Terug

Schade domoticasysteem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: FLUVIUS

19/05/2024

Beste,Op 23.01.2024 werden in ons gebouw digitale meters geplaatst. De schade die wij hierbij hebben opgelopen is een defecte domotica. Ik heb zowel bij Fluvius als bij onze verzekering een aangifte van schade doorgegeven.Fluvius heeft me doorverwezen naar zijn onderaanneming nl. Teaplus. Van hen kregen we het volgende antwoord 'Zoals telefonisch besproken zijn we niet aansprakelijk gesteld voor defecte toestellen ten gevolge van piekspanning'.Onze persoonlijke verzekering meldt het volgende 'Dit kan aangegeven worden aan de brandpolis onder de waarborg elektrische schade. Zij zullen dan tussenkomen conform polisvoorwaarden en ingeval van tussenkomst trachten zij verhaal uit te oefenen op Fluvius. DWZ. Terugbetaling aan werkelijke waarde en aftrek van de vrijstelling (+/- 260€). Wel is het zo dat verhaal op Fluvius altijd moeilijk is. Wij hebben hier ook enkele dossiers met schade door piekspanning. Zij wijzen dit altijd af om dat bij een dergelijke onderbreking er niet kan bewezen worden dat de overspanning (en schade) door hun werd veroorzaakt.'Ik versta dat onze persoonlijke verzekering niet tussenkomt omdat de kost lager is dan de forfait. Maar ik ben zeer teleurgesteld dat Fluvius zijn verantwoordelijkheid niet opneemt. Zij (laten) iets plaatsen, iets waarvoor we niet gevraagd hebben, maar verplicht worden. De geleden schade mogen we dan ook nog eens zelf ophoesten. Dit kan niet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform