Terug

Schending algemene voorwaarden + autopech

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: EUROPCAR

15/10/2023

Beste, Op 02/09/2023 huurde ik een wagen via Europcar om op vakantie te vertrekken richting in Italië (€795,26). De wagen werd bij het vertek niet gecontrolleerd op schade omdat ik de premium verzekering koos. Verder stond in het contract dat er geen schade was aan de wagen ookal heb ik voor mijn vertrek schade waargenomen en gedocumenteerd. In de ochtend van 03/09/2023 viel de wagen in panne te Mondelange, Frankrijk, oorzaak een olielek. We contacteerden Europcar Assistence (=VAB) die ons gingen helpen. De wagen werd gedapanneerd en er werd zo snel mogelijk een oplossing gezocht. Vervolgens werden we op een onmenselijke manier behandelt dat ons belosten heeft om klacht in te dienen: - Europcar had geen vervangwagens ter beschikking. Wanneer we op de website zochten voor een wagen, waren er nog wel degelijk wagens beschikbaar voor verhuur. Europcar zou proberen om de dag erna een wagen voor ons te zoeken en stelde voor om te overnachten in een hotel te Metz.- We hebben 8u moeten wachten op een parking (in 30°C) voordat we naar een hotel werden gebracht, men zei dat men moeilijkheden had om een taxi te vinden. Achteraf kwamen we te weten dat Uber of Bolt ook een mogelijkheid was. Dit had kunnen voorkomen dat we 8u hadden moeten wachten. - In deze 8u zijn we zelf 2 keer gecontacteerd geweest door Europcar en hebben we ze zelf 10(!) keer moeten contacteren. - De dag daarop hebben we zelf Europcar moeten contacteren, die niet meer op de hoogte waren. Ze hadden enkel nog een wagen beschikbaar in Thionville (terug richting België). We vroegen om een vervangwagen in Metz, daar leken terug wagen beschikbaar, maar volgens Europcar niet.- Bij het verlaten van het hotel hebben we zelf nog €17,28 moeten betalen voor het verblijf van onze hond en taxen. Deze hebben we tot op vandaag nog niet teruggekregen.- 28u nadat de wagen in panne was gevallen konden we onze reis verderzetten. Bij aankomst op onze bestemming besloot de eigenaar van de AirBnb om ons 2 dagen extra aan te bieden. Hierop hebben we besloten om het contract te verlegen (ter voorlopige betaling, nieuw contract van €953,04) met 2 dagen via Europcar Como (Italië). Ze konden echter geen vergoeding geven omdat dit de verantwoordelijkheid is van Europcar België. Europcar heeft zelf zijn algemen voorwaarden geschoden, door het oliepeil niet te controleren en de schade aan de wagen niet door te geven (artikel 10a). Bij het ophalen van de wagen op 02/09/2023, was een duidelijk een laagje olie aanwezig op de wagen dat was afgeveegd (hiervan heb ik foto's). Het oorzaak van de panne, het olielek, was al aanwezig voordat we de wagen kwamen ophalen. Hierdoor stellen we Europcar dus verantwoordelijk voor:- de schade aan de wagen- de onmenselijke behandeling van ons 8u te laten wachten op de parking- het niet beschikbaar hebben van een wagen voor meer dan 28uOns voorstel was om de volledige 2 extra dagen terug te betalen ter compensatie op bovenstaande feiten plus onze kosten gemaakt in het hotel te Metz (€157,78 + €17,28). Deze zijn: 28u geen beschikking te hebben gehad van een wagen (waarvoor wel betaald is geweest), de extra kosten van het hotel in Metz en ter vergoeding van de onmenselijke omstandigheden waarmee ze ons hebben behandeld.Vervolgens hebben we verschillende keren Europcar Zaventem proberen contacteren. Dit zonder succes, of ze namen niet op, of we werden doorverbonden naar een kantoor in Nederland. Uiteindelijk hebben we op 08/09/2023 een mail verzonden naar 'costumer.servicesbelgium@europcar.com' met een gedetailleerde uitleg, inclusief document met een volledige geschiedenis van de contacten die geweest zijn met Europcar en de nodige documenten (facturen, contracten en bewijs van depannage). Op 14/09/2023 kwam er uiteindelijk een antwoord op onze mail met de vraag om de nodige documenten door te sturen, die origineel in het eerste bericht al stonden! We hebben vervolgens de documenten nogmaals doorgestuurd. Tot op vandaag (15/10/2023) hebben we nog geen antwoord of vergoeding van Europcar ontvangen. Indien nodig kan ik nog een document aanleveren met gedetailleerde beschrijving van de communicatie.Alvast bedankt

Berichten (2)

EUROPCAR

Naar: B. V.

15/10/2023

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 17862181. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Een copie van uw factuur kan u bekomen via www.europcar.be, selecteer "print een factuur" op het HELP gedeelte van de homepagina. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Vriendelijke groeten,-------------------------------------------------------------------------------------------------------Chère Cliente, Cher Client, Merci d'avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 17862181. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Pour obtenir un duplicata de facture, vous pouvez vous rendre sur notre site internet www.europcar.be, rubrique Imprimer Votre Facture. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Cordialement, Europcar - Service Relation Client-------------------------------------------------------------------------------------------------------Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 17862181. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. You can obtain a copy of your invoice via www.europcar.be, select 'print an invoice' on the HELP section of the homepage. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account.Best Regardsse.Thread_IdEuropcar Belgium Customer ServicesBrixtonlaan 43B - 1930 ZaventemBELGIUMOffice: +32 709 71 15customer.servicesbelgium@europcar.comref:!00D580L9nB.!5001i01F2YqP:refSave trees. Print only when necessary.ref:!00D580L9nB.!5001i01F2YqP:ref--------------------------------------------------------------15/10/2023--To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com. --To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.

EUROPCAR

Naar: B. V.

24/10/2023

Geachte Test Aankoop ,Hartelijk dank voor uw contact met Europcar .De klacht van de klant is nogsteeds in behandeling .De klant wordt zsm geinformeerd hierover .Met vriedelijke groet ,Hyuliya-------------------- --To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to Customer.ServicesBelgium+unsubscribe@europcar.com.ref:!00D580L9nB.!5001i01F2YqP:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform