Terug

Samsung LSP-9T UST projector

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: SAMSUNG BENELUX

26/02/2024

Op 21/07/2021 kocht ik bij Cinedream een Samsung projector. Betreft de Samsung LSP-9T UST projector https://www.samsung.com/be/projectors/the-premiere/the-premiere-smart-4k-uhd-ultra-short-throw-triple-laser-projector-lsp9t-sp-lsp9tfaxxeOp 19/10/2023 merkte ik een dode pixel in mijn scherm en contacteerde de verkoper voor advies. Op 8/12/2023 werd mijn projector opgehaald door LetMeRepair (firma aangesteld door Samsung) om het toestel te analyseren en na goedkeuren van hun offerte te herstellen. Men zei toen dat het vermoedelijk zou meevallen (kostprijs) en dat ik binnen 14 dagen toestel zou terug hebben. Weken zonder bericht gingen voorbij. Telefonisch was LetMeRepair zeer slecht bereikbaar met lange wachttijden. Uiteindelijk kreeg ik op 26/12/2023 een offerte van 3.096,33 EUR voorgeschoteld. Niet enkel is dit bedrag buiten proportie, ik krijg geen enkele garantie dat daarmee defect zal verholpen zijn noch de garantie dat het bij die kosten zou blijven. In weze vraagt men mij een blanco cheque te tekenen. De te vervangen onderdelen zijn ook zeer vaag en online vind je daar niets van terug wat het precies zou kunnen zijn.Deze tekst staat in hun offerte:Deze prijsopgave omvat de totaalkost voor het vervangen van de vastgestelde onderdelen.Mocht bij herstel blijken dat er toch nog een bijkomend onderdeel nodig is, dan ontvangt u nadien een nieuwe prijsopgave.Indien het toestel, ondanks de nieuwe onderdelen, niet herstelbaar blijkt, dan worden deze onderdelen terug uit het toestel gehaald.Het is in dit geval niet altijd mogelijk het toestel in originele staat terug te brengen.Wij zijn niet verantwoordelijk indien een onherstelbaar verklaard toestel bijkomend verlies aan functionaliteit vertoont na de herstelling.Door akkoord te gaan met deze prijsopgave gaat u ook akkoord met deze beperking.Ondertussen probeerde ik via Cinedream te bemiddelen en Luc (zaakvoerder) zou bij zijn Samsung contact informeren of een andere oplossing mogelijk zou zijn. Op 8/2/2024 meldt hij me dat hij nog in afwachting is van reactie van Samsung, ook hij lijkt bot te vangen.Op 05/02/2024 kreeg ik van LetMeRepair een nieuwe offerte (met zelfde garanties op geen oplossing) van 1.260,12 EUR waarbij men mij een zg coulance korting geeft.Ik ben van mening dat dit bedrag nog steeds buiten proportie is voor een projector van ruim 5.000 EUR en ben erg teleurgesteld dat een apparaat dat garant staat voor 20.000 uur kijkplezier na ruim 2 jaar dienst al gebreken vertoont. Als ik die 20.000 uur bereken dat zou 3.333 dagen betekenen als ik gemiddeld 6u/dag kijk, dat stemt overeen met een te verwachten levensduur van zo’n 10 jaar waar ik op rekende en dat maakte de investering voor me destijds interessant. Ik had gehoopt op een redelijke oplossing, vooral gezien de beloofde duurzaamheid van het product door Samsung. Van een product mag je toch verwachten dat je het een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken? Samsung zelf geeft een levensduur van 20.000 uur. Welke garanties kunnen jullie me bieden dat het defecte onderdeel als ik het zou laten vervangen over 2j weer niet de geest geeft? Zoals ik al eerder zei scheppen de voorbije reacties van jullie reparatiedienst geen vertrouwen in een duurzame en definitieve oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform