Beste,Afgelopen vrijdag kwam een onderaanneming ( 2 man) de afgesproken zonnepanelen plaatsen op het dak, dit via een groepsaankoop van het bedrijf ADVENSO.Al tijdens het aanbrengen, viel de elektriciteit uit. Er werd geen rechtstreekse oorzaak gevonden. Maar na vertrek bleef de elektriciteit toch uitvallen... We lieten een electricien komen. Echter ook zonder bevredigend resultaat. De volgende ochtend kwam hij terug. Na zorgvuldig zoeken en kijken, vonden we als bij toeval de oorzaak: er werd bij het boren door een binnenmuur, een elektrische kabel geraakt. Dit kan uiteraard iedereen gebeuren. Spijtig is:* het van niets gebaren van de werkman toen de elektriciteit de eerste keer uitviel en we naar de oorzaak zochten* het proberen weg te moffelen van het eerste gat, door er een klem voor te plaatsen, zodat het gat verstopt zat.* het niet kunnen contacteren van Advenso in het weekend voor een nooddienst* dat we op maandag te horen kregen dat de technische dienst ons in de loop van de week zou contacteren, hoewel we duidelijk uitgelegd hadden, hoe dringend het probleem was.* ze na aandringen beloofden om de dag zelf nog terug te bellen, maar we hen niet meer hoorden.Extra info:* de man die het probleem veroorzaakte was in dienst bij de andere man en werkt blijkbaar nog maar kort bij de firma.Gevolgen van de panne:* geen elektriciteit in het grootste deel van het huis ( ook geen wifi en twee kinderen in de blok), geen licht dus in de zes badkamers, stopcontacten die niet werken..., nu reeds drie dagen en het probleem is vooralsnog niet opgelost.* inhoud van een volledige ( grote) diepvriezer mogen weggooien.* de poort van de werkruimte ( beroepsmatig) kan niet geopend worden!Chronologisch verloop tot op heden:vrijdag 13.05: leggen van de panelen door onderaanneming, alsook het leggen van de elektrische kabels richting elektriciteitskast. Hierbij werd een elektrische hoogspanningsdraad geraakt. Vervolgens geregeld en frequenter uitvallen van de stroom.Contact opgenomen met een eleKtricien, die ter plaatse kwam. Het probleem werd niet gevonden, na drie uur zoeken en proberen.Zaterdag 14.05: stroom valt voortdurend uit. EleKtricien komt terug, met een partner. Alles wordt uitgemeten en uitgesloten. na een zoektocht van terug drie uur, stuiten we, toevallig, op de oorzaak van het probleem: er is een gat geboord richting zekeringskast, waarbij een kabel geraakt werd. Het geboorde gat werd gecamoufleerd door de elektrische buis en klem, dit dus door de dakwerker zelf.Maandag 16.05: Om 9u stipt Advenso op de hoogte gebracht. Technische dienst zou terugbellen. Maar deed dit niet. Om 15u30 teruggebeld, na aandringen technieker aan de lijn gekregen. Die zou contact opnemen met de dakwerker en ons dezelfde dag terugbellen. Nog niet gebeurd.We namen zelf contact op met de onderaanneming. Die vroeg om het telefoonnummer van de elektricien, die bij ons kwam in het weekend. Hij toonde zich bereid om morgen, dinsdag 17.05, na zijn werkuren bij ons langs te komen. Eventueel met zijn elektricien mee om alvast te proberen het probleem op te lossenMomenteel zijn we vooral teleurgesteld in de beperkte bereikbaarheid, bereidheid & reactiviteit van Advenso. We verwachten een duidelijke tegemoetkoming van hun kant, die de reeds geleden schade, ongemakken en kosten dekt. Alsook een verdere opvolging en vlotte bereikbaarheid tot dit euvel naar believen verholpen is.De vraag die nog zal moeten beantwoord worden, is wie de herstelkosten ( er zal gekapt moeten worden en dus weer geplaasterd en geschilderd, plafond opengebroken, chauffages verwijderen en terugplaatsen, ingemaakte kasten losmaken, isolatiepanelen verwijderen en terugplaatsen…) op zich zal nemen???