Klacht
L. O.
Naar: Proximus
Ik heb eind november, samen met mijn vrouw, de overstap gemaakt van Telenet naar Proximus.Wij hebben een dochtertje van 8 maanden, en omwille van dat Studio 100 naar Proximus gaat, én we op onze kamer een 2de digicorder wouden, was het interessant om over te schakelen naar Proximus.Wij zijn toen naar het Proximuscenter in Herentals gegaan, hebben hier 1,5 u gezeten.Uiteindelijk gekozen voor dat Tutimus abonnement (digitale tv, telephonie, internet) + GSM abonnement voor mij en mijn vrouw.Ze kregen dit niet direct voor mekaar, 2 gsm abonnementen, maar via een omweg was dit toch gelukt (dit vond ik toen al wel raar, maar soit).Ze zeiden dat ze eventjes 2 klantennummers hadden gemaakt, maar ze gingen dit dan vervolgens samenvoegen… 26503789 en 620719057Lorenz OlieslagersNieuwstraat 1132290 Vorselaar Toen was er ook een aanbieding van verschillende gsm, die je kon aanschaffen met extra korting.Onze beide gsm’s waren een beetje aan het verslijten waardoor we dit er bij genomen hebben.Beide hebben we een Huawei Y7, aanschafprijs 199,00 EUR, maar door dit abonnement moesten we per GSM 9,00 EUR betalen + per maand 5 EUR bovenop het GSM abonnement (gedurende 24 maanden). Maar dan begon de miserie, onze GSM werkten redelijk snel met het abonnement bij Proximus.De 1ste brieven die we aankregen via de post, hier was mijn naam telkens verkeerd geschreven, alsook het emailadres was verkeerd.Maar hier zou wel alle informatie ivm afspraken naartoe gestuurd worden.Ik heb zeker 3x mijn naam en email adres doorgegeven in het kantoor in Herentals.Ik heb zelfs meegevolgd op het scherm zodat het wel zeker correct ingegeven was, en dat was ook.Dus hier kan ik al niet begrijpen wat hier is misgelopen.Mijn vrouw heeft toen direct naar jullie gebeld om dit aan te laten passen.Een week later krijgen we een nieuwe brief, nog altijd met verkeerde gegevens.Mijn vrouw heeft nogmaals teruggebeld. Vervolgens kreeg mijn vrouw de melding dat ze over haar belwaarde zat na 2 dagen.Mijn vrouw terug naar Proximus gebeld om te melden dat dit niet mogelijk was.Blijkbaar hadden ze vergeten te zeggen dat dit pro-rata was, maar dit zou dan rechtgezet worden.Dit is dan rechtgezet. Vervolgens krijg ik de melding ergens in december dat ik over mijn belwaarde zit.Ik heb 120 minuten maar bel gratis naar de mensen in mijn bundel/abonnement.Ik heb in december bijna enkel naar mijn vrouw gebeld, dus begrijp niet hoe dat het komt dat ik over mijn limiet zit.Waarschijnlijk omdat ze vergeten zijn om die 2 abonnementen samen te voegen?!? We hadden in het Proximuscenter ook al een datum afgesproken voor het activeren van digitale tv, ik dacht dat dit 16 december was.We hadden toen gevraagd hoe dat we dat met Telenet moesten regelen?Toen vertelden ze ons dat we dit mochten laten opzeggen.Ok, afspraak gemaakt met Telenet.16 december, mijn vrouw had speciaal een dag verlof genomen, jullie gingen langskomen tussen 8u en 12u.Mijn vrouw had nog eens gebeld om te horen of jullie iets specifieker konden zijn, of dat er een berichtje kon gestuurd worden, dan moest mijn vrouw niet speciaal thuis blijven.Dan kon ze al naar de winkel gaan enzo…Maar neen, dit ging niet lukken. De aansluiter van proximus ging komen tussen 8 en 12.Ondertussen half 1, 1 uur, nog steeds niemand geweest…Mijn vrouw belt opnieuw proximus, blijkbaar was er een misverstand gebeurt in de planning.Na enkele verontschuldigingen van jullie kant gingen we zo snel mogelijk terug iets van jullie horen. Ondertussen was Telenet wel van de partij, en hadden we geen digitale tv, internet en telefoon meer.Dag later, nog geen reactie van Proximus, einde van de week, nog geen reactie.Mijn vrouw terug gebeld.Uiteindelijk hebben we dan beslist dat het voor ons niet meer hoefde.Wij hebben dit laten weten aan jullie, heel ons verhaal gedaan, veel excuses en verontschuldigingen langs jullie kant.Vervolgens terug naar Telenet gegaan. Dit was direct terug in orde. Begin januari, nog 2x telefoon gekregen toen we niet thuis waren, was dit een technieker van proximus, die telkens aan onze deur stond om Proximus te komen installeren!Wij dit in 5 woorden uitgelegd, zei hij: “tegenwoordig is het inderdaad wel erg, dit komt meer voor de laatste tijd”. Ik dacht dat uiteindelijk alles geregeld was maar dat was niet direct het geval.Sinds begin Januari krijgen we verschillende facturen en herinneringen: 1) Factuur 173002321208 voor 172,45 EUR, grotendeels voor contractbreuk GSM, alsof jullie alle afsprak zijn nagekomen?!? (+ gsm kost eigenlijk nog maar 129,00 – 9,00 (al betaald) – 5 EUR (in abonnement, al 2 keer betaald = 110 EUR)2) Factuur 6826588133 voor 41,20 EUR, dit is het abonnement voor de GSM van mijn vrouw voor januari (terwijl we eind december alles hebben laten afsluiten) + verbruik december (dit is wel ok, dit willen we betalen)3) Factuur 6828510733 voor 159,76 EUR, ook voor contractbreuk vermoed ik, nogmaals hetzelfde verhaal als puntje 1).4) Vervolgens heleboel reminders en laatste reminders Maar ik heb in januari en februari nog regelmatig gebeld.De 1ste maal dat ik gebeld heb ik januari om mijn verhaal helemaal te doen, had ik een vrouw aan de lijn.Die begreep niet hoe dit allemaal is kunnen gebeuren. Ze ging dit rapporteren aan haar manager. Ondertussen werd alles on-hold gezet.Ze ging me die week zelf nog contacteren én ze had me een rechtstreeks telefoonnummer gegeven: +32 3 620 75 05Uiteindelijk die weeks niets gehoord, zoals gewoonlijk, week nadien zelf verschillende keren naar dit nummer gebeld, maar geen antwoord, hier pakt nooit iemand op! Dan naar de algemene nummer van Proximus gebeld (verschillende keren verspreid over verschillende weken), telkens hetzelfde verhaal gedaan, telkens hetzelfde antwoord, dezelfde excuses, …Altijd gingen ze het dossier on-hold zetten en me iets laten weten.Maar telkens kreeg ik nieuwe herinneringen, facturen, … Toen heeft mijn dochtertje 1 week in het ziekenhuis gelegen, en vervolgens ik, beide getroffen door het Noro virus, dus heb ik dit dossier laten liggen. Hierna nogmaals teruggebeld, werd ik eerst 3x tijdens een gesprek van de lijn gesmeten, dus 4de keer moeten inbellen.Kon deze persoon van Proximus niets terug vinden. Ik stond versteld!1 van de 2 klantennummers, kon hij zelfs niet terugvinden, de andere, daar stond niets meer open.Hij zei toen van dat alles afgesloten zou zijn.Ergens was ik gerust, maar toch bleef ik dit raar vinden.Zeker toen ik de week nadien nogmaals een herinnering kreeg. Vorige vrijdag nogmaals gebeld, had ik een héél vriendelijke meneer aan de lijn. Hij kon dit niet geloven. Dit mag niet gebeuren.Ik had hem gevraagd om aub iets op mail te zetten, of via sms te laten weten dat jullie er mee bezig zijn.Hij zei, zoals alle anderen, dat het dossier nu wel degelijk on-hold staat. Maar dat hij wel niets kon sturen via mail.Ik had hem dit gevraagd om te voorkomen dat dit bij een incassobureau of deurwaarder terecht kwam. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk afgehandeld zien worden.Hij begreep dit en dit zou stopgezet worden. Eerst moest er iemand van Proximus mij contacteren. En dan komt het, zonet telefoon gekregen van Proximus, een vrouw aan de lijn die me eventjes doodleuk zonder schroom wist te zeggen, dat ze eigenlijk niets weet van het dossier, en dat jullie hier ook niets meer aan kunnen doen, want het zit bij de deurwaarder.Mijn broek zakte letterlijk af! Ik heb gewoon opgelegd. Ik stuur dit verhaal nu via mail omdat ik via telefoon toch nooit geen reactie krijg. Volgende week komt Frank Engelen hier langs op mijn werk.Indien jullie mij tegen dan niets laten weten, dan spreek ik hem hierover aan. Ik heb heel veel geduld gehad, maar dit is ondertussen opgeraakt. Ik hoop snel iets van jullie te horen, anders ga ik hiermee verder.1 van onze beste kameraden is advocaat, ik zal hem eens contacteren.Ik kan ook nog altijd bij testaankoop terecht ook. Voor meer info, mijn gsm nummer is 0472/29.70.24. Én volgens mij zijn er dan nog dingen die ik over het hoofd zie momenteel…Zoals dat we sinds januari ook facturen krijgen voor BVBA ECR en BVBA Jobas.Wij wonen hier al 2 jaar en hebben hier nooit eerder facture van gekregen.Dit hebben we dan ergens in Januari ook al doorgeven, met als gevolg dat we in februari nog een factuur hiervan hebben gekregen… En zo blijft het maar doorgaan… Groeten,
Berichten (3)
Proximus
Naar: L. O.
Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192937686193]
L. O.
Naar: Proximus
Goeiemorgen,zoals verwacht, we zijn ondertussen ongeveer weer een week verder zonder enig antwoord.Jullie blijven leugens verkopen sinds de dag dat we met jullie zijn beginnen samenwerken. (27 november 2017).Het is elke week hetzelfde verhaal. "wij begrijpen jullie frustratie, dit kan en mag niet gebeuren, er zal zo snel mogelijk contact opgenomen worden met jullie!".Er is 1 maal contact met ons opgenomen gedurende deze laatste 3 maanden, vorige week, om ons doodleuk te vragen wat nu het probleem is, om dan eventjes te zeggen dat Proximus hier nu wel niets meer aan kan doen, dat dit bij de gerechtsdeurwaarder zit...grtz,
Proximus
Naar: L. O.
Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestigen wij dat wij uw aanvraag in behandeling hebben genomen. Wij nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waar op internet en/of Proximus T.V. is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192937899112]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten