Geachte mevrouw/heer,
Op 09/03/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. FR8167 geboekt van Agadir naar Brussel Charleroi voor de dag 13/09/2024 voor twee personen (reserveringsnummer TLRDUZ en DNFFVD).
Op 12/09/2024, om 21u13, heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht.
Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van
- €600 per passagier (over 3000 km), dus €1200 voor twee personen
bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Dit ongebruikte ticket werd reeds terugbetaald door Ryanair. Dit saldo bedroeg €192,27 en €140,28. Verder zal u zien dat dit de kosten voor de herroutering helemaal niet dekt.
Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. De eerst volgende vlucht was 20/09/2024 en ook deze was meteen volzet. Een volgende voorstel was 22/09/2024, dit is 9 dagen na de normale voorziene vlucht en dus helemaal geen optie. Wij hebben dus via een andere maatschappij en via andere vertrek- en aankomstbestemming moeten boeken/ reizen. Dit heeft ons in totaal veel meer gekost.
- Vervoer naar luchthaven Marrakesh met een bus 270 Dh of dus 27 euro. Graag deel ik ook mee dat dit een rit van 4u20min was.
- Vliegtickets $899,70 of dus €810,787.
- Vervoer van Schiphol naar België, 210km. Door het late aankomstuur, namelijk 00:15, hebben wij hiervoor familie moeten raadplegen want geen openbaar vervoer meer mogelijk. Zij hebben de rit van 210 km dus twee keer moeten doen en parking van €11,50 moeten betalen.
Alles samengeteld zijn wij 18 uur om precies te zijn onderweg geweest om thuis te geraken.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €1200 als schadevergoeding. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de originele boeking werd gebruikt.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
· Kopie originele prijs vliegtickets
· Kopie annuleringsverklaring
· Kopie extra vervoerskosten
· Kopie nieuwe vliegtickets