Terug

Schade na mislukte zetelrenovatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: ATAR - Tapijtenreiniging

24/02/2021

Beste,Maandag 8 februari werd onze zetel opgehaald voor een reiniging/renovatie. Helaas werd onze zetel twee dagen later teruggebracht met onomkeerbare schade en in een veel vuiler ogende toestand. Er was een voetje afgebroken, er waren veel meer, veel fellere en veel grotere kringen en vlekken in heel de zetel en daarnaast is het textiel ook beschadigd geraakt en gerafeld op verschillende plaatsen van de zitting en de rugkussens door er te hard over te schuren/wrijven. Toch moesten we bij ontvangst van onze volledig verwoeste zetel (die ons nieuw 1.199 euro heeft gekost...) het totale offertebedrag betalen van 269 euro zonder pardon. Als 'oplossing' na het uiten van onze schadeklacht werd de zetel opnieuw meegenomen door uw firma zodat die bij wijze van garantie opnieuw gereinigd kon worden, wat wij al niet helemaal begrepen omdat dat niets ging veranderen aan de onomkeerbare schade aan het textiel zelf. Bij terugkomst van onze zetel heel wat dagen later (ook een pak later dan oorspronkelijk afgesproken) waren de kringen wel al een beetje minder fel dan na de eerste reiniging en was het voetje hersteld, maar er waren wel nog steeds vlekken die er oorspronkelijk niet zaten, de algemene verkleuring/vergeling is er nog steeds en het gerafelde en kapot geschuurde textiel uiteraard ook.De bezorgers die onze zetel telkens terugbrachten, haalden ook aan dat uw bedrijf ons eigenlijk had moeten wijzen op de risico's van een zetelrenovatie bij lichtgekleurde stoffen (beige in ons geval) via een risicoformulier waarbij we de risico's als onze eigen verantwoordelijkheid hadden moeten aangeven. Helaas is er in ons geval nooit meegedeeld dat zo'n reiniging zo enorm verkeerd kon gaan en hebben wij zo'n formulier dan ook niet ondertekend. Waren we wel op voorhand op de hoogte geweest, dan waren we nooit met uw bedrijf in zee gegaan en hadden we naar een betere oplossing gezocht voor onze zetel.Na verscheidene contactmomenten met de zaakvoerder, zowel telefonisch, via mail, als fysiek in het filiaal in Lier zijn we nog steeds niet tot een gepaste oplossing kunnen komen. Na het toelichten van onze klacht werden wij er zelfs van beschuldigd munt te willen slaan uit het voorval en bleef de zaakvoerder ontkennen dat er iets verkeerd was gelopen. Na nog heel wat van die contactmomenten werd er dan uiteindelijk toch toegegeven dat de zetel nooit in bovenstaande staat terug had mogen komen naar ons. Als 'vergoeding' krijgen wij nu een korting aangeboden van 50 procent van de offerteprijs, maar om heel eerlijk te zijn, voelt dat nog steeds als enorm onrechtvaardig. Dan heeft uw bedrijf aan het einde van de rit nog altijd 134,50 euro aan ons verdiend terwijl u niet heeft uitgevoerd wat ons in de offerte en op uw site beloofd werd en onze zetel zelfs beschadigd is geraakt. Dan hebben we het dus zelfs nog niet eens gehad over een vergoeding van die schade zelf... Meer dan erover gesproken is er van het bedrijf uit trouwens ook nog niet gebeurd, want we hebben intussen nog altijd geen cent teruggezien van het volledig betaalde bedrag.Gelieve ons dan ook correct te vergoeden en me op de hoogte te houden van het verdere verloop van de klacht.Bedankt

Berichten (2)

ATAR - Tapijtenreiniging

Naar: L. V.

08/03/2021

Beste,Het betref hier onterechte beschuldigingen. De vlekken waarvan sprake waren reeds aanwezig, sommigen zijn verlicht, anderen vallen harder op omdat de algemene vervuiling isverwijdert, verwijdert. De beschadiging waarvan sprake, is gebruiksschade op een derde van een kussen. Na reiniging kan zoiets meer opvallen. Als dit door onze reiniging zou komen dan had gans de stof zulke opwolling, tot en met de zijkanten. De poot was niet beschadigd, maar moet al los gestaan hebben bij ophaling. Deze was er gewoon terug onder te schroeven en daar is mevrouw vanop de hoogte.Om redenen kunnen we stellen dat uw klacht aan ons adres ongegrond is en distantieren we ons van elke vorm van schade vergoeding. We gaan dan ook onze verzekering hier niet voor aanspreken. Als textielreinigfirma hebben wij een uitvoeringsverbintenis met de klant geen resultaatsverbintenis.Met vriendelijke groeten,Tino HendrickxGsm.: 0477 49 93 49Met vriendelijke groeten,Tino HendrickxGsm.: 0477 49 93 49www.atar.beAlgemene verkoopsvoorwaarden

L. V.

Naar: ATAR - Tapijtenreiniging

08/03/2021

Beste,Nu spreken van "onterechte beschuldigingen", na mondeling toe te geven dat de zetel nooit zo teruggebracht had mogen worden, en volledig ontkennen dat het textiel van onze zetel, niet op één plek en maar één derde van één kussen, maar op verschillende plekken beschadigd is, is wederom geen enkele tegemoetkoming in het zoeken naar een constructieve oplossing waar wij akkoord mee kunnen gaan. Dat een textielreiniging niet gebaseerd is op een resultaatsverbintenis, tot daaraan toe, maar volgens het WER gaat het wel om minstens een middelenverbintenis, waarbij het gereinigde goed dus ook MINSTENS een even goede staat moet hebben als voor de uitgevoerde werken eraan, wat hier dus duidelijk niet het geval is en ook aangetoond is in de destijds bijgevoegde foto's. Als de voet onder de zetel er trouwens afgevallen is tijdens uw reiniging of transport en er "gewoon terug onder te schroeven was", waarom was dat dan niet al gebeurd alvorens die te komen afleveren? Die is gewoon apart teruggebracht met als opmerking van de bezorger: "Er is wel een voetje af en de reinigingsdienst kreeg de vlekken er echt niet goed uit", waarna wij toch nog de volledige prijs hebben moeten betalen van een reiniging die volgens de offerte op volgende manier beschreven was: "Totaalreiniging tot diep in de vezel zodat de originele kleuren terug te voorschijn komen, het vuil en de vlekken opgelost worden. In onze speciale droogkamers worden uw zetels op een snelle en gecontroleerde manier gedroogdzodanig dat er geen kringen kunnen ontstaan."Ik vraag u dus nogmaals beleefd om onze schadeclaim in overweging te nemen. Zo niet, zien wij ons genoodzaakt om over te gaan tot de enige volgende stap wanneer het niet lukt om onderling tot een overeenkomst te komen, namelijk het versturen van een ingebrekestelling.Met vriendelijke groeten,Lieze Vermeylen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform