Geachte mevrouw/heer,
Op 08/01/2025 ben ik op de luchthaven istanbul sabiha gokcen airport aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. pc921 naar charleroi airport met uw maatschappij.
Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen.
Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om [H DEPARTURE] en kwam het ongeveer 3 .5 uur later dan gepland aan op zijn bestemming.
Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van
- 250€ per passagier (onder 1500 km)
- 400€ per passagier (onder 3500 km)
- 600€ per passagier (over 3500 km)
boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €600. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt.
Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Kopie van vliegticket
• Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten