Terug

Schadevergoeding wegens schade aan bagage en het niet krijgen van de bagage wegens staking

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. C.

Naar: TURKISH AIRLINES

21/03/2023

BesteOp 18/02/2023 vloog ik van Istanbul naar Brussel Zaventem.Helaas heb ik mijn bagage niet kunnen krijgen wegens staking.Mijn bagage had ik zeer dringend nodig, mijn elektrische melkafkolfapparaat en de supplementen voor de bortsvoeding die ik iedere dag inneem zaten in mijn bagage. Gezien het een groot toestel is kon ik het sowieso niet in mijn cabine bagage steken.Doordat ik een baby heb, dien ik iedere dag af te kolven. Door de staking heb ik urenlang gewacht maar een medewerker van de luchthaven kwam mij en de andere passagiers vertellen dat het geen zin heeft om te wachten gezien de medewerkers van bagageafhandelaar Aviapartner een staking georganiseerd hadden. Ik kon daar ter plaatse niemand van Turkish Airlines spreken gezien er geen office/ kantoor van Turkish Airlines aanwezig is in de buurt van de bagageband. De medewerker van Brussels Airport vertelde de passagiers dat we online onze bagages moesten claimen en beloofde ons dat de bagages door de luchtvaartmaatschappij thuis geleverd zou worden. Ik heb op 18 februari online mijn bagage geclaimd en verschillende keren zowel telefonisch als via de mail contact opgenomen met Turkish Airlines en met de customer support van Brussels Airport. 18 februari was een zaterdag en ik was dringend op zoek naar een nieuw melkkoflapparaat om te huren gezien dat essentieel is voor mijn baby.Na urenlang te zoeken heb ik een winkel gevonden waar ik last-minute een elektrische kolfapparaat kon huren en de supplementen kopen die ik 3x per dag moet innemen.Bij deze vraag ik een schadevergoeding want ik heb verplicht kosten moeten maken gezien ik het slachtoffer ben van de staking.Gezien ik geen feedback ontving over de levering van mijn bagage ben ik op zondag 19 februari naar Brussels Airport gegaan om daar mijn bagage op te halen.Bij deze heb ik ook kosten gemaakt om de parking in te rijden.Na het afhalen van mijn bagage heb ik geconstateerd dat mijn Samsonite valies dat ik in januari 2023 heb aangekocht beschadigd is.Ik heb ter plekke een claim ingediend, heb via mail een bevestiging daarvan gekregen maar heb verder geen feedback van de luchtvaartmaatschappij ontvangen.Bij deze eis ik ook een schadevergoeding voor de schade aan mijn valies dat ik voor de eerste keer heb gebruikt met de vlucht op 18/02.De luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines blijft mijn klacht negeren, gezien ik jullie lid ben, wil ik bij deze via Test-Aankoop een klacht indienen.

Berichten (2)

TURKISH AIRLINES

Naar: H. C.

21/03/2023

Dear Passenger,You should use direct link on our web-site of Turkish Airlines and upload all required documents for lost/late or damaged bag claimWith our Center..Travel ticket,.Lost or damaged bag report no .Baggage tag,.Identity document, and residence address.Photograph of LOST or DAMAGED bagDirect link/www4.thy.com/baggage/start.tk?lang=enThank you very much for your cooperation.Best regards.Sales TeamTa¼rk Hava Yolları A.O. I Turkish Airlines Inc.Av. du Boulevard 21 Bolwerklaan 1210 Brusselsbru.sales@thy.comPhone 32 (0) 2 500 1933Call center 32 (0) 2 620 0 849 .style1 font-family: "Calibri"font-size: 10Bu E-mail mesaji ve ekleri,isimleri yazili alicilar disindaki kisilere aciklanmamasi,dagitilmamasi ve iletilmemesi gereken kisiye ozel ve gizli bilgiler icerebilir.Mesajin muhatabi degilseniz lutfen gonderici ile irtibat kurunuz,mesaj ve eklerini siliniz.E-mail sistemlerinin tasidigi guvenlik risklerinden dolayi,mesajlarin gizlilikleri ve butunlukleri bozulabilir,mesaj virus icerebilir.Bilinen viruslere karsi kontrolleri yapilmis olarak yollanan mesajin sisteminizde yaratabilecegi olasi zararlardan Sirketimiz (T.H.Y. A.O) sorumlu tutulamaz.This email and its attachments may contain private and confidential information intended for the use of the addressee only,which should not be announced,copied or forwarded.If you are not the intended recipient,please contact the sender,delete the message and its attachments.Due to security risks of email systems,the confidentiality and integrity of the message may be damaged,the message may contain viruses.This message is scanned for known viruses and our Company (Turkish Airlines Inc.) will not be liable for possible system damages caused by the message.

H. C.

Naar: TURKISH AIRLINES

21/04/2023

BesteIk heb jullie verschillende keren gebeld/ gemaild en via jullie site een aanvraag gedaan.Ik kreeg telkens een standaard mail van jullie als antwoord en geen oplossing voor jullie fout.MvgHatice Cakmak


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform