Argenta -dienst klachtenbeheer,1. een 5-tal jaar geleden telefoneert de kantoorhouder Argenta Eeklo (Boelens David) mij met specifieke beleggingsvoorstellen omdat er veel geld op mijn bankrekening staat dat daar niets opbrengt. Welke handelwijze is dit en waar heeft hij het recht het saldo van mijn rekeningen te controleren/nazien (ook klacht bij punt 2 doet hij zoiets, zie verder) en mij/ons hierover te telefoneren. Ook een familielid (broer, zeer boos!) kreeg zo'n telefoon van hem voor beleggingen wegens een hoog saldo!2. Op 6.3.2020 na afspraak vraag ik inlichtingen ivm langetermijnsparen ook fiscaal aftrekbaar NA leeftijd 65 jaar en tot mijn 99 jaar (=jaar 2061). Er wordt blijkbaar een Argenta Flexx opgemaakt waarvan ik GEEN ENKEL document meekrijg (dit ging mij worden opgestuurd binnen de week doch helaas, de einddatum zou mij dan al opgevallen zijn als NIET correct). Recent vind ik dit zelf terug op de Argenta App doch zie echter de einddatum : 05.03.2030 !!!(nota : ik heb dergelijk contract langetermijnsparen bij Ethias tot mijn 65ste, zijnde okt. 2027 dus voor drie extra jaar?). Tot op heden ontving ik daar NIETS van (post, mail,...) tot mijn ontevreden telefoon op 22.9.20 naar hoofdzetel Argenta waarna mij dit onmiddellijk wordt bezorgd via mail (zie bijlage met einddatum 5.3.2030 zijnde na 10 jaar en dus MAAR 3 jaar langer dan mijn huidig contract Ethias).Ik heb NIETS ontvangen, 1 week daarna begon corona periode en waren bezoekuren niet toegestaan/streng beperkt.-bij opstellen contract op 6.3.20 zegt kantoorhouder dat dit ONMIDDELLIJK dient geactiveerd door een storting van 1.500€ (zoals mijn totaal jaarlijks bij Ethias) want er staat toch voldoende geld op mij rekening en maakt een domiciliëring op waarna het geld binnen een week eraf gaat (nota : deze domiciliëring vind ik NIET terug bij mijn lijst domiciliëringen tot op heden???). Ik gaf aan dat ik dit zelf wil beheren via kleinere jaarlijkse stortingen (zelf in hand zoals bij Ethias) doch DIT GAAT NIET en dient ieder jaar op hetzelfde tijdstip te gebeuren (u moet uw rekening in de gaten houden in die periode voor voldoende saldo). Ik vertrouwde in alles de kantoorhouder maar voornamelijk in de duurtijd tot mijn 99 jaar (jaar 2061)-er wordt diverse malen gevraagd mijn bankkaart in te steken (doch dit is blijkbaar telkens een digitale ondertekening?)-een fiche beleggersinformatie wordt opgesteld (doch verschillende vragen daarin zijn mij NOOIT gesteld en zouden NIET kloppen met mijn werkelijk antwoord) alsook adviesovereenkomst en geschiktheidsverklaring. Voor pensioensparencontract kon echter wel vrijwillig gestort (heb dergelijk contract bij Ethias tot 60/65 jaar).Als ik alles wil nalezen is er tijdsgebrek (volgende klant), tijd om alles na te lezen voor tekenen was er niet doch na het vertrouwelijk (??) onderhoud rekende ik op correctheid. Van de Flexx, nogmaals ontving ik niets, ook geen productfiche (waarvoor ik blijkbaar tekende : dat ik die wel ontving...).Geëiste oplossingen (zie gewenste oplossingen) : 1.volledige terugbetaling 1500€ (zonder verlies aan taksen en/of instapkosten !!!) 2. vernietiging contracten pensioensparen en Flexx langetermijnsparen bij Argenta 3. vernietigen fiches met foutieve informatie (beleggersinformatie, geschiktheidsverklaring, adviesovereenkomst, ea) 4.stopzetting domiciliëringDeze klacht werd reeds telefonisch doorgegeven bij Argenta, op 22.9.20, men ging mij hiervoor terugbellen maar helaas, kort nadien volgde een mail hieromtrent. Ik verkoos deze weg om via Test-aankoop door te sturen naar Klachtenbeheer Argenta en zal niet aarzelen wegens lidmaatschap deze diensten in te schakelen, de Ombudsman financiële geschillen en zelfs klacht bij de politie : dit is een minnelijke regeling met dit direct verzoek. Excuses wil ik niet van de kantoorhouder Boelens D., ik zal mijn dossier toch verplaatsen (na afhandeling met positief resultaat voor mij) naar een ander kantoor Argenta (had dit overwogen na feiten van +5 jaar terug) maar laat dit voorlopig staan want anders bestaat de mogelijkheid dat Argenta dit niet of onvoldoende behandelt of een volgende -eerlijke- kantoorhouder hiervoor opdraait. Mocht dit zo zijn zal en kan ik veranderen van bank, geen probleem. Ik laat de beslissing ambtshalve bij Argenta. Ik publiceer verder niets online (vb facebook enz) doch hoop op een vlugge en correcte afhandeling want dit is gewoon misleidend bedrog van de kantoorhouder wat niet uitsluit dat hij dit nog bij vele andere klanten deed (die niet reageren of durven, het niet tijdig opmerken , ....).Wat een vertrouwelijkheid moest zijn wordt een lijdensweg.Het kantoor kan rekenen op een zeer goede medewerker (W.DK) waarvoor ik hier bleef na het eerste voorval, de kantoorhouder zelf is niet de vriendelijkste in de dienstverlening (uitgezonderd als je gaat voor nieuwe contracten maar dan ....).Ik heb geen zin in welles-nietjes spelletjes met de D. Boelens die toch maar zijn hachje zal proberen redden, het vertrouwen is er na dit herhaald feit toch niet meer. Ik hoop het vertrouwen in Argenta te behouden met mijn voorstel tot annuleren contract en vlugge afhandeling (en dit niet te beschouwen als vroegtijdige afkoop waarbij bijkomende kosten en taksen kunnen aangerekend worden). Ik gaf deze klacht reeds telefonisch door bij Argenta (22.9.20) doch nu zou ik dit nogmaals moeten doen, via mail of nogmaals telefonisch. Andere lezers mogen hier echter ook van op de hoogte zijn via deze klachtenbox (openbaar).Contactadres = mailadres van Argenta klachtenbeheer. Ik stuur een link van deze klacht ook door naar de mail contactpersoon Argenta (dhr LL) in dit geschil voor onmiddellijke opvolging.Dit alles is totaal onaanvaardbaar. Hier worden enkel correcte feiten vermeld.