Terug

Scandalige klantbehandeling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

05/11/2020

Geachte heer/mevrouw.Toen ik gisterenmiddag in Lokeren reed begon een controle lampje te branden van mijn wagen: Mercedes E220 van jaar 2012.Omdat ik geen risico wou lopen en er een Mercedes garage in Lokeren is ben ik daar naartoe gereden: Hedin Automotive Lokeren.Hierbij de mail die ik hen heb gestuurd na een schandalige behandeling, een Mercedes garage onwaardig. Betaling van Factuur van 109,79 kan doorgestuurd worden. Wat kan ik hiertegen beginnen?Met vriendelijke groeten,Bryssinck EdilbertLidnummer 0763895-20Hierbij de mail die ik hen stuurde:klantnummer : 31262Beste,Gisteren ben ik bij U langs geweest omdat een waarschuwing lichtje bleef branden.Ik dacht dat U na het uitlezen met de computer mij op de hoogte zou brengen wat het probleem kon zijn. Maar U heeft mij daar 2 1/2 laten wachten zonder verdere informatie.Het enige wat mij werd meegedeeld was dat ik niet mocht rondlopen wegens corona controle.Na 2 1/2 uur werd mijn auto buiten gereden en kreeg ik een summiere uitleg over de roetfilteren eventuele kapotte sensors. Indien het lichtje opnieuw zou beginnen branden diende ik terug te komen voor verdere analyse........, nogal raar als je in een gespecialiseerde Mercedes garage de wagen laat nazien en na 2 1/2 uur kan men daar de reden niet vaststellen waarom een waarschuwingslamje brandt. Er werd mij wel een factuur voorgeschoteld van 109,79 €. Nog meer raar is het feit dat ik in mijn wagen stapte en startte en wat bleek.......ja hoor,het lampje brandde nog steeds....Direct terug in de garage om dit te melden. Ja meneer, dan moet U een afspraak maken en uw wagen achterlaten om verdere analyse uit te voeren. Ik zou volgende week Donderdag mijn wagen dienen achter te laten.Welnu mijn beste, ik ga dat zeker NIET doen. Ga mij eerst eens beraden bij test aankoopof deze handelswijze normaal is voor een garage die claimt als erkend Concessiehouderde beste service te bieden. Ik weet niet of het onkunde is in dit geval of eerder een manierom de klant nog eens terug te laten komen en verder te pluimen. U hanteert in ieder gevaleen rare manier van werken, in mijn opinie….schandalig!U kan mij in ieder geval schrappen uit uw klanten bestand.

Berichten (2)

Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

Naar: E. B.

16/11/2020

Geachte,Ik ga de klant vandaag nogmaals proberen bellen om dit uit te klaren, ik had dit verleden week maandag al geprobeerd maar zonder succes.Naar mijn gevoel is de perceptie van de klant verkeerd, nl verwacht deze dat wij na 30minaltijd een diagnose kunnen stellen en dit is jammer genoeg soms niet mogelijk gezien er verschillende fouten in het storingsgeheugen van de wagen aanwezig waren.Het lampje was inderdaad nog steeds aan het branden gezien we het probleem nog niet gevonden hebben kan het lampje niet uitgaan.Wij hebben dit ook zo gecommuniceerd naar de klant dat we meer tijd nodig hebben voor een correcte diagnose en opnieuw wensen af te spreken dat we de wagen een volledige dag ter onze beschikking hebben.Wij blijven achter onze opgestelde factuur staan.Indien nog vragen of opmerkingen ben ik steeds beschikbaar.Met vriendelijke groeten,Pieter BogaertsService Coa¶rdinator Cars VansT 09 340 41 50F 09 340 41 79www.hedinautomotive.be

E. B.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

16/11/2020

16/11/2020Geachte,Met de perceptie van deze klant is niets mis, integendeel. U hebt mij proberen bellen maar in mijn telefoon is daarvan niets te zien....Het is blijkbaar hetzelfde als met de diagnose van mijn wagen. 2uur 30 nodig, géén enkele herstelling uitgevoerden daarna een factuur moeten betalen van 109,79 €.Het lampje was inderdaad nog aan het branden zegt U, precies of dat is normaal!De bediende had mij nochtans verzekerd dat het in orde was en dat er een proefrit werd gedaan???Indien het later toch nog zou beginnen branden, wat al het geval was toen ik wou wegrijden, zouden er méértesten moeten uitgevoerd worden en zou ik mijn wagen moeten achterlaten......Ondertussen moet ik wel een factuur betalen van 109,79 € ????Uit ondervinding weet ik dat een diagnose géén 2 uur 30 minuten duurt, het gebeurt met een computer die direct de fouten weergeeft. De foutmeldingen kunnen eenvoudig verwijderd worden.Deze factuur vermeldt géén enkel onderdeel dat vervangen werd, enkel controle werkzaamheden.....van 2,5 uur???Welnu, ik heb nieuws voor U, ik kan U een garage aanbevelen die in 20 minuten een diagnose kan stellen en die na1,30 uur de wagen herstelde. Een temperatuur sensor werd vervangen en ook het reservoir van de ruitenwissers werd hersteld. Deze anomalie werd zelfs niet vastgesteld door uw "diensten".Hierbij ingevoegd de factuur van herstelling die ik wegens privacy redenen zonder naam heb doorgestuurd.Uiteraard ben ik niet akkoord met uw zienswijze, ik voel mij bedrogen en leg dit verder voor aan Test aankoop.Met vriendelijke groeten,Bryssinck Edilbert0493451762


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform