Voorziene vlucht TB1666 Las Palmas - Brussel wo 06/10/21 16:05 - 21:50 werd door TUI BELGIUM wegens technische redenen omgeboekt op OR570 Las Palmas - Amsterdam 19:45 - 01:10 do 07/10/21 met transfer naar Brussel. Autocar aangekomen op Brussels Airport om 5:10, dus 7u20min vertraging. Daardoor bij Interparking €10 extra te betalen en in volle ochtendspits naar huis rijden (3 ongevallen gepasseerd). Op basis van Verordening 261/2004 hebben wij ook recht op een vergoeding van €400 per persoon voor een vertraging van meer dan 3u op een vlucht van meer dan 1500 km binnen de EU. Ik heb dus een schadeclaim ingediend voor €810 (2 passagiers plus boete parking) en wacht op antwoord.Bovendien wil ik nog vermelden dat TUI BELGIUM ons pas om 11:52 lokale tijd per sms verwittigd heeft, toen we al onze residentie verlaten hadden en om 14:00 de huurauto moesten inleveren. Daardoor was het quasi onmogelijk om nog iets te regelen, moesten we toch op het voorziene uur naar de luchthaven gaan en daar de hele namiddag doorbrengen. Zo hebben we vastgesteld dat vlucht TB1666 wel degelijk vertrokken is, maar misschien met een kleiner vliegtuig dan voorzien. Noch aan de incheckbalie (5 passagiers stonden zelfs niet op de lijst), nog bij het boarden wist iemand iets over de transfer naar Brussel. Pas bij de algemene info werd omgeroepen in het Nederlands (door de Vlamingen te vertalen voor de Walen) dat we na de landing op Schiphol een sms zouden krijgen met info over de bus. Toen een koppel vroeg de chauffeur te verwittigen dat ze niet mee wilden, bleek die geen namenlijst te hebben en zelfs niet te weten hoeveel mensen er mee moesten. Hij heeft een tijd gewacht en is uiteindelijk om 02:50 vertrokken.