Terug

Schending van hun eigen privacy policy

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Proximus

12/07/2023

Ik word opgebeld door een callcenter in naam van Proximus via het nummer 025802056.Ze bezitten mijn persoonsgegevens (inclusief adres) van toen ik klant was bij Proximus 11 jaar geleden.De privacy policy van proximus vermeld duidelijk dat gegevens na 10 jaar verwijderd worden.Dit wordt dus niet nageleefd.Verwachte oplossing: verwijderen van alle data van alle klanten van proximus die langer dan 10 jaar geleden klant waren, zoals beschreven in hun privacy policy.

Berichten (3)

Proximus

Naar: J. D.

18/07/2023

Beste,Ik heb de klant vandaag telefonisch proberen te contacteren op het gsmnummerxxxxxxxxxxxx maar zonder succes.Zoals ingesproken op de voicemail, gelieve me de gegevens te bezorgen zodat ik verder onderzoek kan doen (naam, voornaam, geboortedatum adres en eventueel klantnummer)Alvast bedanktContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-07-12-18.12.00.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192999545775]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192999545775]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

J. D.

Naar: Proximus

19/07/2023

Ongeloofelijk! Ik dien een klacht in tegen een schending van de privacy policy, en op het eerste antwoord wordt mijn gsm nummer (dat via test-aankoop vertrouwelijk werd doorgegeven, om me te kunnen identificeren en contacteren) openbaar gepubliceerd.Gelieve mijn gsm nummer uit vorige reactie te verwijderen.On topic:Ik ben geen klant, dus ik heb geen klantenummer. U begrijpt hopelijk dat ik u de andere persoonsgegevens ook niet zomaar meedeel, gezien de aard van de klacht over de onzorgvuldigheid van persoonsgegevens binnen Proximus.Aangezien het callcenter in jullie opdracht mij heeft kunnen bereiken op mijn gsm nummer, en ze beschikken over mijn contactgegevens van 11 jaar geleden, lijkt me dat mijn gsm nummer voldoende is als identificatiemiddel om intern na te gaan wat hier is misgelopen.

Proximus

Naar: J. D.

31/07/2023

Beste heer Decoster,Het gsm-nummer is allang een klant meer van Proximus en kan door onze diensten niet worden teruggevonden.Mogelijk werd het gsm-nummer van de heer J DN door externe bedrijven doorgegeven.Indien de klager niet meer wenst gebeld te worden raad ik sterk aan dat hij zijn nummer registreert via de Bel-me-niet-meer-lijst van de federale overheid. Dan zal hij met zekerheid niet meer opgebeld worden.met oprechte groeten,DannyContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-07-19-15.39.04.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192999908422]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192999908422]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform