Beste,Ik ben in het bezit van een MacBook Pro 2017 en merkte na het opstarten dat het scherm horizontale strepen vertoont. Deze laptop is niet gevallen en heeft geen schok te verduren gehad. Opzoeking via internet leerde me dat er veel eigenaars met dezelfde ervaring zijn. Blijkbaar is dit te wijten aan een gekende productiefout aan een kabeltje tussen scherm en moederbord. Apple kent deze ontwerpfout maar wil enkel tussenkomen bij modellen uit 2016 terwijl laptops uit 2017/18 dezelfde problemen kennen. In het Service Center van Switch werd zoals bij al deze klachten als enige oplossing de vervanging van het hele scherm voorgesteld. Omdat m'n laptop 2 jaar en 3 maand oud is ging dit volledig op mijn kosten moeten gebeuren. Geraamde schatting van de kosten: MEER DAN 700€!!!Elk toestel kan een onverwacht mankement vertonen en als dit na de wettelijke garantieperiode gebeurt kan ik het aanvaarden dat dit pech is en er voor hoor te betalen. Dit is echter geen maandagtoestel maar een gevolg van een technische tekortkoming waarvan Apple op de hoogte is, die in een hele reeks laptops voorkomt en welke toch werden verkocht. Ik kon niet akkoord gaan met de voorgestelde peperdure oplossing.De Switch Store gaf me het telefoonnummer van Apple met de raad daar m'n grieven door te geven. Ik werd gehoord door 2 personen maar kreeg weerom het deksel op de neus. Enkel modellen van 2016 komen in aanmerking, geen garantie, geen tegemoetkoming mogelijk. Punt uit.Ik ben zeer teleurgesteld in deze aankoop en voel me ook bedrogen, in de kou gezet. Voor deze behoorlijk prijzige aankoop verwacht ik toch een bijhorende kwaliteit van onderdelen. Wat tegen de borst stuit is dat, terwijl er wereldwijd zoveel gelijkaardige en gedocumenteerde gevallen gekend zijn, Apple weigert hierin ook maar enige toegeving te doen. Ondertussen hebben menig wat slachtoffers van deze technische tekortkoming hun ongenoegen geuit op allerlei internetfora. Ik heb dit ook gedaan op elke website die ik maar kon vinden, heb me mee ingeschreven op de wereldwijde petitie om dit probleem aan te kaarten. Hoopgevend is het nieuws op onder andere de website van MacRumors dat een Amerikaanse rechter op 1 april 2021 een rechtszaak met een groepsvordering toelaat over dit probleem dat ondertussen overal bekend is geworden onder de naam Flexgate. Mogelijks leidt dit tot een gelijkaardig resultaat als in de zaak over het butterfly keyboard waar deze laptops ook mee te kampen hadden.Ondertussen weet ik niet wat ik verder kan doen. De laptop is te jong om hem nu al weg te gooien, zeker als je weet dat de rest van de computer nog perfect werkt. Het heeft geen zin om er een losstaand scherm aan te koppelen want dan ben je het voordeel van draagbaarheid kwijt. Indien er totaal geen sprake kan zijn van enige redelijke oplossing lijkt het me nu dat de aankoop van een Apple product sowieso een financieel risico inhoudt, tenzij je bereid bent nog eens diep in de zakken te tasten voor een extra jaartje garantie met de AppleCare. Ik ben m'n vertrouwen op deze manier wel kwijt en twijfel nu serieus of ik voor een volgende aankoop Apple nog zal overwegen.