Terug

Schade aangebracht door poetshulp via PARTENA GENT wordt niet vergoed

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: Helan (Partena en OZ)

01/02/2021

Geruime tijd waren we klant bij Partena voor een poetshulp aan huis (telkens op dinsdag). De poetshulp was veelal 'slordig' in het omgaan met delicate ondergronden of brak geregeld iets. De persoon was ook veelal moeilijk aanspreekbaar op zijn gedrag waarop Partena een poetscoach inschakelde. Zelfs na het inschakelen van de coach bleven de problemen aanhouden, her en der werden vlekken op vloeren aangetroffen.Op 01/09/2020 heeft de poetshulp onbewust WC een gemorst op onze parket in de badkamer, de restanten lagen onder het omhulsel van de WC borstel alsook onder de fles WC eend zelf. We hebben de schade opgemerkt de dag erop en meteen hierover een melding gemaakt. Er zijn diverse emails hierrond gestuurd, het resultaat is dat er niet wordt betaald voor de geleden schade (beslissing van 25 januari via e-mail) 'In antwoord op uw vraag met betrekking tot de status van uw schadedossier, kunnen wij u melden dat we uw dossier herhaaldelijk hebben voorgelegd aan onze verzekering.Na intensief overleg met hen blijven ze bij hun standpunt en zullen zij niet tussenkomen in de geleden schade.Bij gevolg komt u hierdoor jammer genoeg niet in aanmerking voor een tussenkomst.'We hadden aanvankelijk voorgesteld om de parket opnieuw op te schuren en te zien of de vlekken verdwenen, we waren maw nog 'vriendelijk' in onze schade eis.Op 08/09 hadden we nochtans volgende e-mail van Partena ontvangen:'Bedankt voor uw feedback over de poetshulp.Ik heb hem vandaag, na het gesprek met uw man, gevraagd om voorzichtig te zijn met ontkalker en WC-eend.De poetshulp zei dat hij op de hoogte was van de schade maar het verontrust mij dat u hem reeds heeft aangesproken en hij toch niet voorzichtiger is.Telefonisch kan ik wel tips geven maar het is nodig dat ik met hem een afspraak maak en dat is op korte termijn niet mogelijk en zal eerder voor oktober zijn.'Op 10/09 werd ons het volgende bericht gestuurd:Ik ben er bijna zeker van dat de poetshulp niet moedwillig ontkent maar vaak zijn huishoudhulpen zich niet bewust van de schade.Je zal een document ontvangen en ook de poetshulp zal moeten verklaren wat er gebeurd is.Hij weet dat we de papieren samen zullen invullen op kantoor.Van het 'weten van de schade' zaten we plots in een ontkennende fase.Partena wist ook al uit het verleden dat er zich een probleem stelde met de poetshulp.Er werd de dag na de toegebrachte schade meteen melding gemaakt, foto's overgemaakt, een dossier opgestart, bestek opgevraagd voor de schade, ettelijke malen e-mails gestuurd omdat er geen feedback kwam.Het resultaat is dat Partena hun verzekering niets terugbetaald en bijgevolg mogelijks niet optimaal verzekerd is om schade te dekken toegebracht door de poetshulpen.Wat ik ook kan afleiden uit de 2de verklaring van de Partena consulente is dat de poetshulpen niet voldoende duidelijk worden uitgelegd dat er een systeem van verzekering bestaat om toegebrachte schade terug te betalen aan de klant.

Berichten (4)

Helan (Partena en OZ)

Naar: B. P.

03/02/2021

Beste klant,We begrijpen uw ongenoegen over de schade die u heeft opgelopen. Wanneer er melding is van een schadegeval, wordt het dossier overgemaakt aan een externe onafhankelijke partij, in deze Ethias. Wij verwijzen u naar het schrijven van Ethias die uw dossier heeft beoordeeld en een beslissing heeft genomen. Wij kunnen hier als Partena-OZ geen standpunt innemen.Vriendelijke groetenPartena-OZ poets- en strijkhulp

B. P.

Naar: Helan (Partena en OZ)

03/02/2021

GeachteEerlijk gezegd doet jullie interne keuken er weinig toe wat wel belangrijk is:1. Een personeelslid brengt schade toe aan onze woning, sneller dan dat we het gemeld hebben konden we niet zijn.2. We betalen administratieve kosten en moeten aanhoren dat t allemaal wat moeilijker werkt sedert de fusie.3. We worden telefonisch beschuldigd van t feit dat we zelf de schade hebben toegebracht.4. In een eerste e-mail staat er letterlijk vermeld dat de poetshulp 'weet had van de schade'Wij verwachten nog steeds een vergoeding als wij schade toebrengen aan iemand die niet door onze verzekering wordt gedekt dan vergoeden we persoonlijk zonder ons te verschuilen achter een verzekering.Met vriendelijke groetB & D

Helan (Partena en OZ)

Naar: B. P.

04/02/2021

Beste mevrouw Poppe,Indien u niet akkoord bent met de beslissing van Ethias, kan u klacht indienen bij de ombudsman van de verzekering. Ik geef u hierbij de juiste link doors:www.ombudsman.as/nl/ Vriendelijke groeten,Partena en OZ poets- en strijkhulp

B. P.

Naar: Helan (Partena en OZ)

08/02/2021

Geachte,In een eerste email in jullie reactie op de schade 'heeft de poetshulp weet van de schade' en 'maakt de consulente zich zorgen over zijn onvoorzichtig gedrag' enkele dagen later volgt er van jullie een e-mail 'de poetshulp twijfelt of de vlekken veroorzaakt zijn door hem' én 'het gebeurt vaak dat ik deze reactie krijg van poetshulpen'.In een volgende e-mail: 'ik ben er zeker van dat hij niet moedwillig ontkent' en 'we zullen de papieren samen invullen'.Door de papieren samen in te vullen lijkt het mij toch overduidelijk dat er toch ergens een probleem is met de bewustmaking van de poetshulpen ivm schadegevallen.De poetshulp ging er naar mijn gevoel ook van uit dat hij zelf moest instaan voor het bekostigen van de schade.Onbewust incorrect en onduidelijk informeren van de poetshulp ligt aan de basis van het ganse probleem volgens ons.Er is m.i. dus al een standpunt ingenomen door jullie aangezien jullie akkoord gaan met het verdraaide verhaal van de poetshulp alsook met de reactie van Ethias.Ethias is nog steeds jullie verzekering, wij hadden een contract met jullie. Het lijkt mij dus wenselijk dat jullie dit verder opvolgen én oplossen voor ons.mvgB&D


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform