Terug

schade door afsluiten zonnepanelen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

L. G.

Naar: FLUVIUS

16/10/2025

BEste, Op 3/2/25 werd mijn digitale electriciteidtsmeter geplaatst (werkopdracht000552286231). Ik vroeg de technieker mij enige uitleg te geven maar hij beweerde dat hij er niets van kende. Wat ik toen niet wist was dat hij mijn omvormer van mijn zonnepanelen aflegde maar niet meer aanlegde. Aangezien ik niet wist hoe die meter werkte kon ik ook niet zien dat ik geen input had. Bij mijn afrekening in september moest ik hierdoor 407,42 € bij betalen. Bij telefonisch contact met fluvius ontkenden ze alle verantwoordelijkheid hieromtrent. Ik moest dit regelen met mijn eigen installateur . Dit is Earth BV Harelbeke. Die hebben toen vastgesteld dat de omvormer gewoon uitgeschakeld was door fluvius. Rekening 280,64 €. Ik verwacht van fluvius een financiële tegemoetkoming voor de gemaakte schade door hun technieker nl. verlies input zonenergie en factuur Earth. Met achting, Goossens Godelieve - Van Assche Benny CEntrumwijk 17 9270 Kalken 0475/292987 IK heb aan verschillende instanties gevraagd naar info en uitleg over de werking van de meter, maar blijkbaar zijn er weinigen die daar inzicht in hebben. En dan maar aan de gebruikers wijsmaken dat een digitale teller zoveel voordelen heeft. Ikzelf voel me zeer bij de neus genomen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform