Terug

Schaamteloos Proximedia

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Proximedia

26/05/2021

Mijn zoon Simon sloot 3 jaar geleden 2 overeenkomsten met Proximedia Clicks+ voor abonnementen e-marketing.Hij is zelfstandig, eenmanszaak. Die 2 abonnementen samen kostten 470,69€ per maand voor 36 maanden. Hij liet zich als 23 jarige vangen aan de verkooppraatjes van deze firma.Na mijn pushen kwam Proximedia met een geste, het maandbedrag werd verminderd tot ong 290 € per maand.Hij heeft die 36 maanden uitgezweet, meermaals te laat betaald, meermaals heb ik laten berekenen wat de kost zou zijn om vervroegd te stoppen, kortom een lijdensweg.Ik zei hen meermaals dat hij ook door COVID eigenlijk dit niet kon betalen.Ze vroegen zijn balans op om nadien te laten weten dat hij het volgens hen wel aankon om te blijven betalen.3 maand voor de einddatum liet ik hen weten dat we de contracten niet wilden verlengen op einddatum augustus 2021.Ik kreeg echter als antwoord dat er nu 3 nieuwe overeenkomsten waren met looptijd elk 48 maanden, getekend in maart 2021.Heb dan kopijen gevraagd en gekregen.Mijn zoon had inderdaad 3 documenten getekend.Hij leek me niet door te hebben wat hij eigenlijk had getekend.Op 2 overeenkomsten werd de 48 maanden zelfs met stylo doorstreept en manueel veranderd naar 56 maanden.Bij navraag bij mijn zoon blijkt dat ze hem met 2 personen hebben bezocht op een werf, gezegd hebben dat ze wisten van de problemen die hij met Proximedia had gehad maar dat ze alles voor hem zouden oplossen. En hij heeft in goeder trouw 3 naar mijn mening erg onduidelijke documenten geparafeerd Proximedia maakt schaamteloos gebruik van de goede inborst van mijn zoon hoewel ze perfect wisten dat we wilden stoppen.Kan dit verhaal ergens stoppen ?

Berichten (2)

Proximedia

Naar: I. V.

02/06/2021

Geachte heer Vandeputte,Onze klantendienst informeert ons dat u reeds in contact bent met onze diensten en dat u samen de contractuele verplichtingen aangegaan door uw zoon hebt doorgenomen.Indien u bijkomende informatie wenst, gelieve dan rechtstreeks contact op te nemen met onze klantendienst.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,NathalieMarketing Assitant

I. V.

Naar: Proximedia

09/06/2021

Geachte, ik had op 3 juni een telefoongesprek met Chloé, de dame die de verkopen aan mijn zoon realiseerde.Ik heb haar openhartig gesproken over de mentale en financiële problemen van mijn zoon en mijn vraag herhaald om met een oplossing te komen om die lange termijn overeenkomsten te annuleren of te verminderen.Zij luisterde en zou de klachtendienst informeren.Helaas tot op heden 9 juni nog geen enkele info ontvangen.Graag directe actie aub.mvgIvan Vandeputte


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform