Beste, op 12 oktober 2022 kocht ik via de website van coolblue.be een widescreen monitor van het merk Philips (model 346E2CUAE/00) ter waarde van 386 euro. Op 29 oktober 2023 bracht ik het toestel naar de coolblue shop te Mechelen, omdat er lichte horizontale strepen te zien waren op het scherm (waarschijnlijk door inbranding, of mogelijks een fabrieksdefect). Het scherm werd opgestuurd naar de backoffice van coolblue, en van daaruit ter reparatie naar de fabrikant, Phillips. (retourbewijs nr 8542256)Enkele weken later ging ik mijn scherm ophalen in de coolblue winkel. Het scherm was niet gerepareerd en de fabrikant had het teruggestuurd met de booschap: dit repareren we niet want het betreft gebruikersschade. Op dat moment zat het scherm in een kartonnen doos. Enigszins verwonderd en teleurgesteld nam ik de doos mee naar huis en opende de kartonnen doos, om vast te stellen dat het scherm zwaar beschadigd was (hier zijn foto's van die ik u kan doorsturen). Deze schade is in geen geval door mij toegebracht, en is mogelijks gebeurt zijn tijdens het transport tussen Coolblue en Philips. Ik ben terug naar de winkel gereden en heb daar het scherm laten zien. De verkoper erkende direct dat dit niet normaal was en vermoedde dat dit de reden was dat Philips het scherm terugstuurde met de boodschap 'gebruikersschade'. Hij vertelde me dat het scherm hoogstwaarschijnlijk zou vervangen worden, ook al omdat het scherm nog in garantie was. Dit was op 12 oktober 2023. De verkoper Ferre beschrijft de schade als volgt op het retourbewijs met nr 8600492: VERMOEDEN TRANSPORTSCHADESchade: Beschadigingen wanneer het scherm aanstaat:- Ter hoogte van de verbogen kader (links onder) Duidelijke beschadiging aanhet lcd.- Rechts van deze beschadigingen lopen er strepen van de onder naar debovenkant van de monitor.- Impact aan de linkse bovenkant, laat duidelijke beschadigingen in het LCDzien. Hiervan uit vertrekt een barst richting midden links (+-20cm van de kant).- Kleine barst onder het scherm (lcd) rechtsboven, ongeveer 15cm van dezijkant. Hiervan uit vertrekt een barst richting de onderkant rechts in de hoek.- Onderaan rechts, vertoont het scherm meerdere strepen die horizontaal lopenen ongeveer 7cm breed zijn.Beschadigingen wanneer het scherm uitstaat:- Gebroken kabelhouder aan één kant van het statief.- Kleine krassen op de achterkant van het scherm.We zijn nu inmiddels weer 3 weken later, en het scherm werd blijkbaar opnieuw opgestuurd naar de fabrikant, en ik probeer tevergeefs info te krijgen van coolblue ivm mijn scherm. Ik belde herhaaldelijk de klantendienst, contacteerde hen meermaals via een whatsapp chatbox op hun bedrijfsaccount. Maar steeds stuurt men mij met een kluitje in het riet dat ik moet wachten. Vandaag stuurde ik een laatste email naar de klantenservice@coolblue.be met nog 1 keer mijn verhaal, inclusief de foto's en de belofte dat ik stappen zou ondernemen. Dit is onacceptabel. Is er iets wat ik juridisch kan doen?Alvast bedankt!Mvg,Maarten Morreels