Terug

Schrappen afbetalingsplan

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Engie

30/08/2023

Hallo,Ik kreeg in maart een afrekening van Engie van gascen elektriciteit.Voor mij een groot bedrag van 800 euro ongeveer, ik kan dat als alleenstaande moeder met twee kinderen niet zomaar in 1 keer betalen.Ik kon bij Engie een afbetalingsplan aanklikken, dit deed ik dan ook.Mijn maandelijkse aflossingen voor gas en elektriciteit lopen ook gewoon verder.Ik betaalde een factuur te laat en mijn afbetalingsplan voor de afrekening werd daarom geannuleerd, extra kosten aangerekend voor laattijdig betalen. Van het afbetalingsplan krijg ik geen facturen of betalingen via mail.Ik bel met Engie en zij zeggen dat ik dit zelf terug kan opstarten op mijn persoonlijk platform My Engie.Ik doe dit ook, het bedrag werd weer verhoogd.Nu is het voor de 2de maal geannuleerd omdat ik mijn factuur niet tijdig betaalde en nu is er geen afbetalingsplan meer mogelijk.Ik nam weer telefonisch contact op dat duurt erg lang door alle menu's en wachttoon, om dan iemand aan de lijn te krijgen die zegt dat ze niets kan doen.Ik zou contact moeten opnemen met het ocmw zodat zij een afbetalingsplan kunnen aanvragen.Ik ben al jaren klant en in hun historiek kunnen ze zien dat ik een correcte betaler ben.Begrijp ook niet waarom mijn maandelijkse betalingen voor gas en elektriciteit worden samen genomen met het afbetalingsplan.Ik weet niet wat ik nu moet doen.Graag wil ik overstappen naar een andere maatschappij ben ben hun miscommunicatie en dreigende mails beu, ik krijg er stress van.Ik doe mijn best alles te betalen maar ze maken het erg moeilijk.Wat kan ik doen?

Berichten (4)

Engie

Naar: M. D.

04/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: M. D.

04/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 30 aoa»t 2023 10:44À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Schrappen afbetalingsplan - (CPTBE01865312-02)Klacht - Schrappen afbetalingsplan - (CPTBE01865312-02) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: M. D.

06/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: M. D.

06/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 30 aoa»t 2023 10:44À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Schrappen afbetalingsplan - (CPTBE01865312-02)Klacht - Schrappen afbetalingsplan - (CPTBE01865312-02) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform