BesteOp 24 maart jl. hebben wij (samen met onze buren) elk een zwembad, inclusief zandfilter en extra zomerzeil gekocht bij Zwembad.eu in de vestiging te St-Gillis-Waas.Initiële afspraak was dat wij het zwembad zelf kwamen ophalen in de winkel, maar bleek op het moment dat we afspraak wensten in te plannen, dat deze mogelijkheid niet meer bestond, gezien alles al op transport werd geplaatst. Pas op 7 april werd alles aan huis geleverd. Rekening houdend dat dit een ander type zwembad was als voorheen, hebben we eerst het nodige gedaan om een stabiele ondergrond te creëeren om het nieuwe zwembad hierop te plaatsen.In de weekend van ... hebben wij het zwembad gemonteerd, conform de bijgeleverde instructies. Op dat moment hebben wij moeten vaststellen dat het extra zomerzeil te klein was (zeker een 30cm te kort). De referentie/afmeting van het zomerzeil, werd door de verkoper zelf toegevoegd aan de offerte/bestelling. Het is dan ook onmogelijk om dit over het zwembad te spannen. We hebben ook moeten vaststellen dat de hendel van de bijgeleverde zandfilter heel los zit. Gezien de hoge frequentie dat dit wordt gebruikt, verwachten wij ook op korte termijn dat dit problemen zal opleveren.In de week van 14 juni viel het ons op dat het waterniveau van het zwembad toch redelijk gedaald was, en aan één zijde van het zwembad was de plateau steeds nat. Achteraf bekeken, was dit sinds het begin, maar hebben we niet onmiddellijk de reflectie met een mogelijk lek gemaakt.Gezien de warme temperaturen, twijfelden we en hebben we opnieuw water toegevoegd aan het zwembad en het waterpeil nauw opgevolgd. Snel bleek dat dit opnieuw was gedaald over een te korte tijdspanne, om te kunnen praten van verdamping of door het spelen van de kinderen in het zwembad. Wij zijn opzoek gegaan naar een mogelijk lek in de liner, en hebben het uiteindelijk gevonden, dit ter hoogte van één van de voetsteunen van het zwembad. In tussentijd, op 11/06, was mijn man teruggekeerd naar de vestiging om extra materiaal aan te schaffen om het zwembad te verwarmen. Hier had hij aangegeven dat er problemen waren met het zomerzeil en de pomp. De verkoper informeerde mijn man dat wij ons niet tot hen diende te richten ingeval van klachten, maar rechstreeks tot ‘bestway’- dit was hun interne procedure. Dit werd niet eerder gecommuniceerd tijdens de aankoop van het zwembad. Bijgevolg kreeg hij een sticker mee met de nodige contactgegevens van ‘bestway’. Meerdere malen hebben wij hen geïnformeerd dat wij hiermee niet akkoord gaan, dat wij een overeenkomst hebben gesloten met ‘Zwembad.eu’ en niet met ‘Bestway’. Alsnog hebben we meerdere malen contact opgenomen met beide partijen.Zwembad.eu blijft volhouden dat we ons moeten richten tot ‘Bestway’, en dat ze geïnformeerd hebben, en zij technische problemen hebben gehad, met als gevolg dat zij minstend 2 weken vertraging hebben opgelopen. Van ‘Bestway’ zelf hebben we al tweemaal het verzoek gekregen om alles op mail te zetten, inclusief foto’s. Ons geduld is op, om van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ik denk dat men ervan uit mag gaan, dat de verkoper enerzijds de verantwoordelijkheid draagt voor de dienst na verkoop en dit coordineert met zijn leveranciers, anderzijds dat door hun toedoen een te klein zeil wordt afgeleverd, dit dient te worden vervangen door het juiste zeil en dat als men iets nieuw aankoopt, men mag verwachten dat dit in perfecte staat wordt afgeleverd.Hieronder alvast in chronologische volgorde de contacten die hebben plaatsgevonden met beide partijen, zonder enig resultaat.- 08/06: klacht te klein zomerzeil + losse hendel zandfilter naar ‘Zwembad.eu’ - Telefonisch hebben we de feedback gekregen dat het zomerzeil in de zon moet worden gelegd, zodat het iets malser wordt, dan lukt het wel om het over het zwembad te spannen!- 11/06: werden we geïnformeerd door verkoper dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de dienst na verkoop, en werd ons een sticker met contactgegevens ‘Bestway’ overhandigd- 15/06: reminder klacht naar ‘Bestway’- 16/06: reminder klacht, plus additionele melding lek in liner naar ‘Bestway’- 18/06: doorsturen foto’s problemen naar ‘Zwembad.eu’- 18/06: reactie van ‘Zwembad.eu’ dat zij ‘Bestway’ hadden gecontacteerd per mail, maar geen idee hadden wanneer we een reactie mochten verwachten- 21/06: reactie ‘Bestway’ met de vraag alles door te sturen aangaande klacht, dit was al eerder gebeurd, maar hebben dit nogmaals herhaald.- 23/06: reminder mail naar ‘Zwembad.eu’ met als duidelijke vooropstelling dat wij indien we tegen einde van de week 25/06 verdere stappen zouden ondernemen. Dezelfde dag reactie ontvangen dat zij dit intern hadden bekeken, hun feedback was als volgt: voor het lek in de liner hebben ze een service aanvraag ingediend bij ‘Bestway’, de hendel is los, maar lijkt ok en vormt geen probleem om de zandfilter te bedienen. Betreffende zomerzeil stellen zij vast dat dit op het water ligt, en het de bedoeling is dat dit over het zwembad wordt gespannen!! En opnieuw de bevesting van hun kant uit dat ‘Bestway’ verantwoordelijk is voor de service na verkoop- 23/06: reminder van ‘Zwembad.eu’ naar ‘Bestway’ onder druk van onszelf- 25/06: feedback ‘Zwembad.eu’, dat men ‘Bestway’ had gecontacteerd en geïnformeerd werden dat er een vertraging van min. 2 weken was in de opvolging van de klachtenMeerdere keren hebben wij ook telefonisch contact gehad met zowel ‘Bestway’ en ‘Zwembad.eu’ zonder enig gunstig resultaat.we zijn ondertussen één maand later en hebben nog geen enkele feedback mogen ontvangen over mogelijke oplossingen.