Terug

schade+afgekeurde installatie-geen stappen om conform te maken of veroorzaakte schade te vergoeden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. W.

Naar: Advenso

06/12/2022

Nadat we in maart intekenden op een groepsaankoop zonnepanelen van de provincie Oost Vlaanderen (via iChoosr), werd daarvoor midden september als installatiedatum voorgesteld. Die datum werd telkens op het laatste moment afgebeld, tot de 3e keer een onderaannemer enkel de panelen kwam leggen, en voor het aansluiten zelf ging er dan nog s andere onderaannemer later weer moeten terugkomen. Nadat dit ook enkele keren uitgesteld werd gebeurde dit uiteindelijk midden oktober, maar toen bleken ze enkele uren na installatie al fout en gevaarlijk geïnstalleerd, met brandgeur- tgv overspanning en een gesmolten lamptransfo, defecte wasmachine en vriezer tot gevolg. Men kwam na aandringen kijken en een losse draad vastmaken en het probleem was zogezegd opgelost, en de schade zou nog vergoed worden. Een maand later, bij de keuring legde de technieker 1 vd nieuwe zekeringen af, en ging er weer een overspanning door de rest vh huis, dit keer een kapotte synthesizer en led lamp. Installatie werd dan ook afgekeurd. -> We zijn nu bijna 8 weken na de installatie en bijna 3 weken na de afkeuring, en hebben nog geen enkele reactie van hun verzekering gekregen, er wordt geen aanstalten gemaakt tot terug conform maken van de installatie (en eind dit jaar halveert de premie wat ook pak zal kosten). De werknemer van advenso (die moet doorgaan voor een zelfstandige en door hen aansprakelijk gesteld wordt voor de schade) zei eerst dat Advenso het voorlopig zelfs niet in de planning opgenomen had dus dat hij niks kon doen, dan ging het woe of do erna zijn, niks gehoord, dan moesten we zaterdag thuis zijn maar weer niks.. Op loze beloftes na is er concreet dus nog geen enkele stap gezet om de zonnepanelen functioneel te maken, de installatie terug conform, of de schade te vergoeden. Het enige dat ik kreeg tot dusver is een factuur waar dan nog eens meerdere zaken op stonden die niet geleverd werden. Daarenboven gaat het hier niet om een geïsoleerd geval: we tekenden met 2 buren in dezelfde straat in, exact dezelfde huizen, bij allebei werd dezelfde fout gemaakt en is de installatie onveilig, bij allebei stonden er zaken op de factuur die niet geleverd werden, en bij geen van beiden wordt enige moeite gedaan om dit te komen rechtzetten. -> Ik wil daarom via deze publieke klacht iedereen waarschuwen die overweegt bij Advenso iets te laten plaatsen dat alles eigenlijk door allerlei verschillende onderaannemers met amper enkele maanden ervaring gedaan wordt, en erger nog, dat Advenso zelf ook geen verantwoordelijkheid opneemt voor fouten gemaakt door die onderaannemers. Die ervaring waar ze prat op gaan is dan ook compleet irrelevant aangezien zij zelf niet eens aan de eigenlijke installatie te pas komen, ze bestellen enkel het materiaal en maken de facturen. Aangezien je ook geen verkoopovereenkomst hebt met de onderaannemers maar met Advenso/ichoosr, kan je eigenlijk nergens terecht aangezien zij alles afwimpelen op de mensen die ze als 'zelfstandige' hebben onderaangenomen om hun planning te laten uit te voeren. De balans 3 maand na de voorziene installatiedatum: -voorlopig geen energie uit zonnepanelen-heleboel schade aan onze toestellen-elektriciteit thuis niet langer conform-ook niet de voorziene premie als ze dat voor nieuwjaar niet oplossen en keuren.-al 9x thuisgebleven voor hen telkens wanneer iemand geacht was te komen meestal tevergeefs-een heleboel frustratie en tijd verloren in tevergeefse pogingen advenso zijn verplichtingen te laten nakomen.Het enige dat ons dus nog rest lijkt eigenlijk nog van een advocaat aan te spreken, maar misschien dat sommige mensen zich in de toekomst toch deze miserie kunnen besparen als ze eerst op dit bericht stoten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform