Terug

Schadevergoeding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: EUROWINGS

24/01/2024

Beste, Betreft : Boeking RN17NH – Carlo Vandeput23/12/2023 : EW9544 : 11u45 Dusseldorf – La Palma 15:30 ( Bagage 4 dagen vertraagd ) 06/01/2024 : EW9545 : 16u20 La Palma – Dusseldorf 22:00 ( Vlucht 19h40 vertraagd )Bagage vertraging – verzoek tot compensatie : EW9544 – 23/12/2023 – 11u45Vlucht EW9544 van 23/12/2023 met vertrek 11u45 had een technisch defect, er werd van toestel gewisseld met uiteindelijk een vertrek om 14u38.Bij aankomst in La Palma om 17u41 was er geen bagage voor de passagiers, wij maakten melding op “mybag.aero/eurowings” met kenmerk SPCEW10043.Deze bagage werd pas op dag 4 nageleverd op 26/12/2023 om 19u00.Hierdoor konden wij op 26/12/2023 om 06u30 niet met de ferry vertrekken naar La Gomera, deze reis van 3 dagen was vooraf gepland en geboekt.De onkosten die wij hadden door de vertraagde bagage :- Noodzakelijke spullen ( ondergoed, toiletartikelen, t-shirts, … ) : 114,4 euro- Ongebruikte tickets voor de Ferry Fred Olsen La Palma – La Gomera – La Palma : 212.32 euro- Cancelation Fee voor 3 dagen Hotel Casa Rural Los Helechos in La Gomera : 70 euro- Voorschot Rent a Car La Rueda in La Gomera : 21.60 euro- Boeking van Hotel Castilette ( 3 nachten ) omdat we genoodzaakt waren om op La Palma te blijven : meerprijs tov het verblijf in Hotel Los Helechos in La Gomera : 150 euroVia klacht nummer - Carlo Vandeput SPCEW10043 AHL FN (2866738) – vroegen wij de terugbetaling van 568.32 euro. Er volgde een tegemoetkoming van 180 euro, een tekort van 388.32 euroVluchtvertraging – verzoek tot compensatie : EW9545 – 06/01/2024 – 16u20Vlucht EW9545 van 06/01/2024 met vertrek 16u20 vond plaats op 07/01/2024 – 12u00Dit is een vertraging van 19u40.Een schadeclaim werd online aangevraagd, deze komt neer op 400 euro per persoon + onkosten :Hotel Holiday Time ( 1 nacht ) : 116 euro + Diner te La Chalana : 49.10 euro = 965.10 euroVia klacht nummer ( 2867939 ) werd 2 x 400 euro terug gestort, een tekort van 165.10 euro.Daar Eurowings ons tijdens de hele procedure op geen enkel moment hulp heeft aangeboden en de afhandeling van de klachten zeer moeizaam doet verlopen, willen wij alsnog het tekort van 553.42 euro claimen door te refereren naar :- de Wet van Montreal- de EU verordening EG nr 261/2004Mvg Carlo VandeputLinda Serroyen

Berichten (1)

EUROWINGS

Naar: C. V.

29/01/2024

Hi Mrs Serroyen, Hi Mr. Vandeput, Good to hear from you. Kindly be informed that we already replied on 24.01.2024 to the claims in ticket number 2866738, and this is the last reply:.......................................................Dear Ms Serroyen,Dear Mr Vandeput, Thank you for your reply. We deeply regret that you were not content with our answer. We apologize for any further inconvenience. Gladly we have reviewed your request and would like to give you the following feedback: In accordance with legal requirements, we reimburse necessary purchases such as drugstore items and basic clothing. You are obliged to keep the costs as low as possible. Please allow us to draw your attention to the so-called duty to mitigate damage to which every passenger in similar situations is obliged. We consider the daily lump sum in the amount of 30,00 EUR for the duration of max. 3 days (depending on the period of delay) as sufficient to purchase the most urgent items for your temporary baggage delay. Therefore, we are unfortunately unable to agree to an additional refund. As your hotel cancelation, car rental deposit, new hotel booking and ferry are classified as , we are unfortunately unable to give you a positive feedback regarding a refund. Furthermore, we like to point out that guests travelling in passenger mass transportation must be prepared for baggage irregularities. We hope that you will be able to understand our decision against this background of all our guests obligation to mitigate damages. Thank you for your understanding. Kind regards Your Baggage Service Team p.p. Tjerk Otto.......................................................We already replied on 23.01.2024 to the claims in ticket number 2867939, and please check the last reply: Hi Carlo Vandpeut, Thank you for your message. Please be advised that the sum of 165,10 EUR was transferred on 17.01.2024, thus please wait for it to be reflected in a few days. On behalf of Eurowings we wish you a pleasant week. Kind regards Your Customer Service Team p.p. Ahmed Helmi....................................................... You can follow up regarding the claims on the provided two tickets. We look forward to taking you to your next destination. Kind regards Your Customer Service Teamp.p. MohamedAbdelaziz Eurowings GmbH service@eurowings.comwww.eurowings.com Eurowings GmbH I Sitz der Gesellschaft I Corporate Headquarters: 40474 Da¼sseldorfRegistereintragung I Registration: Amtsgericht Da¼sseldorf HRB 66807Vorsitzender des Aufsichtsrats I Chairman of Supervisory Board: Harry HohmeisterGescha¤ftsfa¼hrer I Executive Board: Jens Bischof (Vorsitzender/Chairman) I Kai Duve I Edi WolfensbergerThe responsible consumer arbitration board is the sa¶p Schlichtungsstelle fa¼r den a¶ffentlichen Personenverkehr e.V.,FasanenstraaŸe 81, 10623 Berlin,www.soep-online.de/en/.Eurowings GmbH is obliged to participate in dispute resolution proceedings before this consumer arbitration board.From klachtenbox@test-aankoop.beTo buchungsinfo@eurowings.comSend date 24.01.2024 19:51Subject Klacht - Schadevergoeding - (CPTBE01958114-72) Klacht - Schadevergoeding - (CPTBE01958114-72)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform