Terug

Schade tuinmeubelen (tuinset Bahia)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Overstock Garden

20/07/2017

De tuinset werd 4 maanden geleden besteld via de webshop van Overstock. Bij het plaatsen van de bestelling werd er een levertermijn van 3 maanden aangegeven.Vorige maand, 2 dagen voor de effectieve levering, werd ik door overstock gecontacteerd met de melding dat ze de levering met een maand moeten uitstellen doordat m'n bestelde goederen beschadiging hebben opgelopen tijdens het transport in een container vanuit China naar België.Omdat het 4-tal weken extra wachten is, heb ik na het expliciet vragen, een compensatie ontvangen van 10%. Vorige week woensdag, 12-7-2017, heeft dan uiteindelijke de levering plaatsgevonden.Helaas werd tijdens de levering geconstateerd dat 6 stoelen beschadigd zijn (lakschade) hebben. De tafel is wel intact.Diezelfde avond heb ik bericht vanuit de dienst naverkoop ontvangen met het volgende voorstel:- Ze zijn bereid staalwol en poederlak op te sturen zodat ik het zelf kan herstellen- Daarbovenop een commerciële tegemoetkoming van 90 euro in de vorm van een aankoopbon, welke 1 jaar geldig zou zijn.De volgende ochtend heb ik het onderstaande bericht teruggestuurd met voldoende argumentatie en onderbouwing, waar ik jammer genoeg na het versturen van reeds 2 herinneringen, nog steeds geen reactie op teruggekregen heb.------------------------------------------------------Beste Bo,Allereerst wens ik jou te bedanken voor jouw voorstel.Echter kan ik hierop niet ingaan ivm onderstaande redenen: Ik weet niet of je geheel op de hoogte bent van de situatie, maar laat ik alvast nog even de achtergrond schetsen. De bestelling van het meubel werd 4 maanden geleden geplaatst. Er werd toen een levertermijn van 3 maanden doorgegeven. Tussentijds ben ik toen jullie winkel in St. Niklaas binnengestapt en heb ik oa ligbedden en tal van accessoires gekocht voor een behoorlijke rekening. Als je wil kan ik jou hiervan een bewijs bezorgen. Tevens heb ik gevraagd aan de verkoper ter plaatse waarom de levertermijn zo lang is. Hij wist me toen te vertellen dat er productiefouten waren met het meubel dat ik bestelde.Eén maand terug kreeg ik van jullie een telefoontje waarbij jij of een collega me meedeelde dat de container vanuit China was aangekomen, maar jammer genoeg mijn bestelde goederen zwaar beschadigd waren. Hierdoor werd de levering met een maand uitgesteld. Jullie hebben me toen een compensatie voorgesteld van 10% welke ik correct vond en dus op ingegaan ben. Dit bedrag werd ook netjes, correct en snel teruggeboekt op mijn rekening, niets op aan te merken, waarvoor dank trouwens.Gisteren hebben de chauffeurs de beschermfolie en dergelijke van de stoelen in de vrachtwagen verwijderd en vervolgens de stoelen opeengestapeld. Later zou blijken dat door deze handeling bij elk van de 6 stoelen lakschade is opgetreden. Aangezien de stoelen stapelbaar zijn, iets wat jullie ook aangegeven op jullie website, lijkt het mij niet echt de bedoeling dat dit ten nadele is van de lak? Wat als ik één jaar een stuk telkens de stoelen opstapel, hoe zouden ze er dan voorkomen? Het is dus duidelijk dat dit een productiefout is en dus een slechte kwaliteit is van lak.Als jij me voorstelt om hetzelfde type lak op te sturen, zit ik gegarandeerd binnen x-aantal dagen/weken opnieuw met hetzelfde verhaal. Een volledige nieuwe set van 6 stoelen lijkt me beter aan de orde.Het is sterk dat jullie me voorstellen om dergelijk materiaal op te sturen, gemakkelijk voor jullie, maar minder makkelijk voor mij aangezien ik m'n tijd moet steken in het afschuren + herlakken van de stoelen.Als ik meubels bestel en ik moet nog eens een maand extra wachten, dan verwacht ik ook een correcte levering, installatie en het belangrijkste van allemaal kwaliteit. Daarnaast stel je me een commerciële tegemoetkoming voor in de vorm van een aankoopbon twv 90 euro. Hierin kan ik eveneens niet instemmen. Gelet op m'n eerste argument heb ik naast m'n tafelset reeds ligbedden en bijhorende accessoires aangekocht. Ik verwacht dan ook de eerste komende periode niets meer (bij jullie) aan te kopen. Met een bon ben ik dus niets. Als je dit echter kan omzetten in een effectieve terugstorting, is dit wel oké voor me.Rekeninghoudend met bovenstaande argumentatie en onderbouwing had ik graag van jou een correct, eerlijk en nieuw tegenvoorstel ontvangen.Met vriendelijke groetenSander R------------------------------------------------------Tot zover mijn situatie en klacht over Overstock (Garden).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform