Terug

Schadevergoeding voor langdurige vertraging

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

01/09/2019

Beste, Ik heb een vertraging opgelopen van meer dan 3 uur tijdens een lange vlucht op 29 mei 2019 en zonder feitelijke argumentatie blijft wettelijke vergoeding uit.Meer achtergrond: Op 1 juni 2019, zend ik een klacht via Mijn Tui Fly waarop Tui op 6 juni een antwoord formuleren. Zonder argumenten zeggen ze dat er geen vertraging geweest is van meer dan 3 uur. Alle logboeken punten nochtans duidelijk uit dat er een vertraging is van 3u08min. Op 7 juni reageer ik op de argumentloze brief van TUI waarin ik verwijs naar de loggegevens die terug te vinden zijn op verschillende sites waaruit blijkt dat een vertraging geconstateerd is van 3u08min. Ik voeg zelfs een printscreen toe. 8 weken later contacteer ik TUI opnieuw omdat reactie uitblijft. Ondertussen blijkt het emailadres waarvan het eerdere antwoord gekomen is buiten dienst. Via de geëikte weg van TUI(Mijn Tui Fly) lukt het ook niet meer om een klacht neer te leggen. Ik krijgconstant error. Ik zit dus in een loop, waardoor contact onmogelijk wordt. Vervolgens heb ik een klacht geschreven naar het hoofdkantoor (info@tui.be) waarop 3 weken (21 augustus 2019) later antwoord kwam: de website van Brussels Airport en alle andere sites waar loggegevens bijgehouden worden vinden ze geen betrouwbare bronnen. Ik kan hierop geen rechten afdwingen. Nergens wordt vermeld welke bron zij betrouwbaar achten en welke vertraging ik eigenlijk heb opgelopen. Alle bronnen op internet rapporteren allemaal een vertraging van 3u08min en toch blijft TUI vaag over welke vertraging ik dan eigenlijk wel had? Kunnen jullie mij helpen? In mijn klachtenbrief heb ik om de wettelijke vergoeding gevraagd, ik heb nog niet eens mijn extra gemaakte kosten doorgerekend (taxi en extra maaltijden). Dankjewel. Met vriendelijke groeten, Katlijn

Berichten (1)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: K. V.

23/09/2019

Geachte,Wij hebben de klanten op 06.06.2019 het volgende geantwoord:Geachte mevrouw,Vriendelijk bedankt voor uw brief waarin u ons op de hoogte stelt van uw ervaringen tijdens uw vlucht TB112 op 29.05.2019 van BRU naar CUN.Wij vinden het erg vervelend dat uw vlucht vertraging heeft opgelopen en bieden u onze excuses aan voor het geleden ongemak. Het overgrote deel van onze vluchten vertrekt en landt op tijd. Helaas is het door omstandigheden, die niet altijd in onze macht liggen, niet te voorkomen dat een deel van onze vluchten vertraging oploopt.Aangezien uw vlucht geen vertraging heeft opgelopen van drie uur of meer bij aankomst kunnen wij geen gevolg geven aan uw vraag tot vergoeding.Wij begroeten u graag een volgende keer opnieuw aan boord van één van onze vluchten.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis.Met vriendelijke groeten,Voor Tui Airlines Belgium N.V.,Quality After SalesMet vriendelijke groeten,ErikaQuality After Sales


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform