Terug

Service en garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: KREFEL

15/08/2023

Beste, Ik stuurde U een mail op 1 augustus in antwoord op een onaanvaardbaar bestek, gezien ons toestel nog onder garantie staat. Nog steeds geen antwoord ontvangen. Heb zelf stuk besteld bij KRUPS voor 1/3 van de voorgstelde reparatiekosten(met levering aan huis)!!! Heb U vandaag opnieuw een mail gestuurd met alle details in de mailboxen 'Krêfel - Service Center' en 'bestek.devis@krefel.be'.Hopelijk krijgen we hier wel een degelijk antwoord op en zorgt U ook voor de levering van een gratis nieuwe capsulehouder(kan nog steeds van pas komen, hoewel we zelf reeds dat stuk besteld hebben (mits betaling gezien jullie over het defecte stuk beschikken). Dat stuk werd ons onderdussen ook al geleverd, waardoor we terug lekkere koffie kunnen drinken(niet dankzij Krëfel), maar eigenlijk moesten we dat gratis ontvangen via jullie(gezien de garantieperiode)!!!Wij hadden ook minstens een antwoord op onze mail verwacht, vooral gezien het 'natte vinger' bestek dat U ons doorstuurde(lees onze mail, verstuurd op zondag 15/08/23 om 13:06

Berichten (6)

KREFEL

Naar: M. S.

16/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

KREFEL

Naar: M. S.

16/08/2023

Beste Myriam,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Op elke aankoop geldt er een garantieperiode van 2 jaar. Tijdens deze garantieperiode wordt elk technisch defect kostenloos hersteld of wordt het toestel desgevallend vervangen door een soortgelijk toestel.De hersteller heeft fysieke schade vastgesteld.Wij wensen er uw aandacht op vestigen dat enkel een technisch defect aan het toestel wordt gedekt door de garantie. Beschadigingen of defecten met externe oorzaak of foutieve manipulatie worden echter niet gedekt door deze garantie.Zodals je kan vaststellen heeft de winkel zelf genoteerd bij defect: KLIKSYSTEEM IS KAPOT LUKT NIET MEER VOOR SLUITEN, EEN NAALDJE VOOR IN TE PRIKEN IS AFGEBORKEN.Indien het toestel defect is door een externe oorzaak of verkeerd gebruik, dan zijn er kosten verbonden aan de herstelling van jouw toestel. In dat geval zal je een offerte ontvangen.Op de offerte krijg je de keuze om het toestel te laten herstellen of onhersteld aan jou terug te laten bezorgen. Indien je ervoor kiest om het toestel onhersteld aan jou terug te bezorgen, dan worden er analyse- en bestekkosten aangerekend door de hersteller.Rekening houdend met deze gegevens spijt het ons te moeten meedelen dat we geen positief gevolg kunnen geven aan uw vraag.Mogen wij u vragen om uw antwoord op het bestek zo snel mogelijk te laten weten?Met vriendelijke groeten,Bien à vous,SandraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen ref:_00D5I3dQ0g._5005Ics8gR:ref

M. S.

Naar: KREFEL

25/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

M. S.

Naar: KREFEL

25/08/2023

Beste Sandra,Bedankt voor je reactie op onze klacht. Het gaat blijkbaar beter via Testaankoop want op onze e-mail naar Krëfel van 01/08/2023 hebben wij spijtig genoeg nog geen antwoord gekregen.Jullie hebben nu een feedback over de garantie gegeven. OK, maar dit was niet het belangkrijkste punt van onze klacht en onze initiële e-mail.In de kostenramming die jullie doorgestuurd hebben, bedragen de kosten voor de “herstelling” : 93,65 €In dit geval ging het niet echt over een “herstelling” maar wel over een vervanging van de capsulehouder.Aangezien zo een capsulehouder perfect door een particulier rechtstreeks bij de producent (Krüps) online kan besteld worden, voor slechts 26,40 € (+ 5,50 € voor levering aan huis), vroegen wij aan Krëfel ook om een uitleg tegeven, voor het enorme prijsverschil tussen hun ‘herstellingskost” (93,65 €) en de prijs die wij als particulier, rechtstreeks bij krüps hebben betaald (26,40 € + 5,50 € voor levering aan huis= 31,90 €) . De herstellingskost is maar liefst bijna een verdriedubbeling van de prijs die wij uiteindelijk betaalden bij Krüps, en het stuk werd bovendien aan huis geleverd!!! .....maar hierover werd in hun antwoord echter in alle talen gezwegen! Het is dan ook vooral dit feit dat wij aanklagen. De consument wordt hier toch wel bedrogen.We vinden het ook spijtig, dat de verkoper die het defecte stuk in ontvangst nam, ons niet verwittigde, dat de herstelling(of vervanging) van dat stuk NIET onder de garantie viel, waardoor wij onnodig tijd verloren hebben. Dit is helemaal geen service!Aan Testaankoop vragen wij om ons verhaal te delen zodat alle klanten van Krëfel op de hoogte zijn van hun “klantendienst” en overdreven “herstellingskosten”.Groeten,Myriam en Philippe Hauglustaine-Somers

KREFEL

Naar: M. S.

28/08/2023

Beste Myriam,Bedankt van je mail.Ik begrijp je volkomen dat je misnoegd bent dat deze capsulehouder niet onder garantie kon hersteld/vervangen worden.Zoals je aangeeft, had de verkoper jou dit al kunnen melden dat dit jammer genoeg niet onder garantie kon en mijn excuses voor dit misverstand en de onnodige tijd die hiermee verloren is.Het bestek dat je hebt ontvangen, dit houdt volgende onkosten in diagnose, arbeidskosten en transportkosten gemaakt door de erkende hersteldienst van Krups.HIerdoor krijg je dus een duurder bedrag dan dat je de capsulehouder online zou besteld hebben.Hopend je hiermee voldoende ingelicht te hebben, wens ik je nog een fijne dag,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdhW8u:ref

KREFEL

Naar: M. S.

28/08/2023

Beste Myriam,Bedankt van je mail.Ik begrijp je volkomen dat je misnoegd bent dat deze capsulehouder niet onder garantie kon hersteld/vervangen worden.Zoals je aangeeft, had de verkoper jou dit al kunnen melden dat dit jammer genoeg niet onder garantie kon en mijn excuses voor dit misverstand en de onnodige tijd die hiermee verloren is.Het bestek dat je hebt ontvangen, dit houdt volgende onkosten in diagnose, arbeidskosten en transportkosten gemaakt door de erkende hersteldienst van Krups.HIerdoor krijg je dus een duurder bedrag dan dat je de capsulehouder online zou besteld hebben.Hopend je hiermee voldoende ingelicht te hebben, wens ik je nog een fijne dag,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdhW8u:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform