Geachte mevrouw/heer,
Op 27/10/2023 ben ik op de luchthaven ANTWERPEN aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TB1611 naar GRAN CANARIA met uw maatschappij.
Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Na een hele wachtperiode kregen we te horen dat we met bussen naar ZAVENTEM zouden gebracht worden om vanuit daar te vertrekken.
Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 15uur50 en kwam het ongeveer 4uur40 later dan gepland aan op zijn bestemming.
Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van
- 250€ per passagier (onder 1500 km)
- 400€ per passagier (onder 3500 km)
- 600€ per passagier (over 3500 km)
boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. We zijn tenslotte bijna een dag kwijt van onze vakantie en zijn pas na 23uur aangekomen in het hotel, natuurlijk was de keuken gesloten zodat we geen avondeten hebben gehad. Normaal gingen we nog kijken om een auto te huren maar daarvoor was het uiteraard te laat.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200€. Mijn vrouw en ik hebben samen deze reis geboekt. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Ik heb via het reisbureau een kopie van onze paspoorten en rekeningnummer doorgegeven. Het reisbureau is Limburg International.
Ik heb reeds zeer veel mails gestuurd om deze klacht te behandelen via het reisbureau maar het reisbureau krijgt geen antwoord van TUI. Indien noodzakelijk kan ik deze mails aan jullie overmaken.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Kopie van vliegticket
• Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten