdag)Technieker komt langs op 25/10/2023, 2 dagen later dan vermeld in de voorwaarden. Deze technieker bekijkt het toestel en zegt me dat hij een nieuw beeldscherm bestelt want dit dient vervangen te worden. Op 10/11/2023 krijg ik telefoon van Vandenborre waaruit ik denk een afspraak te maken voor herstelling, neen.. hier zeggen ze me dat het onderdeel niet meer bestelbaar is. Dus na 2 volledige weken en 2 werkdagen weten ze pas dat het niet meer mogelijk is. Ik vraag hierbij na wat mijn mogelijkheden zijn. De persoon zegt me dat ik de keuze heb: ofwel hetzelfde toestel want dit zouden ze nog op stock hebben ofwel een waardebon van €1097. Ik zeg haar als ze hetzelfde toestel op stock hebben dat ze mijn dan EXACT hetzelfde toestel mogen leveren. Ik vertel haar wel dat het toestel al een tijdje niet meer leverbaar is via vandenborre. Ze zegt me dat ze het gaat nakijken en toen viel (toevallig) de telefoonverbinding weg. Ik bel maandag 13/11/2023 terug naar de klantendienst en daar weet de dossierbeheerder me te zeggen dat er een waardebon van €1097 klaar ligt in de vandenborrewinkel te Hasselt. Indien ik deze diezelfde week niet zal ophalen dan zal deze opgestuurd worden naar me thuis. Dit zou toch een 3-tal weken kunnen duren. Hierna heb ik nog 2-maal contact gehad met Vandenborre en telkens hoor ik andere dingen: 1 persoon wist me te vertellen dat er helemaal geen bon zal opgestuurd worden naar me thuis en dat ik een keuze voor een nieuw toestel MOET maken in de winkel, een andere persoon die begint over de garantie van mijn Samsung televisietoestel terwijl het om een Philips televisietoestel gaat. Nog een andere persoon wist me zelfs te vertellen dat de garantie niet geldig is op het defect want dat ik de kleine lettertjes maar moet leren lezen. Meneer, wie leest er nu niet de kleine lettertjes als hij een contract ondertekend?. Heel onbeleefde mensen en in mijn ogen amateurisme ten top.Hoe kan het dat vandenborre deze toch wel aanzienlijk dure garantiewaarborg verkoopt terwijl ze dit niet kunnen nakomen om een service uit te voeren als er toch geen wisselstukken voorradig zijn?

Berichten (2)

VANDEN BORRE

Naar: J. D.

27/11/2023

Beste,Naar aanleiding van je Service Plus Garantie die van toepassing was op je TV, konden wij je nog een afkoop voorstellen op je TV twv 603.20 euro + bijkomend een gratis 5 jaar garantie op je nieuwe keuze TV.Echter op 20/11 contacteerde mijn collega's van de Dienst na verkoop je om je te melden dat je nog 3dagen de tijd had om een nieuwe keuze te gaan maken in de winkel.Toen heb je aangegeven dat de afkoop mocht geannuleerd worden en dat je de TV zo verder zou gebruiken.Bijgevolg hebben wij dan ook verder geen andere oplossing voor jou als jij een afkoop weigert.MvgCynthiaConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven

J. D.

Naar: VANDEN BORRE

04/12/2023

Beste,Dit is weer een nieuw verhaal wat ik hier te horen krijg.Het betrof een aankoopbon twv € 1097,00 en niet een aankoopbon twv €603,20 en een bijkomende 5 jaar garantie op een nieuw tv-toestel.Gezien jullie de schade aan het tv-toestel niet willen/kunnen herstellen vond ik het de beste optie om het tv-toestel te houden en de aankoopbon te ontvangen wat telefonisch gemeld was dat deze per post ging opgestuurd worden indien ik deze niet kwam ophalen in de winkel. Ik heb voor deze (dure) waarborg gekozen zodat ik zeker 5jaar lang voor geen verrassingen kwam te staan en geen extra opleg moest doen om hetzelfde / een gelijkaardig toestel aan te kopen.Wat nu?Vriendelijke groeten,Jelle Decime


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform