Terug

Schade aan verzekerd pakket

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: Mondial Relay

09/04/2022

Beste,Bij het verzenden van mijn pakketten vind ik het belangrijk dat ik een betrouwbare en eerlijke partner heb. Ik dacht deze enige tijd terug gevonden te hebben in Mondial Relay. Ik heb reeds meerdere pakketten verzekerd verzonden over enkele jaren heen, steeds zonder problemen.Nu ben ik daar niet meer zeker van. Ik heb een pakket verzekerd verstuurd tem 375 euro. Het product werd enorm goed verpakt. Het item werd in voorgevormde piepschuim verpakt dan in zijn originele doos gestopt. Deze originele doos werd daarna nog in bubbelplastiek verpakt om het extra te beschermen. De originele verpakking met bubbelplastiek werd vervolgens in een stevige kartonnen verzenddoos geplaatst. Deze verzenddoos werd opgevuld met krantenpapier om extra te beschermen. Aan de buitenzijde van de kartonnen verzenddoos werd met permanent marker 'Fragile' en 'Prudent' in grote drukletters geschreven op elke zijde van het pakket, alsook op het verzendlabel zelf. In de hoop dat er met meer zorg mee omgegaan zou worden.De ontvanger liet me spijtig genoeg weten dat het product beschadigd aangekomen is. Hij vermelde dat de kartonnen verzenddoos geen zichtbare sporen van beschadiging vertoonden en dat hij daardoor het pakket in ontvangst nam. Nadien toen hij het opende en het item uitpakte zag hij dat het beschadigd was.Ik heb direct gemaild naar de klantendienst van Mondial Relay en heb hun alle informatie bezorgd zoals foto's van het pakket bij het klaarmaken voor verzending alsook foto's van de ontvanger van het beschadigde object en de intacte verzenddoos.Zowel ik als de ontvanger hebben alle algemene voorwaarden nageleefd en hebben dus recht op een schadevergoeding die voorkomt uit de extra verzekering die ik onderschreven heb. Ik heb nogmaals al veeel extra verzekering betaald in het verleden zonder dat Mondial Relay ooit iets heeft moeten vergoeden. Ze hebben er dus al goed aan verdient.Ik krijg maar geen gehoor. Er komt ook geen communicatie meer binnen van hun en ze leggen altijd de schuld bij een ander...Deze schade zorgt ervoor dat ik de ontvanger moet terugbetalen voor schade die ik niet veroorzaakt heb, maar jullie koeriers.Mondial Relay ik roep jullie op om te tonen dat jullie correct kunnen handelen. Dit is enkel in jullie eigen voordeel want zo zien anderen dat de extra verzekering wel degelijk een meerwaarde is en als je echt iets voor hebt dat jullie er voor ons staan. Doen jullie niets of gaan jullie weer schuilen achter iets of verwijzen dat iemand anders schuldig is dan bewijzen jullie spijtig genoeg dat de extra verzekering WAARDELOOS is en dat NIEMAND die nog moet kopen. Bovendien tonen jullie dan ook nog eens aan dat er niet serieus omgegaan wordt met gegronde klachten.Ik vraag dat jullie dit correct en eerlijk behandelen want ik heb aan alle algemene voorwaarden voldaan, net als de ontvanger, en wil niet opdraaien voor de schadekosten die ik nu uit eigen zak moet betalen. Indien dit niet eerlijk opgelost geraakt zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te moeten ondernemen.Gelieve jullie plichten te vervullen en over te gaan tot een terugbetaling,MVG

Berichten (6)

Mondial Relay

Naar: C. M.

13/04/2022

Beste,Dank u voor het sturen van uw verzoek.Ik heb de klacht doorgestuurd naar de klantendienst in Frankrijk omdat volgens onze interne procedures het land van de ontvanger verantwoordelijk is voor de opvolging van geschillen.Zodra ik het resultaat van de zaak ontvang, zal ik u alle details meedelen.Het spijt me oprecht voor het ongemak dat mevrouw Mertens is aangedaan.Met vriendelijke groet,Frédéric VincartManager Customer Service DeskFixe:+ 32 (0)2340 06 10www.mondialrelay.bee klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: samedi 9 avril 2022 10:55À: CustomerService.BE customerservice@mondialrelay.beObjet: Klacht - Schade aan verzekerd pakket - (CPTBE01500578-85)ATTENTION: Cet e-mail provient d'une personne externe à Mondial Relay. Ne cliquez pas sur les liens ou n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne connaissez pas l'expéditeur et que vous n'etes pas sa»r du contenu.

Mondial Relay

Naar: C. M.

14/04/2022

DATA NOT AVAILABLE

C. M.

Naar: Mondial Relay

02/05/2022

Beste,Waar kan ik deze vordering terugvinden?Ik zie op de website geen mondial relay rekening waar ik ook maar een overboeking zou kunnen doen naar een eigen bankrekening. Kan ik hier meer informatie over verkrijgen of een link waar er meer informatie over te vinden valt?Is de uitbetaling reeds gebeurd?Alvast bedankt voor enige hulp,Met vriendelijke groeten

Mondial Relay

Naar: C. M.

04/05/2022

Beste Mevrouw,Dank u voor uw herinnering.De vordering is inderdaad door Frankrijk aanvaard, maar nog niet uitgevoerd.Ik zal onmiddellijk weer contact met hen opnemen om de afhandeling te versnellen.Ik verontschuldig mij voor dit ongemak.Met vriendelijke groeten,Frédéric

C. M.

Naar: Mondial Relay

10/05/2022

Beste,Hebt u reeds verder informatie?Ik heb nog steeds niets ontvangen. Waar zou ik een terugvordering moeten ontvangen??? Ik begin minder en minder vertrouwen te krijgen op de beloofde terugbetaling.Graag meer informatie.Met vriendelijke groeten

Mondial Relay

Naar: C. M.

11/05/2022

Beste Mevrouw,Dank u voor uw herinnering.Na controle bij de administratieve diensten bleek dat er een kleine fout zat in de eerste aanvraag.Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat de aanvraag is geregistreerd.Ik heb ook bevestiging ontvangen dat de aanvraag vandaag is geregistreerd en dat uw Mondial Relay rekening binnen 15 werkdagen met het bedrag zal worden gecrediteerd.Ik verontschuldig mij voor het ongemak veroorzaakt door deze vertraging.Met vriendelijke groetFrédéric VincartManager Customer Service DeskFixe:+ 32 (0)2340 06 10fvincart@mondialrelay.bewww.mondialrelay.bee klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 10 mai 2022 22:34À: CustomerService.BE customerservice@mondialrelay.beObjet: Klacht - Schade aan verzekerd pakket - (CPTBE01500578-85)ATTENTION: Cet e-mail provient d'une personne externe à Mondial Relay. Ne cliquez pas sur les liens ou n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne connaissez pas l'expéditeur et que vous n'etes pas sa»r du contenu.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform