Terug

Scarlet betalen zonder diensten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Scarlet

14/02/2024

Op 26/12/23 ging ik over van Telenet naar Scarlet via easy-switch. Op 4/1/24 zou scarlet de installatie in orde komen brengen. De technieker besloot echter dat er een andere technieker diende te komen en beloofde me dat deze mij zouden contacteren voor een afspraak. Mijn rekeningen liepen op bij Scarlet omdat ik meer dan de 13GB uit mijn abonnement zou gebruiken. Ik heb hier herhaaldelijk contact over gehad met hen. Ze zagen dat er iets fout was, maar konden het niet in orde brengen, zolang de installatie niet geschiedde. Ondertussen kreeg ik een mail met de melding dat deze installatie op 29/04/24 zal worden uitgevoerd. Vermits Scarlet geen overgang regelde, krijg ik ondertussen ook nog facturen van Telenet. Ondanks de simkaart van Scarlet, schakelt mijn internet nog steeds over naar Telenet. Via mail en telefonisch, had ik uitgebreid contact met Scarlet. Ik wees hun hierin op de compensatie van €10/dag die ze mij volgens hun website moeten vergoeden, zolang ik geen internet/TV/telefoon heb door de easyswitch-overstap., en op de €6/dag -vergoeding voor het niet installeren Ik vroeg ook om de vergoeding van mijn Telenetfactuur van €97. Scarlet antwoordt sindsdien niet meer. Ik kreeg ondertussen een factuur van €77 wegens bovenmatig gebruik van internet. Hiervoor nam ik weer contact op met de klantendienst. Deze heeft het extra gebruik weliswaar gecrediteerd, maar weigerde ook verder iets te doen. Dit moest ik volgens haar per mail doen, hoewel ik zei dat ik dit reeds gedaan heb en geen antwoord krijg. Hierop zei ik dat ik dan beter alles bij Scarlet kan annuleren, vermits ze zich niet aan de afspraken houden. Hierop krijg ik een factuur van €59 wegens laattijdige annulatie. Laattijdig! Ik heb al bijna 60 dagen geduld!

Berichten (1)

Scarlet

Naar: P. B.

20/02/2024

Beste,We hebben de klacht CPTBE01970143-73 met als Scarlet referentie 608732111 in behandeling genomen.De easy-switch stopzetting wordt pas aangevraagd wanneer de diensten geactiveerd zijn.Aangezien de Scarlet installatie niet uitgevoerd is, is er een geen aanvraag tot easy-switch naar de vorige operator gestuurd.De vergoeding die vastgelegd zijn bij een overname via easy-switch zijn:- 30 euro indien de technicus niet langs is gekomen op het afgesproken tijdstip zonder te verwittigen- 10 eurodag indien door de overstap er een dienst onderbreking is dus wanneer er geen diensten zijn zowel bij de nieuwe als vorige operator.- 6 eurodag ingeval van een laattijdige activatie. Een laattijdige activatie is wanneer de installatie is uitgevoerd maar er hierna nog niet alle diensten geactiveerd zijn.De technicus heeft het afgesproken tijdstip gerespecteerd maar kon de installatie niet uitvoeren, er is ook geen dienst onderbreking geweest van de vorige operator want wij hadden nog geen opzeg aangevraagd.Aangezien de installatie nog niet is gebeurd, kan er ook geen laattijdige activatie zijn.We kunnen hierdoor geen tegemoetkoming toekennen.Uitzonderlijk en zonder enige nadelige erkentenis zal de kost voor laattijdige annulatie via een creditnota in mindering gebracht worden.Met vriendelijke groeten,Kim v.Scarlet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform