Terug

Schade pakket / vervalste handtekening voor ontvangst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Post NL

25/11/2020

Beste, ik heb fotobehangpapier besteld op een Nederlandse site, ter waarde van ca 350 Euro.Dit werd opgestuurd via postnl.De bel ging rond 19.30-20h gisteravond. We deden de deur open en zagen de wagen van postnl net wegrijden. Voor de deur stond een duidelijk beschadigd pakket: de behangpapierrol was geplooid/gekraakt.Kort daarop krijgen we een email van postnl om te zeggen dat het pakket geleverd is en bij nazicht op hun site stond er een handtekening voor ontvangst (dit was vereist voor deze zending). Wij hebben dit niet getekend en gezien de overduidelijke schade gingen we dit pakket ook weigeren (zoals we in het verleden al hebben gedaan). Gezien de omstandigheden/tijdspanne kan alleen maar de chauffeur hebben getekend onder mijn naam. Volgens mij is dit fraude?Ik zou dus willen dat postnl het (nog steeds ongeopende) pakket terug ophaalt en retourneert naar de verzender aangezien we hier niet voor ontvangst getekend hebben en de ontvangst ook weigeren.Groeten,David

Berichten (1)

Post NL

Naar: D. D.

26/11/2020

Geachte heer, mevrouw de Roest, Hartelijk dank voor uw vraag via de website. Ik begrijp dat u uw pakket beschadigd heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. We hebben een overeenkomst met de afzender. Daarom wil ik u vragen contact op te nemen met de afzender voor een gepaste oplossing.Als de afzender een onderzoek gaat instellen bij ons, dan hebben wij een aantal gegevens nodig. Het kan zijn dat deze nodig zijn voor het onderzoek. Ik adviseer u alvast foto's te maken van de volgende onderdelen: Het beschadigde artikel in zijn totaliteit Detailopname(s) van de beschadiging De verpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode Het adres met de barcode De beschadiging van de verpakking De binnenkant van de verpakking. Ik begrijp ook dat u uw pakket heeft ontvangen, maar er niet voor heeft getekend. Dat is niet onze normale aanbiedprocedure. Mijn excuses hiervoor. Ik geef uw klacht door en zorg dat we dit met de chauffeur bespreken. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling op, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening te verbeteren. Mocht u naar aanleiding van bovenstaande toch nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd reageren op deze mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Martina SpigicKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform