Geachte mevrouw/heer,
Op 22 oct. 2024, is onze vlucht Charleroi-Athene geannuleerd door algemene staking. Wij kochten via RyanAir een Xcover verzekering en willen nu claim neerleggen bij Xcover voor compensatie voor het boeken van een alternatieve vlucht.
Ik stel echter vast dat hoe veel ik ook probeer of hoe lang ik ook wacht (meer dan 4 weken), RyanAir mij het standaard document "proof of cancellation" niet kan/wil geven. Ze sturen mij van kast naar muur en terug, er is een link waar je dat document kan aanvragen en downloaden, maar wrschl door een bug, vertelt het systeem me dat ik weldegelijk ingecheckt heb op die vlucht (wat pertinent onjuist is en RyanAir heeft zelfs email gestuurd voor de bewuste cancellation of flight de dag zelf.
Dit heeft geleid tot uren chatten en bellen met customer support. De bedienden proberen alles maar botsen dan op muur en kunnen enkel "escalate to superior/manager" en beloven dat die binnen 2 weken zal bij mij terugkomen... maar 3 weken later, nog steeds niets en customer service vertelt me enkel om nog meer te wacht... het lijkt alsof dit opzettelijk wordt gedaan zodat we geen claim kunnen maken.
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 6 december mij het benodigde document te verschaffen, zie mijn claims met ID 56672650 en voorgaande/gerelateerde
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Kopie factuur
- Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht