Terug

Schuld bij Proximus

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: Proximus

16/12/2019

Er is een contract afgesloten met Proximus met mijn gegevens (naam, adres, geb.datum) maar niet door mij! Het contract zou al mijn gegevens bevatten, maar er zou een achterliggend Brussels adres zich ergens in het dossier bevinden.Op dit contract zijn blijkbaar schulden gemaakt, niet door mij, maar blijkbaar wel op mijn naam met een klantennummer die niet van mij kan zijn, aangezien ik nooit iets heb getekend?! Ik ben zelfs nog nooit klant geweest van Proximus...Deze schulden worden via een (volgens internet) bedenkelijke firma Intrum opgevraagd. Na herhaaldelijk contact met deze firma EN Proximus, staan we nog steeds geen stap verder. Ze wijzen naar elkaar en ik kijk machteloos toe.Dus de schulden staan nog steeds open op mijn naam en er is niemand die zich genoodzaakt voelt om er iets aan te doen.Blijft voor mij wel de vraag: Hoe kan het dat iemand een contract afsluit zonder mijn handtekening of mijn id kaart? Is dit gebruikelijk voor Proximus? En dan zwijg ik nog over de manier waarop ik word aangesproken door werknemers van Proximus. Waarschijnlijk omdat ze vermoeden dat ik een boze klant met schulden ben...

Berichten (4)

Proximus

Naar: P. P.

17/12/2019

Dag mevrouw ,Dag mijnheerIs het mogelijk om klantennummer te bezorgen om verder onderzoek te doen .Alvast bedankt Met vriendelijke groeten,LieselotHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/supportwww.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOf bel ons gratis op 0800 22 800Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2019-12-16-14.00.28.000000 ====== Unsubscribe--Ref. [THREAD_ID:192961500234]

P. P.

Naar: Proximus

17/12/2019

Beste Lieselot, Ik kan u geen klantennummer geven omdat ik nooit 1 schrijven van Proximus heb ontvangen. Via telefoon wilde de Proximus medewerker mij nooit het klantennummer doorgeven.We hebben 1.5 jaar geleden wel een aanmaning van Intrium ontvangen, waar er misschien wel een melding van een Proximus klantennummer was. Maar na contact met Intrium 1.5 jaar geleden, hebben we deze aanmaning weggesmeten nadat ze ons vertelden dat we niet verantwoordelijk waren voor het betalen van een schuld die niet de onze was.Er was ook geen enkel probleem tot het moment dat ik een week geleden wilde overschakelen van Telenet naar Belgacom/Proximus.Het enige wat ik kan meegeven is, dat ons klantennummer bij Proximus steeds wordt gevonden na het geven van de volgende gegevens:Naam: Philip PiedfortAdres: Pastoor Mensaertstraat 52, 2340 BeerseGeb. datum: 23/08/1975Hierop vinden de Proximus medewerkers een klantennummer met een schuld en geen dossier. Volgens Proximus heeft Intrium nooit een dossier opgevraagd bij hen om uit te zoeken waar het nu juist is misgelopen. Maar bij Intrium zeggen ze van wel...Ik heb reeds aan verschillende Proximus medewerkers gevraagd of ze mij een getekend contract kunnen voorleggen met mijn handtekening of ID kaart bevestiging... Maar deze vraag wordt steeds uit de weg gegaan!Ik wil hier zo spoedig mogelijk een oplossing, want het is schrikwekkend dat er mensen gsm contracten kunnen afsluiten onder een andere naam... Met vriendelijke groetenPhilip Piedfort

P. P.

Naar: Proximus

24/12/2019

Geachte Proximus, Kan u mij een update geven over de stand van zaken van mijn klacht?Ik ben nu al een tijdje in afwachting en heb reeds een advocaat aangesproken over mijn volgende te nemen stappen.Het kan naar mijn beleving niet dat iemand zonder enige vorm van identificatie (id, handtekening...) een contract afsluit (onder iemand anders zijn naam)!! Maar blijkbaar wel bij Proximus...Test-aankoop mag wat mij betreft deze zaken verder onderzoeken!! Want dit lijkt mij een ronduit gevaarlijke situatie, vindt u niet?Trouwens, een klantennummer opvragen (zoals gebeurde op 17/12), is voor mij geen klacht behandelen!!Met vriendelijke groetenPhilip Piedfort

Proximus

Naar: P. P.

27/12/2019

Dag mevrouw,Dag mijnheerWij konden de klant spijtig genoeg niet identificeren. Klant heeft nergens een klantennummer vermeld in het dossier. Klant spreekt ook over een gerechtsdeurwaarder. In het dossier van de gerechtsdeurwaarder staat onze klantnummer vermeld. In principe zou het dossier door de gerechtsdeurwaarder moeten behandeld worden. U zult via de gerechtsdeurwaarder geïnformeerd moeten worden.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192961773860]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform