Terug

Schadevergoeding n.a.v. te late levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. S.

Naar: X²O

08/01/2022

BesteN.a.v. de renovatie van mijn badkamer ging ik op 10/07/2021 langs bij X2O in Geel. Na een zeer fijne begeleiding besliste ik een offerte te laten opmaken.De dag nadien, op 11/07/2021, ging ik over tot bestelling. Op 12/07/2021 kreeg ik bericht van X2O dat de offerte was omgezet in een bestelling.Ondertussen betaalde ik de goederen en op 22/09/2021 werd deze betaling bevestigd alsook de levering van de goederen op 24/09/2021.Ik heb vrijdag 24/09/2021 de ganse dag zitten wachten op de levering maar er kwam niemand opdagen. Ook kreeg ik geen bericht. Om een lang verhaal kort te maken, er werd mij een nieuwe datum voorgesteld van levering nl. op 19/10/2021 Dit was veel te laat aangezien de aannemer zijn planning had gemaakt (en reeds aangepast omdat er op 24/09/2021 niet werd geleverd).Na heel wat over en weer gemail (en niet echt klantvriendelijke antwoorden te hebben ontvangen) heb ik mij moeten neerleggen bij een levering op 19/10/2021. Ik had ook voorgesteld om het bad en de douche zelf op te halen zodat de aannemer toch zijn planning kon volgen, maar dit werd resoluut afgewezen. Op 19/10/2021 heb ik (weeral) een ganse dag zitten wachten, zonder resultaat. Dit was de 2e X dat er een levering beloofd was maar niemand kwam opdagen. Ik heb toen zelf het heft in handen genomen en na heel wat telefoontjes werden de goederen op 20/10/2021 geleverd om 10.30u. Helaas was dit te laat en was het kwaad al geschied... de loodgieter zijn planning klopte niet meer en de werken die bij mij zouden worden uitgevoerd (starten op 19/10) werden voor de 2e X opgeschoven. Ook werd er een schadevergoeding aangerekend wegens 2x verzetten van datum.Een 2e kost in dit verhaal is dat ik gedurende de renovatie een mobiele badkamer had gehuurd. De periode is uiteindelijk met 6 (!!!) weken verlengd. Voor de renovatie was een periode van 4 a 5 weken gerekend en de werken hebben uiteindelijk 12 weken geduurd .... ik heb dus 6 extra weken moeten bij huren.Al deze problemen/bijkomende kosten9*- ten gevolge van een 2x te late levering van X2O.De kopzorgen, vuiligheid, ongemakken, discussies e.a. waren een gratis surplus. Ik reken dan ook op de betaling van de extra kosten t.g.v. deze te late leveringen. Kosten :6 weken extra huur van de mobiele badkamer, zijnde €1.157,13 (incl 21% BTW) en de extra kost aangerekend door de loodgieter, zijnde 1.220,59 (incl BTW 6%)Het totale bedrag mag gestort worden op mijn rekening nrBE17 0011981461 21 op naam van Carine StroobantsIk reken erop dat X2O tenminste hier dan toch zijn verantwoordelijkheid opneemt!Met vriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform