Terug

Schade die onder garantie valt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: KREFEL

17/01/2019

Wij hebben 7 jaar geleden een keuken bij Krefel gekocht te Lier. Er is sinds geruime tijd een kleine inkeping op het werkblad van de keuken zichtbaar, alsook een loskomend paneel aan de vaatwasser. Wij wijten dit aan een gebrek aan kwaliteit van het gebruikte materiaal.Wanneer wij naar de winkel te Lier gaan wordt deze fout herkend en wordt er gezegd dat deze ontegensprekelijk vallen onder de garantie. Wij kiezen in de winkel al een nieuw werkblad etc. en er zal contact opgenomen worden met ons om deze te leveren en te bevestigen.Wij krijgen echter weken later een e-mail van de klantendienst van Krefel, waarin ze melden dat al de schade onze eigen fout is en dat deze niet vallen onder de garantie.Ik moet zeggen dat wij de volledige keuken inclusief apparatuur gekocht hebben aan 5000 Euro, wat een spotprijs is. Ik verwacht dan ook niet dat wij dezelfde kwaliteit verwachten als een keuken die 25000 Euro kost, maar dan moeten ze er ook maar geen garantie op geven.

Berichten (4)

KREFEL

Naar: J. V.

17/01/2019

Beste Klant,Wij danken u voor uw email en behandelen deze zo snel als mogelijk.Wist u dat u op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op vele vragen?Bedankt voor uw vertrouwen.Krefel Customer CareCher Client,Nous vous remercions pour votre email. Nous vous recontacterons très prochainement.Savez-vous que vous pouvez déjà trouver la plupart des réponses à vos questions sur www.krefel.be?Merci pour votre confiance.Krefel Customer CareIn response to:Klacht: Schade die onder garantie valt (CPTBE00584536-14)klachtenbox to:mail.box17/01/2019 13:32

KREFEL

Naar: J. V.

25/01/2019

Geachte Heer Van Dyck,Wij ontvingen via Testaankoop uw schrijvenvan 17 januari jongstleden in goede orde en informeren u dienaangaande.Zoals wij reeds in het verleden meldden,kunnen wij geen gunstig gevolg geven aan uw vraag tot omruiling van debeschadigde stukken. Ook na consultatie van onze fabrikant bevestigdedeze ons nogmaals dat de schade niet te wijten is aan een productieprobleemmaar dat deze verooraakt werd door externe factoren.Onze garantievoorwaarden, welke utekende voor akkoord stellen, duidelijk dat schade die voortvloeit uitde inwerking van vocht of schade door inslagen of krassen niet gedekt zijn.U vindt een copij van deze voorwaarden aan het einde van deze mail.U vermeldt dat onze verkoper uit Liereen productiefout zou erkend hebben. Dit willen wij weerleggen. Bijnazicht van uw dossier zag dhr. Van Dijck dat u deze melding reeds een2-tal jaren geleden maakte en dat Krefel op dat moment reeds negatief antwoorddeen u voorstelde om, indien u toch een vervanging wenste, een bijbestellingte plaatsen (zie ons schrijven van ons aan u van 6 mei 2016). Hijnam nogmaals nota van uw klachten en stuurde deze samen met uw foto's doornaar het hoofdbureau. Zij zouden u dan verder op de hoogte houden.Hij informeerde u tevens over hetfeit dat de uitvoering die u indertijd koos niet meer leverbaar is. Dusindien u een bijbestelling zou willen plaatsen zou u sowieso een andereuitvoering moeten kiezen. Hij overliep samen met u, geheel proactiefen vrijblijvend, de eventuele mogelijkheden, zonder meer.Om u van onze goede wil te overtuigen,zonder enige erkenning van schuld en louter uit commercieel oogpunt, zijnwij uitzonderlijk bereid u een korting te geven van 25% indien u zou willenovergaan tot de bestelling van nieuwe stukken. Wij hopen u met voormelde informatievan dienst te zijn geweest en wensen ons te verontschuldigen voor het opgelopenongenoegen, dit geheel buiten onze wil.U een goede ontvangst toewensendvan ons schrijven, verblijven wij, Geachte Heer Van Dyck, met achtingsvolle groeten.met vriendelijke groeten - meilleuressalutations - best regardsDienst Na Verkoop - Service-Après-Vente Cuisines Krëfel Keukens Steenstraat 44 - Industrie zone 4't Sas - 1851 GrimbergenHumbeek

J. V.

Naar: KREFEL

31/01/2019

Beste,De korting van 25 procent is niet nodig. Ik heb een schrijnwerker aangesproken en deze zal de herstelling op zich nemen. Deze herstelling zal goedkoper zijn, maar belangrijker, de materialen zullen deze keer wel van kaliteit zijn. De schrijnwerker heeft ons zelfs in kennis gesteld dat het vezelhout van de afwasmachine geleverd door Krëfel om mee te lachen is. Bedankt, maar we zullen het dus zelf regelen en voelen ons nog steeds in de steek gelaten door Krëfel.Vriendelijke groeten

KREFEL

Naar: J. V.

31/01/2019

Beste Klant,Wij danken u voor uw email en behandelen deze zo snel als mogelijk.Wist u dat u op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op vele vragen?Bedankt voor uw vertrouwen.Krefel Customer CareCher Client,Nous vous remercions pour votre email. Nous vous recontacterons très prochainement.Savez-vous que vous pouvez déjà trouver la plupart des réponses à vos questions sur www.krefel.be?Merci pour votre confiance.Krefel Customer CareIn response to:Klacht: Schade die onder garantie valt (CPTBE00584536-14)klachtenbox to:mail.box31/01/2019 09:26JOZEF VAN DYCK


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform