Beste,
Uw ref.:00S3X1tm5n._5003XOaD5w
Het betreft een geschrapte vlucht van Ryanair dd. 18 juli 2018(!!!) van
Brussel naar Porto.
De groepsvordering van Test aankoop heeft geleid tot een overeenkomst met
Ryanair waarbij aan de gedupeerden een voucher werd beloofd van 500 euro
voor twee personen.
Deze voucher kon gebruikt worden om alsnog reizen te boeken.
Een uitbetaling werd eveneens voorzien, zij het na één jaar.
De bewuste voucher heb ik met veel moeite en mede door jullie tussenkomst
gekregen in december 2023.
Na de voorziene wachttijd van één jaar vroeg ik de uitbetaling begin
januari 2024.
Ryanair beschikt over alle gegevens om deze zaak af te handelen en
beloofde mij binnen de dertig dagen over te gaan tot de uitbetaling.
Inmiddels zijn we veertig dagen verder en via de een gesprek met de chatbox
( in het Engels uiteraard, want plots kennen ze nog enkel één taal), krijg
ik de raad nog enkele weken geduld te oefenen.
Een vliegtuigmaatschappij die jaarlijks miljoenen passagiers vervoert
slaagt er dus kennelijk niet in om, na bijna zes jaar, een simpele
overschrijving tot een goed einde te brengen.
Wellicht is dit verhaal kenmerkend voor de houding van Ryanair ten aanzien
van hun cliënteel.
Ik houd jullie verder op de hoogte.
Hoogachtend
Jos Vandewal