Beste,Wij hebben uw klacht grondig bekeken, maar zien op basis van de voorhandenzijnde informatie geen reden om onze conclusie te wijzigen.U trekt het oordeel van onze medewerkers in twijfel. Dat recht heeft unatuurlijk (onze collega's doen hun werk naar eer en geweten, maar niemandis onfeilbaar) en daartoe voorzien we binnen onze procedures dan ook demogelijkheid tot het aanvragen van een onafhankelijke expertise. Op diemanier kunnen we dit soort van discussies - waar uiteindelijk niemand bijwint - immers vermijden de expert doet zijn/haar analyse, trekt zijn/haarconclusies en beide partijen voegen zich naar deze conclusie.In het dossier waarover u spreekt maakte u geen gebruik van dezemogelijkheid. Gezien u dit dossier echter bleef betwisten, hebben wijbeslist zelf een expert in te schakelen om deze discussie definitief uitte klaren.In zijn verslag stelt deze expert 'De vastgestelde schade komt overeen met een hard vast object, ter hoogtevan +- 40 cm van de grond. Wij stellen eveneens twee verschillendeaanrijdingsrichtingen vast (zie foto's), wat bewijst dat voertuig inbeweging was bij aanrijding.'Met andere woorden de schade werd - ook volgens het oordeel van dezeexpert - toegebracht terwijl de wagen aan het rijden was. Gezien de schadedoor één van onze medewerkers opgemerkt werd vóór een volgende gebruikerermee reed kunnen wij hieruit enkel concluderen dat deze schade toegebrachtwerd tijdens de vorige (in casu uw) rit (of eerder, maar dan zou u dittijdens het controleren van de schade opgemerkt en gemeld hebben vooraanvang van uw rit). Daarmee spreken we ons helemaal niet uit over hetfeit dat u de schade bewust zou hebben toegebracht of verzwegen. Mogelijkhebt u het incident in kwestie zelf niet bewust opgemerkt (bijvoorbeeldtijdens een manoeuvre). Gezien dit incident echter tijdens de rit gebeurdeblijft u hier helaas wel verantwoordelijk voor.Tenslotte nog even wat het herstellen betreft en uw opmerking dat wij deaangerekende schade wel vaker niet zouden herstellen. 1. Bij het uitvoeren van herstellingen geven wij prioriteit aan schades die tot gevolg hebben dat onze wagens niet langer rijwaardig zijn of die mogelijke veiligheidsrisico's inhouden. Schades die minder dringend zijn (bijvoorbeeld van esthetische aard) worden later in de wachtrij gezet . kwestie van prioriteiten wij willen er in eerste instantie voor zorgen dat onze gebruikers veilig en comfortabel de baan op kunnen. Pas in 2e instantie behandelen we de minder prioritaire schades. Uitstel is in deze echter meestal geen afstel onze wagens verschijnen overal in het straatbeeld en zijn bij wijze van spreken een rijdend uithangbord. Onze collega's in de garage doen er dan ook alles aan om deze wagens in zo goed mogelijke staat te houden. 2. Het aanrekenen van schade impliceert echter niet noodzakelijk dat deze schade ook hersteld wordt (al is dat in de grote meerderheid van de gevallen wel het geval, zij het soms in latere fase - zie 1). Er zijn situaties waarbij herstelling niet meer opportuun is. Denken we maar aan bijvoorbeeld een wagen die op vrij korte termijn toch verkocht zal worden en waarbij de schade geen impact heeft op het rijgedrag of de veiligheid van het voertuig. Die schade dient echter wel vergoed te worden, want bij betreffende verkoop zal de opkoper in kwestie die schade ook doorrekenen. Dit door het doen van een lager bod op de wagen in kwestie (gezien hij/zij de wagen ook eerst dient te herstellen alvorens te kunnen verkopen). Die minwaarde bij verkoop dient natuurlijk ook afgedekt te worden, reden waarom betreffende schade ook aangerekend wordt.Tot slot, onze vlootmedewerkers komen wel vaker bij de wagens en dus nietenkel omdat er zich een technisch probleem voordeed. Zij zijn continu debaan op en stoppen wel vaker bij een standplaats om de wagen te poetsen,papieren in de wagen te leggen, . of gewoon in het passeren om de wageneven na te zien. Dat een collega de schade opmerkt zonder dat hij/zij bijde wagen moest zijn wegens technische problemen is dus helemaal niet zobijzonder als u stelt.---------- Forwarded message ---------