Terug

schending privacy

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: KBC Verzekering

29/01/2021

Beste, Reeds vele jaren zijn mijn kinderen en ikzelf klant bij KBC. Omdat onze lening daar staat zijn wij daar gebleven, want de service is daar echt super slecht. Al zo vaak was ik zo verbouwereerd over hun dienstverlening enzo, maar nu heb ik iets meegemaakt waar ik toch graag uw raad over wil: Ik huur een kluis op jaarbasis bij KBC.Kantoor Tremelo. Ik steek daar juwelen in die ik niet aan doe, maar veel belangrijker nog, in mijn ogen, harde schijven met de foto’s van mijn kinderen op. Regelmatig haal ik deze op voor een update te doen, en breng ik deze terug. Verder liggen er enkele belangrijke garantiedocumenten in. Die harde schijven zijn voor mij erg belangrijk. Ik ben er dan ook zeer omzichtig mee. Rol ze in een doek enzo dat er zeker geen schade aan komt. Ze zijn belangrijker dan de juwelen. De kluis werkt als volgt: Je doet je pascode (3 letters due moeten gedraaid worden), de sleutel wordt 180 graden gedraaid, dan doe je je code weer weg en draait de sleutel door. Daarna sluit je de kluis weer. Nu heb ik de misschien wel vreemde gewoonte om bij het sluiten ook steeds een pascode, een andere dan, gewoon de naam van 1 van mijn kinderen, te draaien, een gewoonte waardoor ik zeker ben dat ik de kluis goed gesloten heb. Daarna check ik sowieso nog eens dubbel. Die laatste code is dus totaal niet gebruikelijk (en verwacht door KBC), maar ik doe dat dus altijd. En, nu komt het, nu kwam ik bij mijn kluis en stond er een andere cijfercombinatie op mijn kluis. Er was dus iemand in geweest. Men bevestigde dit bij mijn bank, maar zoals steeds wil men mij geen uitleg verschaffen waarom waartoe. het enige antwoord is ik weet het niet.Er liggen zeer waardevolle en privé zaken in die kluis. Als ik geweten had dat iedereen deze zomaar kan betreden, tenminste van het KBC personeel, en dan nog zonder mij op voorhand te verwittigen, dan had ik dit zeker nooit genomen. Bovendien vind ik dat ik recht op uitleg heb waarom er iemand in is geweest. Is dit allemaal wettelijk? Is dit niet privé als ik betaal om een kluis te huren? Ik weet niet of ik bij u op het juiste adres ben maar na het zoveelste onvriendelijke voorval ij KBC had ik graag mijn rechten als consument gekend.Alvast hartelijk dank voor uw hulpMvgSigrid De Clerck0470592077

Berichten (2)

KBC Verzekering

Naar: S. D.

29/01/2021

Geachte mevrouw,Geachte heer,Dit is een automatisch bericht.KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen.Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u ook terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live.Met vriendelijke groeten,Uw team van KBC KlachtenmanagementWij vragen u met aandrang om enkel die informatie mee te delen die relevant is voor de behandeling van uw klacht. Mocht u in uw bericht bijzondere categorieën van persoonsgegevens in de zin van artikel 9 van de AVG vermelden, dan geeft u door versturen ervan uw expliciete toestemming aan KBC, en meer specifiek de dienst Klachtenmanagement, om deze gegevens te mogen verwerken in het kader van de behandeling van uw klacht. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, vindt u hier.---Madame,Monsieur,Ceci est une réponse automatique.KBC gestion des Plaintes a bien reçu votre courriel.Avez-vous une question pratique ? Dans ce cas vous pouvez aussi vous adresser à KBC Live au numéro 078 152 153. Nos collègues sont joignables les jours ouvrables de 8h à 22h et le samedi du 9h à 17h. Vous pouvez aussi les contacter sur le site www.kbc.be/Live.Bien cordialement,L’équipe KBC Gestion des PlaintesNous vous demandons instamment de communiquer uniquement les données indispensables au traitement de votre plainte. Le fait d’inclure dans votre message des données à caractère personnel relevant des catégories spéciales visées à l’article 9 du RGPD implique que vous autorisez, par cet envoi KBC et, d’une manière plus spécifique, le Service Gestion des Plaintes , à traiter ces données dans le cadre du traitement de votre plainte. Vous trouverez ici de plus amples informations sur le traitement réservé à vos données à caractère personnel.---Sehr geehrte DameSehr geehrter Herr,Dies ist eine automatische Mitteilung.KBC-Beschwerdemanagement bestätigt den Eingang Ihrer E-Mail.Haben Sie eine praktische Frage? Dann können Sie an Geschäftstagen von 8.00 bis 22.00 Uhr und samstags von 21.00 bis 17.00 Uhr auch KBC Live unter 078 152 153 kontaktieren, oder über die Website www.kbc.be/Live.Mit freundlichen GrüßenIhr KBC-Beschwerdemanagement-TeamWir bitten Sie dringend, nur die Informationen mitzuteilen, die für die Bearbeitung Ihrer Beschwerde relevant sind. Wenn Sie in Ihrer Mitteilung besondere Kategorien personenbezogener Daten im Sinne von Artikel 9 der DSGVO angeben, dann erteilen Sie der KBC und insbesondere der Dienststelle Beschwerdemanagement Ihre ausdrückliche Zustimmung, diese Daten im Rahmen der Bearbeitung Ihrer Beschwerde verarbeiten zu dürfen. Weitere Informationen zur Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten finden Sie hier.---Dear Madam,Dear Sir,This message was generated automatically.KBC Complaints Management has duly received your e-mail.If you have a practical question, you can also contact KBC Live by calling 078 353 137 on working days from 8 a.m. to 10 p.m., and on Saturdays from 9 p.m. to 5 p.m., or visit the website at www.kbc.be/Live.Yours truly,Your KBC Complaints Management TeamWe urge you to provide only the information that is relevant to the handling of your complaint. If in your message you mention special categories of personal data in the sense of Article 9 of the GDPR, then you give your explicit consent to KBC, and more specifically the Complaints Management department, to process these data within the scope of handling your complaint. Learn more here about how your personal data is processed.Disclaimer

KBC Verzekering

Naar: S. D.

01/02/2021

Geachte, Via uw dienst ontvingen we op 29/1 de klacht van De Clerck Sigrid. KBC klachtenmanagement zal ze behandelen en De Clerck Sigrid een antwoord bezorgen.We vertrouwen er op u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groeten, KBC-Klachtenmanagement Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform