Terug

Schade bij installatie niet hersteld/vergoed

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: Cool blue

21/07/2022

Beste- Ik bestelde op 11 mei via jullie website een vaatwasmachine (en koffer). Ik betaalde hierbij meteen een installatiepremie voor de vaatwasmachine, zodat ik dat niet zelf zou moeten doen en alles netjes geïnstalleerd zou worden.- Op 16 mei werkte ik van thuis uit en kwamen jullie de vaatwasser installeren.- Na enige tijd (ca. 1,5 week) merkte ik aan het omkaderend houtwerk van de vaatwasmachine onderaan schade . Het houtwerk is losgekomen van de grond en een deel van de houten plint is afgebroken. Resultaat: waar ik voordien een mooi ingewerkte keuken had, is er nu schade aan. Gezien onderaan mijn wasmachine, in combinatie met vakantie en drukte op het werk, had ik dit niet dadelijk gemerkt. Op diezelfde termijn (na 1,5 week) merkte ik ook dat de vaatwasser niet normaal functioneerde. Bij het drukken op de aan/uit-knop van de touchscreen ging de machine vaak niet aan, soms dan weer wel.- Om me ervan te vergewissen dat het malfunctioneren van de vaatwasser niet te maken had met het feit dat ik nog niet vertrouwd zou zijn met de machine en wel degelijk met de vaatwasser zelf, besloot ik om even af te wachten door deze verder te gebruiken. Als ik zou merken dat het aan de machine zelf zou liggen, zou ik meteen 1 melding kunnen doen voor beide zaken (schade + malfunctioneren) i.p.v. 2 aparte meldingen. Het gebruik testen verloopt bij mij over enkele weken, gezien ik 1 keer per week mijn vaatwasser aanzet. - Na wat verder gebruik merkte ik dat het wel degelijk aan de vaatwasser zelf lag. Op 10 juni heb ik jullie via de Coolblue-website zowel de reparatie van mijn vaatwasser aangevraagd als de schade gemeld. - Over de reparatie van de machine kreeg ik bericht om een afspraak te maken. Over de schade kreeg ik op 14 juni een reactie/mail van een collega van de klantenservice om foto's te bezorgen. Op 15 juni bezorgde ik die. Op 16 juni gaf ze aan dat de foto's duidelijk de schade aantonen en dat ze die doorgaf aan de collega's van de backoffice die me binnen de werkdag terug zouden contacteren.- Na op 24 juni nog steeds geen reactie te ontvangen, vroeg ik jullie wat de status was. Op 24 juni mailden jullie me dat jullie geen oplossing kunnen voorzien, gezien 'de schade niet binnen de 14 dagen gemeld is'.- Op 25 juni mailde ik jullie om te vragen waar me ooit op die termijn van 14 dagen gewezen is, waar Coolblue een bewijs heeft van het schadeloos afleveren van de vaatwasser. Ik gaf toen ook aan dat ik het er niet bij zou laten, gezien ik in mijn recht ben.- In de eerste weken van juli heb ik nog contact gehad met de klantenservice, gezien geen afdoende antwoord. Op 13 juli stuurt deze mij een leverbewijs waar vermeld staat dat er geen schade aan de eigendommen van de klant was, en dat als die er wel was dat ik dat onmiddellijk had moeten melden. In het leverbewijs staat onder mijn naam 'OK' en geen handtekening. Ik heb niets moeten aftekenen en die OK kom dus ook niet van mij.- Nadat ik dat ook meldde aan jullie, gaven jullie aan dat jullie niets voor me kunnen betekenen in de zaak.- Daarna postte ik op de Facebook-pagina van Coolblue de situatie waar ik Test Aankoop ook aansprak. Test Aankoop reageerde dat ze hoopten dat het nu wel in orde zou komen. Daarop reageerde een collega van jullie (Coolblue) dat ik jullie via Messenger meer informatie mocht geven om te kijken of jullie toch wat kunnen betekenen. - Op Messenger (15 juli) vroegen jullie me uit te leggen waarom de schade pas na 1 maand gemeld is en dat jullie de situatie nog eens scherp wouden hebben om te kijken wat de mogelijkheden zouden zijn. Daar kaderde ik de reden (zie ook hierboven). Ik meldde tevens dat als ik had geweten dat de termijn van 2 weken gold, ik de schade meteen na 1,5 week had aangegeven en de 2 zaken apart had gemeld, maar dat ik dat niet wist en beide zaken dus efficiënt samen wilde melden (zowel voor jullie als voor mij). Dat jullie moeten begrijpen dat met een drukke job en vakantieperiode ik het efficiënt wil aanpakken. Voor elke levering en reparatie dien ik immers verlof te nemen. Vandaar de wens om dat te bundelen. En nog eens gemeld dat ik ter goede trouw ben, dat de schade wel degelijk door de installatie komt, en dat ik net een installatiekost betaald heb opdat alles in orde zou zijn. Dat de vaatwasser niet meteen werkte en gerepareerd moest worden, en er schade aangebracht is desondanks die installatiekost, stemt me dan ook zeer ontevreden. Dit in combinatie met het feit dat jullie zich verschuilen achter termijnen, geen verantwoordelijkheid opnemen voor de gemaakte schade, niets erkennen en niet tegemoetkomen. Ik gaf aan dat ik steeds was bereid om te bellen- Op 15 juli gaf een collega aan dat het een heldere toelichting is van de situatie en dat zou doorgeven aan de collega's verantwoordelijk voor afhandeling van schadeclaims. Dat die een second opinion zouden geven. Moet ook de vraag of die collega's mij telefonisch mochten contacteren. Ik gaf aan dat dat ok was. Zij gaven aan dat ik midden van de week nadien telefonisch gecontacteerd zou worden.- Op dinsdag 19 juli gaf ik aan dat ze me op 0499133913 mogen contacteren. Die dag gaven ze aan dat de backoffice aangaf niets meer te kunnen betekenen en me dus ook niet op te bellen.- Op woensdag 20 juli heb ik op de Facebook-post gereageerd richting Test Aankoop dat Coolblue niet tegemoet komt. Zij (Test Aankoop) gaven aan om via hun Klachtenbox de klacht in te leiden, en me te laten bijstaan door hun juridische dienst. Bij deze ... - Wat me stoort: de bestelde vaatwasser werkte niet van de eerste keer, er werd daarenboven schade aangebracht, de schade wordt niet erkend, dit na verschillende communicaties op en af. Dat jullie zich verstoppen achter termijnen, maar in jullie eigen communicaties jullie gecommuniceerde reactietijd (reactie binnen volgende werkdag) niet nakomen, is ook vreemd. Het principe blijft trouwens simpel: potje breken, potje betalen. Met als slogan 'alles voor een glimlach' verwacht ik een erkenning+ tegemoetkoming.

Berichten (18)

Cool blue

Naar: B. V.

22/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

B. V.

Naar: Cool blue

25/07/2022

Beste. Ik begrijp dat u een offerte wilt zien van een herstelling? U ziet de schade. Ik wil een offerte laten opmaken, maar dan wel garantie dat er een terugbetaling kan komen, dat ik niet weer veel tijd steek in het geheel, om dan niets terug te krijgen. Mijn vermoeden is dat voor 50-150 euro het geheel netjes gerepareerd kan worden. Ter info wil ik ook aangeven, dat de vaatwasser na de eerste reparatie nu wederom niet werkt. Ik heb hem aangediend voor een tweede reparatie. De hele situatie begint hier redelijk ridicuul te worden.

Cool blue

Naar: B. V.

26/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

B. V.

Naar: Cool blue

26/07/2022

Ok, dan neem ik contact via de advocaten. U erkent niet dat jullie schade hebben gemaakt, terwijl dat wel het geval is. Dat en dat jullie tot 2 maal toe een reparateur labgs moeten sturen voor een nieuw aangekochte vaatwasser vinden jullie normaal?

Cool blue

Naar: B. V.

28/07/2022

Beste Bart, We hebben je verhaal nog eens volledig doorgenomen en we willen je wel voorzien van een correcte oplossing. HerstellingKun je ons op de hoogte houden van je herstelling, je hebt ook gewoon recht op een goed werkend apparaat! Indien de hersteldienst het niet kan oplossen, kunnen we kijken naar een alternatief. SchadeOm ook even terug te komen op de schade, hebben wij een offerte opgevraagd om zo tot een overeenkomst te kunnen komen over de kosten die gemaakt gaan worden. Als je ons kan voorzien van een offerte, kunnen wij hier ook ons akkoord op geven dat we deze terugbetalen bij het ontvangen van de factuur. Heb je al een offerte opgevraagd? Ik hoor het graag! Lynn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On July 26, 2022 at 7:26 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. V.

Naar: Cool blue

29/07/2022

Ok, ik zal nu over gaan op het opvragen van een offerte. Ik houd jullie op de hoogte.

B. V.

Naar: Cool blue

16/08/2022

BesteIk heb een offerte bekomen. Op welk mailadres kan ik die bezorgen?

Cool blue

Naar: B. V.

18/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

B. V.

Naar: Cool blue

31/08/2022

Ik laat deze herstellen. In bijlage de getekende bestellingsofferte.Kunnen jullie het bedrag van de herstelling (268,82 euro) storten op mijn rekeningnummer BE84 7340 3164 6459. Bedankt!

Cool blue

Naar: B. V.

02/09/2022

Beste Bart,Ik sta vandaag ter je beschikking. Bestelling 63209139'‹Terwijl ik je klacht doorneem, meen ik mij te herinneren dat ik deze reeds heb gelezen. Ik heb je dan destijds ook te woord gestaan maar wij hebben tot heden geen reactie daarop mogen ontvangen. Ik hoor het nog van je!Met vriendelijke groet,Mei-Lan van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beklantenservice@coolblue.beTel: 03 8082700 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On August 31, 2022 at 5:39 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. V.

Naar: Cool blue

02/09/2022

Beste, graag de vorige berichten doornemen. Foto's zijn al lang verstuurd. Jullie stuurden dan 'Indien je de plint reeds hebt laten herstellen, kan je ons dan voorzien van (een kopie van) de factuur van de herstelling hiervan aub?Mocht je de plint niet hebben laten herstellen, of indien je de plint niet wenst te laten herstellen, dan bieden we je graag een voucher aan ter waarde van Eur100. Deze wordt vervolgens als een tegoed aan je account toegevoegd en kan gebruikt worden bij een volgende aankoop.Kan je ons op de hoogte houden aub?We vernemen het graag van je!Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje.'. Hierop heb ik de offerte gestuurd van de hersteller die het nu gaat herstellen. Hierbij mijn bericht. 'Kunnen jullie het bedrag van de herstelling (268,82 euro) storten op mijn rekeningnummer BE84 7340 3164 6459.'. Gelieve te betalen.

Cool blue

Naar: B. V.

05/09/2022

Beste Bart,Hartelijk dank voor je bericht. Ik heb dit voor je nagekeken en zie inderdaad dat we de foto's van de schade goed en wel hebben ontvangen, maar de offerte hebben we tot op heden niet mogen ontvangen. Kan je deze daarom nog een keertje sturen aub? Zodra we deze offerte hebben ontvangen van je kunnen we het nodige doen om de schade aan je te vergoeden. Dank je voor je medewerking. Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje. Met vriendelijke groet,Greg van CoolblueMedewerker backofficeBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On September 2, 2022 at 6:54 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. V.

Naar: Cool blue

05/09/2022

Bij deze nog eens toegevoegd via dit platform. Alternatief, als jullie het weer niet aanvragen, naar welk mailadres mag ik het sturen?

Cool blue

Naar: B. V.

07/09/2022

Hoi Bart, Dank je voor je reactie! Je kan ons best rechtstreeks mailen via bezorging@coolblue.be. Wij gaan akkoord met de offerte en zullen deze na ontvangst van de officiele factuur dan ook naar je overmaken. Kun je ons voorzien van je IBAN en de factuur na uitvoeren van de werken a.u.b.? Alvast bedankt, hopelijk hebben we het zo mee voor je kunnen oplossen. Lynn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On September 5, 2022 at 6:54 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

B. V.

Naar: Cool blue

18/09/2022

Beste Ik heb jullie mijn rekeningnummer en het factuur bezorgd via mail. Geven jullie seintje als betaling gebeurd is? Dank!

Cool blue

Naar: B. V.

18/09/2022

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen een dag reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: B. V.

19/09/2022

Beste Bart, Eerder hebben wij de factuur opgevraagd, maar helaas hebben we deze nog niet mogen ontvangen. Ik geef je de laatste mail even opnieuw mee. Beste Bart, Dank je voor je reactie! Je kan ons best rechtstreeks mailen via bezorging@coolblue.be. Wij gaan akkoord met de offerte en zullen deze na ontvangst van de officiele factuur dan ook naar je overmaken. Kun je ons voorzien van je IBAN en de factuur na uitvoeren van de werken a.u.b.? Alvast bedankt, hopelijk hebben we het zo mee voor je kunnen oplossen. Als je ons een factuur kan bezorgen, doen we graag het nodige. Met vriendelijke groet,Noa van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach.Coolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On September 18, 2022 at 12:56 :PM GMT+2 klantenservice@coolblue.be

B. V.

Naar: Cool blue

19/09/2022

Jawel hoor. Ik heb zelfs via mail al reactie gehad dat het overgebracht werd ter betaling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform