Betreft : Carrosserieschade na repatriëring van een niet hersteld voertuig uit het buitenlandOp 15 juli 2023 kregen wij tijdens de terugkeer van onze reis in Frankrijk ter hoogte van Langres Sud motorpech met onze auto, 500 km van thuis. Onze auto werd van de autostrade getakeld naar de garage “Du Barrois” in Bugnières (omdat we nog op de autostrade stonden, mocht Ford Assistance ons niet takelen). In Bugnières hebben we ons voertuig zonder carrosserieschade achtergelaten. Wij hebben foto’s van ons voertuig waarbij duidelijk is dat er niet de minste carrosserieschade aan het voertuig was.Op 17 juli kregen we een bericht dat ons voertuig verplaatst was naar de Citroën garage Delienne in Rolampont, dit konden we volgen via een link die ons doorgestuurd was. Daar zouden ze de juiste diagnose vaststellen van het defect van ons voertuig. En op 21 juli kregen we een telefoon van Ford Assistence dat ons voertuig niet ter plekke kon hersteld worden. Er werd vastgesteld dat de koppeling defect was. Er werd beslist dat het voertuig zou gerepatrieerd worden naar België, naar onze eigen garage in Ruiselede, dit kon 4 – 6 weken duren (afstand onze woonplaats – Rolampont is ongeveer 500 km)Op 1 augustus kregen we het bericht dat onze auto op 11 augustus terug in België zou zijn. Wij hadden verondersteld dat de auto al in onze garage zou toekomen, maar de auto was er niet en we kregen geen uitleg waarom ons voertuig er niet was. Op de vraag waar onze auto dan wel was, kregen we geen antwoord. Als we voorstelden om onze auto zelf op te halen, waar hij ook stond in België, mocht dat ook niet.Op 15 augustus en na vele telefoons met Ford Assistance kregen we bericht dat onze auto op 25 augustus zou geleverd worden in onze Ford garage in Ruiselede. Er werd ook ondertussen een klacht ingediend, via telefoon, waarop we jammer genoeg nooit reactie gekregen hebben. Het voertuig is niet toegekomen op 25 augustus en we kregen terug geen verklaring waarom. Er werd zelfs niet verwittigd dat hij er niet was.Op 31 augustus, terug na verschillende telefonische contacten van onze kant, kregen we bericht dat onze auto in het begin van de daarop volgende week zou toekomen in onze garage. Maandagavond 4 september was onze auto nog altijd niet ter plaatse. Daarom heb ik terug zelf telefonisch contact opgenomen met Ford Assistance om een juiste datum te krijgen waarop ons voertuig eindelijk terug in de garage zou zijn. En ik had ook graag geweten waar ons voertuig zich juist bevond, daar heb ik verschillende keren naar gevraagd de afgelopen weken. Ik heb daar nooit antwoord op gekregen, ondertussen konden we de verplaatsingen van het voertuig niet meer volgen via de link.Daarna kreeg ik wel een berichtje dat ons voertuig op 6 september in onze garage zou geleverd worden.Op 6 september kregen we bericht van onze garagehouder dat onze auto toegekomen was maar dat er veel schade aan de carrosserie is, ook de voorruit is gebroken. Van Ford Assistance kregen we een bericht dat ons voertuig “GOED AFGELEVERD WAS”.We hebben direct bij de Politiezone Regio Tielt een melding van de schade gedaan. Wij hebben ons voertuig in goede staat en met het volle vertrouwen aan Ford Assistance overhandigd en we krijgen het in zeer slechte staat terug. Terwijl het hun taak is om de voertuigen van de klanten als een goede huisvader te behandelen.Nog een bijkomend probleem :We hadden na 8 weken ook nog steeds niks ontvangen van de kosten die we zelf gemaakt hebben om te kunnen terug keren uit Frankrijk. Omdat we onmogelijk een vervangwagen konden krijgen, zijn we met de trein moeten terugkeren uit Frankrijk, dit was een voorstel van Ford Assistance. We hebben alles zelf bekostigd omdat we geen internet hadden en dus kon Ford Assistance ons de tickets niet online bezorgen. Dit was geen probleem, alles zou terug betaald worden. Dit gaat over de kosten van de taxi, van Bugnières naar het station van Dijon (248.5€), de treintickets Thalys – TGV van Dijon naar Brussel (396€), de metro voor de overstap in Parijs (4.20€) en de tickets voor de trein van Brussel naar Aalter (13€)Vandaag werd dan toch 329 € gestort op onze rekening, terwijl wij in totaal 661,7 € uitgegeven hebben. Als we vragen hoe dat komt, zouden we moeten een uitleg met een berekening gekregen hebben, maar wij hebben niets ontvangen. In de kleine lettertjes van het contract met Ford Assistance staat wel dat ze max. 50 € aan taxi betalen, terwijl zij ons gezegd hebben dat we de taxi moesten nemen naar Dijon, ze hebben er niet bij gezegd dat dit niet volledig zou terug betaald worden. Het contract hadden we daar niet bij ons.De dag nadien zijn we op eigen initiatief, 500 km terug gereden, om ons gerief uit de auto te halen, aangezien we met de trein naar huis moesten, konden we ons gerief niet mee nemen. We wilden het risico niet nemen om alles daar zo lang te laten in zitten, een goeie beslissing blijkbaar, aangezien we zolang moesten wachten op onze auto.Dit is niet de service die je verwacht te krijgen bij motorpech met je auto.Wij hopen dat er vlug een oplossing komt voor dit probleem en dat er alles aan gedaan zal worden om ons te helpen ons voertuig terug in de oorspronkelijke staat te krijgen.Onze grootste frustratie is dat we al zovele keren gebeld hebben naar Ford Assistance, ze sturen je daar van het kastje naar de muur, je moet andere nummers bellen (touring e.d.) of de dossierbeheerder kan niet aan de telefoon komen, hij zal terug bellen maar hij belt niet terug.Wij willen graag weten waar ons voertuig gezeten heeft, waar het onbeheerd achter gelaten geweest is en waar eventueel het de schade kan opgelopen hebben.Wij geloven niet dat Ford Assistance of Touring niet opvolgt waar de op te halen voertuigen zich bevinden.We hebben ondertussen ook al een klacht ingediend via mail en er is een aangetekende brief verzonden.