Terug

schadeclaim TUI fly

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

14/10/2021

Voorziene vlucht TB1666 Las Palmas - Brussel wo 06/10/21 16:05 - 21:50 werd door TUI BELGIUM wegens technische redenen omgeboekt op OR570 Las Palmas - Amsterdam 19:45 - 01:10 do 07/10/21 met transfer naar Brussel. Autocar aangekomen op Brussels Airport om 5:10, dus 7u20min vertraging. Daardoor bij Interparking €10 extra te betalen en in volle ochtendspits naar huis rijden (3 ongevallen gepasseerd). Op basis van Verordening 261/2004 hebben wij ook recht op een vergoeding van €400 per persoon voor een vertraging van meer dan 3u op een vlucht van meer dan 1500 km binnen de EU. Ik heb dus een schadeclaim ingediend voor €810 (2 passagiers plus boete parking) en wacht op antwoord.Bovendien wil ik nog vermelden dat TUI BELGIUM ons pas om 11:52 lokale tijd per sms verwittigd heeft, toen we al onze residentie verlaten hadden en om 14:00 de huurauto moesten inleveren. Daardoor was het quasi onmogelijk om nog iets te regelen, moesten we toch op het voorziene uur naar de luchthaven gaan en daar de hele namiddag doorbrengen. Zo hebben we vastgesteld dat vlucht TB1666 wel degelijk vertrokken is, maar misschien met een kleiner vliegtuig dan voorzien. Noch aan de incheckbalie (5 passagiers stonden zelfs niet op de lijst), nog bij het boarden wist iemand iets over de transfer naar Brussel. Pas bij de algemene info werd omgeroepen in het Nederlands (door de Vlamingen te vertalen voor de Walen) dat we na de landing op Schiphol een sms zouden krijgen met info over de bus. Toen een koppel vroeg de chauffeur te verwittigen dat ze niet mee wilden, bleek die geen namenlijst te hebben en zelfs niet te weten hoeveel mensen er mee moesten. Hij heeft een tijd gewacht en is uiteindelijk om 02:50 vertrokken.

Berichten (3)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: A. D.

13/10/2021

DATA NOT AVAILABLE

A. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

02/11/2021

Herinnering aan mijn klacht waarop ik na meer dan 2 weken nog altijd geen reactie kreeg.Voorziene vlucht TB1666 Las Palmas - Brussel wo 06/10/21 16:05 - 21:50 werd door TUI BELGIUM "wegens technische redenen" omgeboekt op OR570 Las Palmas - Amsterdam 19:45 - 01:10 do 07/10/21 met transfer naar Brussel. Autocar aangekomen op Brussels Airport om 5:10, dus 7u20min vertraging. Daardoor bij Interparking €10 extra te betalen en in volle ochtendspits naar huis rijden (3 ongevallen gepasseerd).Op basis van Verordening 261/2004 hebben wij ook recht op een vergoeding van €400 per persoon voor een vertraging van meer dan 3u op een vlucht van meer dan 1500 km binnen de EU. Ik heb dus een schadeclaim ingediend voor €810 (2 passagiers plus boete parking)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: A. D.

02/11/2021

Automatisch bericht – réponse automatique – auto-replyBedankt voor uw bericht.Indien u een nieuwe klacht wenst in te dienen dan kan dit via het klachtenformulier op de de website van TUI of TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone *Nieuwe klachten ingediend per mail kunnen niet in behandeling genomen worden.Reacties op een bestaand klachtendossier zullen toegevoegd worden aan uw klachtendossier.Door de gevolgen van de Covid-19 crisis, kan de behandeling van mails vertraging oplopen.__________________________Merci pour votre message.Si vous souhaitez introduire une nouvelle plainte, vous pouvez le faire via le formulaire de plainte sur le site de TUI ou TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/fr/my-zone * TUI: s:www.tui.be/fr/my-zoneDe nouvelles plaintes introduites par e-mail ne pourront pas être traité.Les réponses à une plainte existante seront ajoutées à votre dossier de plainte.En raison des conséquences de la crise du Covid-19, le traitement des e-mails peut être retardé.__________________________Thank you for your message.If you wish to submit a new complaint, you can do so via the complaint form on the TUI or TUI fly website. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zoneNew complaints submitted by e-mail cannot be processed.Replies to an existing complaint will be added to your complaint case.Due to the consequences of the Covid-19 crisis, the handling of emails may be delayed.Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform