Terug

Salon is een “folterbank”

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. N.

Naar: Seats and Sofas

28/12/2021

Beste, 3 jaar lang hebben wij èlke maand gespaard voor een nieuw salon. Op 20-12-20 gingen we naar S&S. In de showroom stond een hoeksalon dat ons aanstond (zonder prijs) waar we hebben in gezeten, gelegen, gehangen, kortom wat je doet in een salon. Het comfort beviel ons en we vroegen of het ook mogelijk was hetzelfde te krijgen in 2x3-zit. De prijs van het hoeksalon was 5500€ (in de lederuitvoering die we wilden) maar we konden het krijgen voor 3300€. De 2x3-zit kon aan dezelfde prijs. We waren daar mee akkoord en betaalden 1000€ voorschot, leveringsdatum was eind maart. Half maart kregen we een berichtje dat ons salon was aangekomen en toen ik vroeg om het te komen bekijken/uitproberen ging dat niet want het was ingepakt. Ik moest éérst het openstaande saldo betalen van 2300€, en dan kon ik een afspraak maken om het te laten leveren en installeren door een “zogezegde”externe firma waar ze verder niks mee te maken hebben. 13-3 hebben we dat saldo betaald en 23-3 zijn ze komen leveren. 180€ voor het transport en het in mekaar zetten + 75€ voor de ladderlift. De “installateurs” hebben zèlf genoteerd dat de poten scheef stonden maar we moesten het minstens een half jaar geven om “zich te zetten”. Braafjes hebben we een half jaar “uitgezeten” met rugproblemen tot gevolg. De kussens van de zittingen zijn een pak dunner dan het toonzaalmodel zodat je het gevoel hebt op een plank te zitten, de rugsteunen zijn hard ipv zacht en je hebt geen enkel comfort. Een film bekijken is niet uitkijken maar “uitzitten”, zoals op een strafbank. Na dat half jaar zijn we met onze “commentaren” terug naar Wommelgem gereden en kregen we te horen dat klachten enkel via het online klachtenplatform konden geregistreerd worden. Wat we dan ook gedaan hebben. Als antwoord kregen we dat we het salon (op eigen kosten!) terug naar Wommelgem moesten brengen in de originele verpakking en zonder gebruikssporen (de installateurs hebben de verpakking uiteraard terug meegenomen en geen gebruikssporen na 6 maanden achterlaten is ook bijna onmogelijk). Dan zou er een “expert” komen beoordelen of het aan de fabrikant lag of niet en op wie de eventuele kosten zouden worden verhaald. Nu sinds 2/11/2021 is mijn vrouw helaas invalide en hebben wij geen geld meer om op goed geluk , met alle kosten vandien, het salon terug aan te bieden (en dan zouden we een “vervangsalon” krijgen waar we wel weer zelf de transport- en ladderliftkosten voor moesten dragen (x2!)) Dus zijn we vandaag nóg maar eens tot daar gereden om een andere oplossing te verkrijgen. Zelfs tot een wissel zijn we bereid. Dit ging nagevraagd worden en vandaag of morgen gingen ze ons daar zèlf voor contacteren. In hun reclame op televisie staat in hoofdletters “GENIETEN”, wel, dat is waar we (te veel geld) voor betaald hebben (het hoeksalon staat in de showroom aan minder dan 1300€), maar tot op heden nog niet hebben gekunnen. Als je dan door corona ook nog eens niet meer buiten kan of mag, en je kan de duur van 1 programma of film op tv nog niet eens blijven zitten heeft dat weinig of niks met “Genieten” te maken. Nu, ik ga ervan uit dat, àls we telefoon krijgen (wat ik zelfs betwijfel), er geen deftige oplossing gaat geboden worden en nu vroeg ik mij af wat ik nóg kan doen om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen.Alvast bedankt met de aandacht waarmee U dit gelezen heeft, en hopende op een snelle oplossing,Met Vriendelijke Groet,Veronique


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform