Geruime tijd waren we klant bij Partena voor een poetshulp aan huis (telkens op dinsdag). De poetshulp was veelal 'slordig' in het omgaan met delicate ondergronden of brak geregeld iets. De persoon was ook veelal moeilijk aanspreekbaar op zijn gedrag waarop Partena een poetscoach inschakelde. Zelfs na het inschakelen van de coach bleven de problemen aanhouden, her en der werden vlekken op vloeren aangetroffen.Op 01/09/2020 heeft de poetshulp onbewust WC een gemorst op onze parket in de badkamer, de restanten lagen onder het omhulsel van de WC borstel alsook onder de fles WC eend zelf. We hebben de schade opgemerkt de dag erop en meteen hierover een melding gemaakt. Er zijn diverse emails hierrond gestuurd, het resultaat is dat er niet wordt betaald voor de geleden schade (beslissing van 25 januari via e-mail) 'In antwoord op uw vraag met betrekking tot de status van uw schadedossier, kunnen wij u melden dat we uw dossier herhaaldelijk hebben voorgelegd aan onze verzekering.Na intensief overleg met hen blijven ze bij hun standpunt en zullen zij niet tussenkomen in de geleden schade.Bij gevolg komt u hierdoor jammer genoeg niet in aanmerking voor een tussenkomst.'We hadden aanvankelijk voorgesteld om de parket opnieuw op te schuren en te zien of de vlekken verdwenen, we waren maw nog 'vriendelijk' in onze schade eis.Op 08/09 hadden we nochtans volgende e-mail van Partena ontvangen:'Bedankt voor uw feedback over de poetshulp.Ik heb hem vandaag, na het gesprek met uw man, gevraagd om voorzichtig te zijn met ontkalker en WC-eend.De poetshulp zei dat hij op de hoogte was van de schade maar het verontrust mij dat u hem reeds heeft aangesproken en hij toch niet voorzichtiger is.Telefonisch kan ik wel tips geven maar het is nodig dat ik met hem een afspraak maak en dat is op korte termijn niet mogelijk en zal eerder voor oktober zijn.'Op 10/09 werd ons het volgende bericht gestuurd:Ik ben er bijna zeker van dat de poetshulp niet moedwillig ontkent maar vaak zijn huishoudhulpen zich niet bewust van de schade.Je zal een document ontvangen en ook de poetshulp zal moeten verklaren wat er gebeurd is.Hij weet dat we de papieren samen zullen invullen op kantoor.Van het 'weten van de schade' zaten we plots in een ontkennende fase.Partena wist ook al uit het verleden dat er zich een probleem stelde met de poetshulp.Er werd de dag na de toegebrachte schade meteen melding gemaakt, foto's overgemaakt, een dossier opgestart, bestek opgevraagd voor de schade, ettelijke malen e-mails gestuurd omdat er geen feedback kwam.Het resultaat is dat Partena hun verzekering niets terugbetaald en bijgevolg mogelijks niet optimaal verzekerd is om schade te dekken toegebracht door de poetshulpen.Wat ik ook kan afleiden uit de 2de verklaring van de Partena consulente is dat de poetshulpen niet voldoende duidelijk worden uitgelegd dat er een systeem van verzekering bestaat om toegebrachte schade terug te betalen aan de klant.