Terug

Schadeclaim aan derden bij uitvoering infrastructuur werken verworpen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Proximus

13/08/2020

BesteOp 23 juni is Proximus langs gekomen voor een nieuweaansluiting in het huis dat wij verhuren. Om die nieuwe aansluiting te kunnen doen,moesten er werken uitgevoerd worden. Deze omvatten hetuitbreken van een deel van het voetpad met drilboor. Bij deuitvoering van de werken hebben ze de klinkers nietdoorgeschoven om speling te creëren, maar hebben ze zewerkelijk losgewrikt. Dit veroorzaakte schade een de opritvan onze buren. Er is een duidelijke barst merkbaar en enkele tegels werden afgeschilferd door de ontstane druk. Op foto's is deze schade duidelijk merkbaar.Aangezien die oprit er nog maar 1 jaar ligt, is het duidelijkdat de schade hieraan te wijten is.Er werd een eerste mail gestuurd op 24/06 naar deverantwoordelijke om de schade te melden. Daarna werddiezelfde mail opnieuw gestuurd op 24/06 en 06/07 omdater geen reactie kwam. Ik belde de klantendienst nogmaalsop 15/07. Op 17/07 kreeg ik dan eindelijk een reactie van de verantwoordelijke mevr. K. Vanbillemont. Ze zei dat ze gezien had dat de oprit reeds hersteld was. Ik reageerde onmiddellijk dat dit helemaal niet gebeurd was. Ik stuurde daarna opnieuw een mail op 31/07.Op 13/08 kreeg ik eindelijk reactie. De schadeclaim is verworpen omdat de schade volgens hen er reeds aanwezig was. Dit staven ze met foto's van de dag na de werken (24/06). Het is heel duidelijk dat er een rechtstreeks verband is. Het is ook duidelijk dat ze dit op de lange baan willen schuiven aangezien de feiten van 2 maanden terug dateren. Deze schade moet hersteld worden.

Berichten (4)

Proximus

Naar: J. V.

13/08/2020

Geachte mevrouw ,Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192968117477]

J. V.

Naar: Proximus

31/08/2020

Geachte Proximus, tot op heden kreeg ik nog geen enkele reactie van jullie. Helemaal niet wat ons beloofd werd.

Proximus

Naar: J. V.

31/08/2020

Geachte mevrouw ,Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192968664252]

Proximus

Naar: J. V.

01/09/2020

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik, dat u ook een dossier heeft geopend via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.U zal dan ook de antwoordelementen via dat kanaal ontvangen.Hierbij sluit ik dan ook het Testaankoop dossier af.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192968730117]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform