Geachte heer, mevrouw,
Op 29 januari 2024 kocht ik een Samsung Galaxy Z Flip 5 aan.
Op 22 maart laatstleden ging mijn gsm stuk.
Hij lag op te laden, bij het openen van het scherm verscheen er een zwarte vlek op het scherm.
Ik controleerde onmiddellijk online wat de mogelijkheden waren om het toestel te laten maken. Ik moest verschillende codes ingeven, beschikken over de aankoopfactuur, .... Online werd weergegeven dat het toestel binnengebracht kon worden in een winkel in de buurt en dat het toestel onmiddellijk ter plaatse hersteld zou kunnen worden.
Aangezien ik woon te Wommelgem, werd het servicepunt te Wijnegem voorgesteld. Er kon pas een afspraak ingepland worden op 24 maart (om 10.20u) daarna.
Het toestel werd binnengebracht door mijn vriend. Er werden foto’s gemaakt van het toestel en er werd aan mijn vriend gevraagd om een ontvangstbevestiging af te tekenen op een tablet. Er werd meegedeeld dat men telefonisch contact zou opnemen van zodra het toestel klaar was.
Er volgde echter geen communicatie, noch per mail, noch per telefoon (op onze telefonische contacten kon inhoudelijk niet gereageerd worden).
Op 27 maart trok mijn vriend opnieuw naar de winkel. Daar kon men het toestel in eerste instantie niet vinden. Van zodra het toestel terecht was, bleek het niet hersteld te zijn. De medewerker zat daarmee verveeld doch kon zelf weinig doen. Hij vroeg opnieuw wat de bedoeling was. Mijn vriend heeft wederom toegelicht dat het toestel amper 1 jaar oud was en, binnen de garantie, hersteld moest worden. De medewerker stelde vast dat er langs de buitenzijde van het toestel geen schade vast te stellen was en heeft het toestel voor de zekerheid uitgelezen op valschade (?) waarna hij bevestigde dat het toestel gratis hersteld kon worden.
Opnieuw werd er niet gecommuniceerd vanuit Samsung. Op 9 april ging mijn vriend voor de derde keer langs het servicepunt. Daar bleek dat de gsm intussen gemaakt werd doch dat er een kostprijs van 329,00 euro aangerekend wordt. Hierover werd niet gecommuniceerd. Het toestel valt binnen de garantie. Ik gaf mijn akkoord niet om het toestel te laten maken wanneer daaraan een kostprijs van 329,00 euro verbonden is.
Zonder betaling mocht men het toestel blijkbaar niet meegeven zodat het toestel nog in het servicepunt ligt. Men verwees mij door naar de klachtendienst van Samsung doch kon mij geen contactgegevens van deze klachtendienst overmaken.
Intussen kan ik reeds gedurende 4 weken het gsm toestel niet gebruiken. Ik wens te vernemen dat aan de herstelling geen kosten verbonden zijn zodat ik het onmiddellijk (kosteloos) kan ophalen in het servicepunt te Wijnegem.
Service order No: 4284370543.
Costumer No: 2818659823.
Alvast hartelijk dank .
Met vriendelijke groeten,
Bieke Pintelon