Beste,Op dinsdag 22/09/2020 bracht mijn dochter haar laptop binnen bij Quicksolutions voor de reparatie van een kapot scharnier. Ik had ’s morgens al naar de klantendienst van dit bedrijf gebeld en een afspraak gemaakt voor mijn dochter. Op de website van dit bedrijf wordt vermeld dat laptops hersteld worden binnen de twee dagen indien alle onderdelen in stock zijn. Bij het telefonisch gesprek met de klantendienst had ik ook vermeld dat deze reparatie dringend was aangezien mijn dochter deze laptop nodig heeft voor haar studies. Men stelde mij gerust dat dit geen probleem zou zijn. Ik heb deze laptop aangekocht in septemper 2019 bij Coolblue en had dus nog 1 jaar garantie. Ik heb ook gebeld naar de klantenservice van Coolblue en zij deelden mij mee dat de reparatie mogelijks enkele weken in beslag zou nemen. Daarom nam ik de beslissing om de laptop te laten repareren bij Quicksolutions. Bij het binnenbrengen heeft mijn dochter een offerte getekend die vermeldde dat wij 59 euro zouden moeten betalen indien wij niet overgingen tot reparatie of indien Quicksolutions de schade niet kon repareren. In de winkel werd er gezegd tegen mijn dochter dat ze haar heel snel zouden opbellen om uit te leggen wat er precies mis was, hoe de reparatie er zou uitzien, wat de resultaten zouden zijn en hoeveel dit allemaal zou kosten.Op woensdag 23/09/2020 had mijn dochter nog niets vernomen en besloot ik om opnieuw naar de klantendienst te bellen in verband met de status. Toen werd mij meegedeeld dat men eerst een analyse zou uitvoeren om het probleem vast te stellen, waarna ze naar mijn dochter zouden bellen met de kostprijs en de vraag om tot reparatie over te gaan. Men deelde mij ook mee dat ze diezelfde dag nog zouden bellen.Op donderdag 24/09/2020 had mijn dochter nog steeds niets gehoord en besloot ik om de klantendienst opnieuw te contacteren. Opnieuw werd mij verteld dat er diezelfde dag gebeld zou worden naar mijn dochter met informatie over de reparatiekosten en de vraag om over te gaan tot reparatie. Men bevestigde toen wel telefonisch dat de kostprijs 129 euro zou bedragen indien het desbetreffende onderdeel in stock. Er werd mij geen verdere informatie verschaft over het proces en de resultaten van de reparatie.Op vrijdag 25/09/2020 had Quicksolutions nog steeds geen contact opgenomen. Op zaterdag 26/09/2020 belde ik opnieuw naar de klantenservice. Men bevestigde mij dat de laptop gerepareerd was doordat dit onderdeel in stock was. Ook probeerde men mij nog te overhalen om van andere diensten gebruik te maken (zoals nieuwe koelpasta processor, het uitstoffen van de laptop). Hier ging ik niet mee akkoord en men vertelde mij dat ik de laptop diezelfde dag nog zou kunnen ophalen. Ik besloot echter om dit pas maandag te laten doen en vertelde dit toen ook aan de telefoon. Later besliste ik echter om met mijn dochter naar Gent te rijden en de laptop toch op te halen, dit deelde ik niet mee met de winkel aangezien zij zeiden dat de laptop toch al klaar was. Bij het binnenkomen van de winkel bevestigde de man achter de kassa dat de laptop inderdaad klaar was en gaf hij de opdracht aan een medewerker om de laptop te gaan halen. Wij hebben toen zeker 10 minuten gewacht op de laptop. Toen we de laptop eindelijk in handen hadden zagen we dat er veel schade was die er voorheen niet was. Ook ontbrak er een klein onderdeeltje (volgens de verkoper is het normaal dat onderdelen er wel eens ‘uitfloepen’ tijdens een reparatie). Enkele voorbeelden van de bijkomende schade: de buitenkant van de laptopcover is beschadigd (het is duidelijk dat er te veel druk is gebruikt), de zijkanten zijn beschadigd bij ‘het openen van de laptop’ (volgens de verkoper), de cover die rond het scherm zit sluit niet langer aan waardoor er zich een permanente opening bevindt tussen het scherm en de cover (waardoor er extra kans is op beschadiging van het scherm zelf).Toen wij dit meldden aan de verkoper werd ons verteld dat we niet konden verwachten dat de laptop er uit zou zien als nieuw en dat we een bijkomende kost (volgens hen ongeveer 300 euro) zouden moeten betalen indien we de schade wouden laten repareren. Na een verhitte discussie in de winkel hebben wij enkel de analysekosten (59 euro) betaald en niet de reparatiekosten (129 euro) want de laptop is duidelijk niet naar behoren gerepareerd. Integendeel er is veel schade aangebracht waardoor de kosten voor reparatie nu nog veel hoger liggen.Wij voelen ons opgelicht, temeer omdat ze de fouten die tijdens de reparatie zijn gemaakt niet konden toegeven. Ze hebben zich wel verschuldigd voor het gebrek aan communicatie. Ons grootste probleem is dat er ons nooit verteld geweest is dat de laptop nieuwe schade zou vertonen na de reparatie (wat uiteindelijk ook niet de bedoeling is als je iets laat repareren). Wij zouden graag tot een oplossing komen in de vorm van een vergoeding voor de analysekosten en de schade die door Quicksolutions is aangebracht tijdens de reparatie. Wij hebben geen vertrouwen meer in het bedrijf en zouden daarom ook niet akkoord gaan met een eventuele reparatie van de schade door Quicksolutions.Bijkomend hebben wij reeds contact opgenomen met Coolblue voor eventueel herstel van de schade, de garantie is nu echter verlopen door het geklungel van Quicksolutions.